• Forumvärd

    "Vippisar" se hit!

    Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
    Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? Solig

  • Svar på tråden "Vippisar" se hit!
  • ninadockan

    Hej,

    Det går nedåt viktmässigt men fortfarande långsamt, har haft en himla stressig vecka dock så Allevo har verkligen varit räddningen när jag inte ens haft tid att sitta ned och äta lunch.

    77.7 stod vågen på imorse, så det blir ju lite drygt ett kilo i veckan. Mitt mål var ju att gå ned 10.5 kilo totalt så kanske jag hinner på dessa veckor men annars hoppas jag i alla fall att jag kommer under 73 vilket för mig blir gränsen för ett normalviktigt BMI. Jag hade visst gått ned nån cm runt midjan med, men där det syns mest är plutmagen som dragits med i många år. Iband har den varit så stor att jag tyckt jag sett gravid ut. Men nu, nästan borta!

    När det gäller att hålla sig till dieten är det kvällsmålet som är den enda boven tycker jag, men jag försöker styra portionsstorlek,kolhydratsinnehåll och fettmängd på rätt spår. Idag var det svårt dock när vi inte orkade laga mat och beställde thai.... Sug har jag knappt känt sen dag 1, inte ett dug sugen på godis eller kakor, och inte hungrig under dagen. Det funkar ju det här! Idag kom VLCD shakes också som man böandar med vatten, ännu lägre kaloriinnehåll som jag ska försöka hålla mig till när jag är hemma vid måltidsdags, vilket kommer bi mer framöver.

    Pepp pepp på er allihopa och tipsa gärna om fler middagsrecept i recepttråden!

  • Snoffsan

    Idag är det äntligen fredag! Ska ta en bar till lunch idag istället för vanlig mat som jag brukar. Vi har som tradition taccokväll med hela familjen på fredagar så det vill jag inte missa. Men det måste ju vara en rätt bra rätt tallriksmodellsmässigt. Jag brukar kanske max ta 1/5 kött och resten grönsaker. Sen brukar det ju visserligen bli lite ost och gräddfil oxå, men en dag i veckan måste man ju få unna sig lite.

    Jag försöker verkligen tänka att jag unnar mig ibland istället för att tänka att man syndar. Syndar låter så negativt och man kan känna sig så nedslagen efter. Bättre att tänka positivt att man har gjort sig förtjänt av nåt litet kanske en dag i veckan eller varannan vecka. Då har man nåt att se fram emot och man mår inte dåligt efter.

    Jag har faktiskt varit otroligt duktig och inte unnat mig nåt hittills fast jag är den största godisgrisen som finns. Inge snacks eller glas vin till helgen.

    Men imorgon är jag bjuden på inflyttningsfest hos några nära vänner så då blir det första gången jag ska unna mig lite fest. Tänker dock inte överdriva. Jag tänker äta maten som bjuds, men inte gå på efterrätt eller snacks. Det klarar jag mig utan. Men ett litet glas vitt vin tänker jag få ta. En dag i månaden måste man ju kunna ha lite fest, annars tror jag risken är större att man misslyckas i slutändan.

    Jag har förresten belönat mig med en ny klänning kvällen till ära och jag köpte en storlek mindre än vad jag brukar!!! Efter bara knappt 3 veckor! Känns otroligt!!!

    Hur ser er helg ut? Nån som ska göra nåt kul?

  • anouk86


    Just det! Nu var det ett tag sedan jag visade mina kurvor. (Blev påmind via mail)

    Som ni ser har det varit en bergochdalbana utan dess like, haha. Men känns som man är back on track nu:D
  • Snoffsan

    Skulle vara kul att veta vad ni alla har för mål.

    Jag vägde 67,7 när jag började här den 5:e september. Jag är 157 cm lång. I måndags vägde jag 65,1

    Jag ska väga under 62 för att komma under bmi 25 så det är mitt första mål. Under 60 skulle vara helt fantastiskt om jag nådde. 57 är min drömvikt, men det tror jag nog inte jag kommer väga igen. Jag är överlycklig om jag ligger under 62 bara.

    Ska som sagt åka till USA den 20:e oktober och målet är att vara under 62 före det.

