• Forumvärd

    "Vippisar" se hit!

    Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
    Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? Solig

  • Svar på tråden "Vippisar" se hit!
  • Pluffsan

    Nu var det för längesen jag skrev här. Det har gått lite knackigt nu känner jag. Tycker det är svårt när man ska byta ut mål.. Känns nästan som att jag blir mer hungrig nu än när jag höll på med kickstarten. Det är precis som att när man får smak på mat igen så blir man ännu mer sugen.. Jag fuskade i helgen.. Min sambo fyllde år så jag åt både tårta och smörgåstårta.. :( Men nu är det väl bara att ta nya tag.. Försöka få tillbaka motivationen. Nån som har nåt tips?? Måste komma igång med någon slags träning också. Men jag vet inte vad. Ska gå in i träningstråden och kolla om man kan få tips på det. Har svårt att komma iväg och träna så det hade varit bra att få tips på träning hemma. Hur går det för er andra?

  • Dietist Viveca Annell
    anouk86 skrev 2011-09-21 13:22:17 följande:
    Hej alla!

    Fullt upp på jobbet här nu så hinner knappt kika privata internet. Men positivt också att man tar bort fokus från matmat. haha

    Hör och häpna igår när jag mätte mig runt magen (inte midjan) har jag tapapt 14 cm! Helt sinnesjukt:D Så nöjd:D

    Träningen löper på... Simmade igårmorse igen (ska göra det varje Tisdag) , Box på torsdag och Latino på Söndag:D Är sjuukt taggad inför träningen nu! Det e så kul när man känner att man blir fastare:) Hur tränar ni andra?

    Vilken förändring på midjemåttet! Stort GRATTIS! Att mäta magen eller midjan är ett jättebra sätt att se förändringar. Ibland kan faktiskt vikten stå still men midjan krymperGlad


    Toppen att du är taggad att träna!


  • Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-21 18:59:49 följande:
    Nu var det för längesen jag skrev här. Det har gått lite knackigt nu känner jag. Tycker det är svårt när man ska byta ut mål.. Känns nästan som att jag blir mer hungrig nu än när jag höll på med kickstarten. Det är precis som att när man får smak på mat igen så blir man ännu mer sugen.. Jag fuskade i helgen.. Min sambo fyllde år så jag åt både tårta och smörgåstårta.. :( Men nu är det väl bara att ta nya tag.. Försöka få tillbaka motivationen. Nån som har nåt tips?? Måste komma igång med någon slags träning också. Men jag vet inte vad. Ska gå in i träningstråden och kolla om man kan få tips på det. Har svårt att komma iväg och träna så det hade varit bra att få tips på träning hemma. Hur går det för er andra?

    Du klarade Kickstart, det var stark motivation! Nu dalar motivationen men tänk på vad duktig du har varit och att det kommer gå bra även i fortsättningen! Kickstarten kan faktiskt upplevas lättare än att byta ut måltider. Under Kickstart visste du exakt vad du skulle äta/dricka. Håll kvar samma måltidsordning, ät fem-sex gånger per dag med ca 3 tim mellanrum. Byt ut en till tre måltider per dag mot Allévo. Fortsätt gärna med Allévos milkshake. Något av målen kan bestå av en bar t ex till mellanmål. Tänk på att fylla tallriken med mycket grönsaker när du lägger upp mat. Gör sallader, ugnsbaka rotfrukter, koka eller woka grönsaker. Lite fusk någon gång är inget du ska ha dålligt samvete för. Nästa dag fortsätter du de nya bra vanorna. Lycka till med att komma igång med träningen!


  • Snoffsan

    Är så imponerad av hur alla här kämpar på! Det är kul att följas åt och se hur det går för alla er andra.

    Jag har en lite svår vecka just nu. Tyckte att allt gick så bra och jag var inte alls hungrig, men nu har det börjat komma tillbaka. Är jättehungrig och jag är sååååå godissugen. Men jag ska lyckas denna gång. Blir mer och mer stolt varje gång jag står emot och inte tar den där godisbiten som jag är sugen på.

    Jag har ett mål som verkligen motiverar mig. Den 20:e november ska jag åka till USA i 4 dagar. Ska träffa en tjejkompis där och gå på konsert och shoppa massor. Vill verkligen känna mig snyggare då och inte få ångest när jag ska in i en provhytt. Jag har gått ner ca 3 kilo hittills och är otroligt nöjd med det. Drömmer om att jag ska klara 3 kilo till innan jag åker. Skulle vara helt fantastiskt. Det var många år sen som jag var normalviktig, alltså hade under bmi 25. Nu är det inte ens 3 kilo kvar dig! Helt otroligt!!!

    Sen ska jag försöka ta några kilo till i riktigt lungt tempo och förhoppningsvis för första gången på mååååånga år, inte skämmas över att hoppa i bikinin i januari när vi åker till Thailand.

    Är så himla glad över att jag fick chans att vara med här.

    Så har ni andra några mål som motiverar er?

  • Ami755

    anouk86- imponerande!! Jag glömde mäta mig igår morse- tror jag jag bestämde dert men men, det märks lite på kläderna iallafall. Det har både jag och min man upptäckt.

