• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mmalin
    LissanS skrev 2014-02-03 11:47:30 följande:
    Det kan verkligen vara väldigt olika från graviditet till graviditet. Med min första graviditet försvann all min aptit jag åt bara för att jag måste och nu kan jag äta typ hela tiden och  efter 5 minuter vara hungrig igen. :-/

    Ringde Sophiahemmet idag och berättade att vi behöver inte starta behandling för jag är GRAVID! Det kändes så bra och det var som musik till mina öron när hon noterade "spontan gravid". YES!!! denna gången lyckades vi alldeles själva!!!Cool Jag fick VUL till 19/2 så hoppas hoppas hoppas att lillan stannar kvar tills dess och vi kan se lilla hjärtat ticka finfint. 
    Vad roligt! Det blev samma för oss. Jag ringde idag och berättade och fick tid för VUL 18/2. :)
  • FrökenCarlsson

    Jaha, då tittar jag oxå in här!
    BF 15 oktober... Bara hoppas att det håller hela vägen nu, vägen hit har varit kantrad med två mf så nu är man lika nojjig över allt igen..

  • MeEmmA
    Shibby skrev 2014-02-03 09:57:56 följande:
    Jag känner snarare tvärtom ... jag känner knappt av någonting, framförallt inget illamående eller sådär väldigt trött.

    Det enda är väl att mina tidigare ofta toalettbesök är ännu mer ofta nu... 



    Precis så hade jag det Under mina tidigare graviditeter, har haft väldigt lätta innan. Därför känns det så väldigt konstigt att jag känner så mycket så tidigt denna gången. Men det går över efter ett par veckor hoppas jag, annars e det bara att stå ut för den lilla figuren som växer där inne :)
  • tasirvio
    Jennifer skrev 2014-02-03 11:25:45 följande:
    Gjorde ett digitalt test och fick gravid 2-3. Borde det inte stå 3+ då jag är i vecka 5+2 idag? Eller har jag räknat fel? Tror jag hade äl runt den 11e jan. Eller är jag precis i slutet av vecka 3 efter äl? Blir jätteorolig!
    Tror resultatet varierar med hormonmägnden, dvs om du inte tog morgonurin så kanske hormonerna inte syns lika starkt och därmed visar det 2-3 istället för 3+

    Mmalin och jonie: vi verkar alla ha suttit i liknande om inte samma båt ;) Jag skulle ha påbörjat mina fertilitetsundersökningar 29.1, men plussade 26.1 :D hann således träffa läkaren en gång och ta blodprov, men längre än så hann vi inte med våra undersökningar. En otrolig lättnad kan jag säga!
  • Mmalin
    tasirvio skrev 2014-02-03 14:20:07 följande:
    Tror resultatet varierar med hormonmägnden, dvs om du inte tog morgonurin så kanske hormonerna inte syns lika starkt och därmed visar det 2-3 istället för 3+

    Mmalin och jonie: vi verkar alla ha suttit i liknande om inte samma båt ;) Jag skulle ha påbörjat mina fertilitetsundersökningar 29.1, men plussade 26.1 :D hann således träffa läkaren en gång och ta blodprov, men längre än så hann vi inte med våra undersökningar. En otrolig lättnad kan jag säga!
    Visst är det en fantastiskt och lätt overklig känsla. :) Jag hann med provtagning, ett första möte samt en äggledarspolning (som inte visade något problem). Så glad att jag slapp börja med pergotime.

    Kul att vi kan följas åt här.
  • jonie

    Jaha, fast jag Haralddagen behövt söka hjälp om det var det du menade tasirviro. Har ett mf i bagaget men har blivit gravid på första försöket varje gång

  • L1977

    Kommer ihåg tröttheten från mina tidigare graviditeter. Dock hade jag förträngt vaknandet mitt i natten! Vaknar flera gånger varje natt, går på toaletten och kan inte somna om..... Fler som är nattugglor?

  • SysterAnna

    Oj, hjälp vad illa jag mår! Kräks inte men mår så ohyggligt illa... Måste ut och gå en sväng och hämta upp bilen för att åka och handla, ska ha middagsgäster ikväll. Varför var det just idag min man hade ett viktigt möte och inte kommer hem förrän gästerna har kommit förmodligen!? Jaja, bara att bita ihop. Kräks jag ute är det ju ingen större fara, är ju värre inne i mataffären... 

  • Jeaneeettes
    Irmeline skrev 2014-02-03 12:03:44 följande:
    Jag är exakt på samma dag som du och ska snart ta digitalt jag med, men bestämde mig för att vänta till 6 feb. Denna gången hade jag lite svagare tester än förra gången, hade gravid 1-2 när det borde står 2-3 etc. De är inte så superexakta, särskilt inte då mängden hCG kan variera ganska mycket.

    Förra gången tog jag digitalt 5+2 (motsvarande idag) och fick 3+, men vågade inte idag då jag tror det skulle bli 2-3 som hos dig. Plussade svagare och senare nu än förra, så förväntar mig lite lägre nivåer.
    Inget att vara orolig för då nivåerna kan variera lite, så då blir det inte exakt på dagen. OM några dagar visar det säkert 3+.
    Jag är på 5+1 idag hade mens senast 29 december och tog nyss ett test efter två timmars hållning fick 3+. men jag tror inte du ska vara orolig alls.  förra gången jag gjorde abort så fick jag gå utredning för hormonerna steg långsammare och dem trodde det var missfall på gång men icke efter ett tag höjdes det till det normala. 
Svar på tråden BF Oktober 2014