    Ska dit och kolla på en konsert med min stora hollywoodcrush så man vill ju vara snygg då :) Det är bara 200 personer på konserten så den är liten och intim så chansen att få träffa banden är stor. :)


    A proud Twilightmom! www.twilightmoms.se
  • Dietist Viveca Annell

    Vad roligt att läsa om alla era framgångar! Även om motgångar. Att gå ner i vikt är tålamodsprövande. Bana in nya bra matvanor gör man inte på en vecka. Det tar tid och under den tiden kommer bakslag. Det är så för alla och det är inget misslyckande. Fundera istället på hur du tänka nästa gång du blir allt för frestad, när du blir bortbjuden på kalas eller när det står nybakta kanelbullar framdukat på jobbet. Att äta regelbundet, äta mellanmål alla dagar även på helgen räddar många situationer. Planera också in godsaker vissa dagar, godis, kaffebröd och annat mindre nyttigt måste få man få äta ibland.


    Att byta ut måltider mot Allévo är en jättebra hjälp på vägen att nå sin målvikt. För att hålla vikten är lagom stora portioner av vanlig mat på regelbundna tider a och o. ”Träna” därför på tallriksmodellen och att äta en portion så det blir en naturlig del i ätandet. Kom ihåg, mättnadskänslan kommer efter en stund.


    Ha en jätteskön helg alla vippisar och må gott! Fint väder för långpromenaderSolig

  • anouk86

    Snoffsan-

    Så här har min resa sett ut:

    Förlossningsvikt: 132 kg
    Allevo-startvikt: 97 kg

    Dagsvikt: 93.5 kg

    Delmål: 89 kg [Mycket möjligt att jag är nöjd här faktiskt. Vill ju ändå behålla kurvor]
    Målvikt: 84 kg

  • ninadockan

    Fuskade idag... tog en McDonalds hamburgare på lunch, dock utan ost, men sen smet det in ett par pommes också från sambons tallrik. Ja ja, ska ändå ut ikväll på restaurang så det får bli veckans "fuskdag" och sen tillbaks till vanligt imorrn. Men positivt var att det faktiskt inte smakade gott med feta pommes längre!

  • Snuttjulla

    Hej allihopa. Det är länge sen jag skrev, men vi har haft en krissituation i familjen här som gjort att jag inte ens haft tillgång till internet. Nu är vi tillbaka på banan igen, om vi får. Min sambo har varit hemma och varit duktig, gått ner 5,5 kilo men mycket måttmässigt. Han kan inte ha sina köäder, byxorna trillar av. Så han är mer än nöjd hittills. Han har till och med funderat på att äta mer vanlig mat för att han känner att det kanske gått för fort och känner sig lite orolig för han kommer se ut efter två månader! :) men han mår toppen och är jättefin och är mycket piggare och gladare. Han har provat purjolökssoppan, och tyckte den var svår att få ner, bitarna i var inte tillräckligt att tugga men fastnade i halsen. Blev ingen favorit sa han. Jag har däremot inte haft så himla lätt, eftersom jag varit på sjukhuset med ena barnet i nästan 2 veckor. Tog med mig lite pulver men kände att jag var tvungen att avbryta under tiden vi var där för jag kände att jag behövde mer energi. Nu har jag dock tänkt ta upp kickstarten igen, från och med imorgon. Har ju inte varit "online" och aktiv så jag var iväg och köpte ett pkt så jag klarar veckan iaf. Får se vad allevo säger. Dock visar vågen på -3 kg. Har alltså gått upp igen, men eftersom jag inte tagit nån produkt alls under lite mer än vecka är jag nöjd med att "bara" gått upp 1 kg då. Känns jättesporrande att det verkar gå så bra för er andra, ska läsa igen om alla trådar och sidor nu...

  • Dietist Viveca Annell
    anouk86 skrev 2011-09-23 10:12:52 följande:
    Snoffsan-

    Så här har min resa sett ut:

    Förlossningsvikt: 132 kg
    Allevo-startvikt: 97 kg

    Dagsvikt: 93.5 kg

    Delmål: 89 kg [Mycket möjligt att jag är nöjd här faktiskt. Vill ju ändå behålla kurvor]
    Målvikt: 84 kg

    Vad roligt att det går så bra för digGlad! Och jättebra att du har ett delmål på 89 kg. 89 kg kanske är den vikt du mår bäst på och ska stanna vid. Snart är du där!


Svar på tråden "Vippisar" se hit!