• Webbredaktör Annelie

    Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

    Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

    Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

    (Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

    Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

  • Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • catwinter

    Mer konstigheter... min faster berättade att hon vaknade mitt i nån slags panikattack i samma ögonblick som min far dog i en olycka 60 mil från henne, sent på kvällen. Hon sover normalt som en stock men nu vaknade hon med ett ryck och kallsvettades, hjärtat rusade och att en mörk, otäck känsla hon aldrig känt förut kom över henne. Hon har aldrig haft panikångest varken förr eller senare.

  • MrsLondon
    Fanny b skrev 2013-10-08 20:32:28 följande:

    Jag menar inte att förringa dina känslor för detta men med tanke på att du är rädd, kan det vara så att du ställde för ledande frågor till din dotter? Att hon kanske började viska för skoj skull och sade ja på din fråga om spöken. Nästa gång kan du testa med fråga vem pratar du med? Om hon  te x säger pappa så vet du att hon fantiserar om att hon pratar med pappan. Om hon säger att det tjej/kille fråga henne hur de ser ut. Om hon då säger att de är klädda i en stil som hon känner till och gillar, typ klädda i rosa, så kan hon fantisera om detta. Om det blir mera utförligt precis som någon annan redan skrivit så kan det handla om andar.
    Tack för tipsen, men lär tyvärr inte få så mycket bättre svar. =)  Min dotter är 1,5 år Solig

    Har i hela min uppväxt känt att jag har någon med mig, så jag hoppas det är nån snäll liten person =)
  • Minna1982

    Min dotter pratade mycket om i "de två pojkarna som bor på vinden" i vår gamla lgh. "de kom från ett annat land och sen dog de". Mycket skumt son hände i lägenheten, bla dörrar som öppnades, så det var otäckt...

  • Nape
    catwinter skrev 2013-10-08 21:01:48 följande:
    Mer konstigheter... min faster berättade att hon vaknade mitt i nån slags panikattack i samma ögonblick som min far dog i en olycka 60 mil från henne, sent på kvällen. Hon sover normalt som en stock men nu vaknade hon med ett ryck och kallsvettades, hjärtat rusade och att en mörk, otäck känsla hon aldrig känt förut kom över henne. Hon har aldrig haft panikångest varken förr eller senare.
    Det där hände mig när min morbror dog. Jag vaknade med ett ryck, satte mig upp i sängen och sa hans namn. Fick reda på nästa dag sedan, att han dött.
  • LovelyDi

    Favoritar! Spännande saker ni har att berätta. Undrar vad min som kommer att kläcka ur sig när han börjar prata. Just nu säger han bara "nej"

  • Liten elak och intelligent

    Vi åkte på en motorväg. Plötsligt öppnades dörren i baksätet på femåringens plats. Jag blev rädd förstås, sträcker mig bak och stänger dörren hjälpligt , bannar  och skäller på femåringen (för att jag blev rädd) och säger att han absolut inte får öppna dörren när vi åker bil. Femåringen börjar gråta och säger att han öppnade inte dörren. Vi  kör in och stannar på en lastbilsficka. Jag kliver ur för att trösta femårngen och prata med honom och för att stänga dörren ordentligt. Då ser jag en lastbil längst in på fickan, den syntes inte från vägen. Någon vinkar i lastbilen. Det visar sig vara en man som är rejält sjuk med bröstsmärta och andra klassiska hjärtinfarktssymptom. Vi larmar 112 och väntar in ambulansen. När vi så ska åka igen så märker vi att femåringen (som är mycket upprörd över att vi påstått att han öppnade dörren) inte alls kan nå dörröppningsmekanismen från sin bilbarnstol. Så vem öppnade dörren precis då så att vi åkte in just där denne man blivit livshotande sjuk?

  • FuckGoggleAskMe

    När min son var 3 ar, sa han plötsligt "brevbäraren kommer, post!" och tro pa fan, 4 timmar senare kom faktiskt brevbäraren, och post hade han ocksa. Kalla karar!

    När han var 5 ar, sa grät han hejdlöst nagra ganger över att jag skulle dö en dag, och han bli lämnad ensam. Gud, hur visste han det? Vi hade pratat om att andra skulle dö, men aldrig om att jag skulle dö! Kusligt!!

    Bara häromdagen sa han att det var sa roligt med elektricitet, och tro pa fan, granngubben har faktiskt varit elektriker!!

Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?