    En stor skillnad är oxå att vi känner oss mindre pluffsiga i ansiktet. Det jag är orolig för är att brösten försvinner...Är ju 2 barn som ätit plus nu viktminskningen. Vill ju ha lite kvar .

    Det jag märkt denna veckan är att jag oxå känner mig mer hungrig. Men nu vet jag varför- har druckit för lite. I början var jag så noggrann. Min man han hoppar över mellanmålen- jag bannade honom igår. Du måste hålla igång magen och du blir hungrig till kvällen!! och jag känner mig så trött på kvällen efter vi ätit kvällsmat. men det kan vara kombinationen av lite socker dålig sömn oxå...

    Idag lyckades jag gå på malmborgs utan att köpa de nybakade bullarna som luktade så gott!! Jag saknar inte det söta jag saknar det salta...är så nöjd med barsen, ljus choklad favorit.

    Är det bara jag som känner att man måste beställa ofta för att få in alla produkter för målen? Har ojämn takt på sakerna..
    Mest shakes o smoothies men saknar barsen ofta, har oxå själv gått o köpt några för att inte bara dricka.

    Vi bytar ju ut några måltider om dan- kan vi köra bara shakes o smoothies och sen middag på kvällen? Kan väl gå? Tjatar ofta på min man han ska äta, behöver ju fett oxå under denna perioden.

    Motivation- vill kunna gå i en tröja och jeans utan att oroa mig att magen hoppar över jeanskanten. när vi har gått ner våra kilo ska vi åka bort och bo på hotell en natt och mysa- stor motivation!!  vill ha en ny vinterjacka- men vill inte köpa den i stor storlek- vill vara "gamla" jag...

    medkämpar ha det bra vi hörs snart igen  

  • anouk86

    Tack alla! :D

    Ja jag känner också att det är svårare nu. Det händer att jag trillar dit ibland. Därför känns det så triggande att träna. För nyckeln till all viktnedgång handlar ju eg om att göra av med mer energi än vad man får i sig. :)

    jag dricker också sämre. Innan drack jag 4st vattenflaskor minst per arbetspass. Nu ska jag var glad om jag kommer upp i två. Konstigt?

    Mitt mål är att bli fastare. Någon speciell storlek vet jag inte. Är så jäkla glad att jag faktiskt kan köpa M i vissa plagg nu så:D Men fastare lår, mage och armar e något som triggar mig att fortsätta:D Jag har börjat få höra att jag är smal(!) DET var längesedan. cvisst brukar man få höra att man gått ner i vikt och ser fin ut- men just ordet SMAL är såå bekräftande och roligt! :D

    Men brösten ja... Dem är det inte mkt kvar i längre. och värre lär det ju bli=/ Smäll man får ta antar jag.

  • lisalisa

    hej allihopa!

    Har inte varit så himla aktiv härinne pga bristande motivation och för att livet har kommit emellan. På måndag kör vi en nystart med ny motivation och nyomläggning av kosten.

    Vad väldigt duktig första veckan, det har blivit sämre efter det, dels för att jag inte lyckas hålla hungern i chack och för att jag klarar inte av att ta hand om en skogstokig 3-åring på hungrande mage.
    Har köpt allevobars som är jättegoda och håller hungern borta ett par timmar och blandat det med en shake till frulle, nyttig lunch, bar till mellanmål, lagad middag och bar/mat till kvällen.
    Känns inte så skoj att jobba på viktnedgång när jag inte hittar motivationen att dricka shake (inte håller mej mätt på shake) 

    däremot så har midjemåttet minskat ett par cm och jag har svullnat av lite i ansiktet ser jag på nytagna kort och det är förfärligt roligt!
    Himla kul är också att se att min man som oxå är vippis (positive) har gått ner rätt mycket i både midjemått och på vågen trots samma kost som mej.
    jag ligger numer på 79 (mot 82 när jag började) och ska ner till 75 minst, gärna nånstans mellan 70-75 .

    Återkommer i början av nästa vecka, då börjar jag dessutom jobba efter nästan 3 veckors vabbande och på jobbet är det lättare att tänka på annat än mat :) Ha en trevlig eftermiddag allihopa!

    /Lisa 

  • Snoffsan

    Vad duktiga ni är som kommit igång med träningen. Jag har varit dålig. Tappade orken lite när jag blev av med jobbet i fredags. Men nu har jag bestämt mig att jag bara får ta denna vecka till att slöa. Har passat på att städa mycket och sånt, men inte riktigt haft ork att träna.

    Har ju en ledsjukdom som gör att jag inte har så stora träningsmöjligheter, men på måndag sätter jag igång med långpromenader. Varje morgon det inte regnar SKA jag ute och gå efter att jag lämnat barnen i skolan!

    Köpte en ljudbok idag som jag verkligen har längtat efter att läsa så den ska jag bara få lyssna på när jag är ute och går. Kommer nog motivera lite, för jag älskar verkligen att läsa. Och att läsa och motionera samtidigt är ju toppen!

  • Pluffsan

    Jag glömde ju skriva vad jag gått ner i måndags så här kommer det: vikt 72,9 -0,9 kg, magmått 96 -1cm, lår mått 60 -1 cm. Så trots fusket i helgen gick jag ner lite i alla fall. Nu måste jag bara komma igång med träningen..

Svar på tråden "Vippisar" se hit!