• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    LissanS skrev 2014-02-04 11:14:35 följande:
    Jag är lite orolig då mina förra veckans symptom försvann bara. Känner lite yrsel ibland och molande värk i magen bara. Som flera andra här så önskar jag med att illamåendet skulle komma trots att det är jobbigt. Vill ju så gärna få tecken att pyret mår bra och växer som den ska.   

    Någon som frågade mot illamåendet. För mig hjälpte ingefärate o rostad bröd på morgonen, kolsyratvatten under dagen och sen var jag jättenoga med mellis. Jag provade också sådana band man sätter runt armleden men vet inte om det hjälpte. 
    Intressant att du mått bättre med ingefärate. I Finland rekommenderas det nämligen att man undviker ingefära under graviditeten. Har för mig att det i Finalnd t.o.m. måste stå "Rekommenderas ej för gravida" på produkter som innehåller ingefära.
  • Kroa
    tasirvio skrev 2014-02-04 17:56:46 följande:
    Intressant att du mått bättre med ingefärate. I Finland rekommenderas det nämligen att man undviker ingefära under graviditeten. Har för mig att det i Finalnd t.o.m. måste stå "Rekommenderas ej för gravida" på produkter som innehåller ingefära.
    Jag har för mig att ingefära kan sätta igång sammandragningar osv, så man ska inte äta/dricka det för att de kan starta en förtdidig förlossning eller missfall? jag har ingen som helst vetenskapligt fakta på det, men tror jag fick höra det från något håll när jag väntade första barnet.
  • majamys

    Tasirvio: kul att någon annan är från Finland också! :D men vi bor lite högre upp än ni (såg i profilen att du bor i södra Finland)! :)

  • mitthemligajag
    Kroa skrev 2014-02-04 18:40:37 följande:
    Jag har för mig att ingefära kan sätta igång sammandragningar osv, så man ska inte äta/dricka det för att de kan starta en förtdidig förlossning eller missfall? jag har ingen som helst vetenskapligt fakta på det, men tror jag fick höra det från något håll när jag väntade första barnet.
    Jag läste i min gravidapp att ingefärs te kan lindra illamående
  • Mymmlan
    Längtan88 skrev 2014-02-04 17:21:52 följande:

    Hittade hur man bifogat bilder. Så här kommer den. Vad säger ni? ser ni ett plus?


    Ser inget plus, ingen bild alls faktiskt
  • Irmeline
    Längtan88 skrev 2014-02-04 17:21:52 följande:

    Hittade hur man bifogat bilder. Så här kommer den. Vad säger ni? ser ni ett plus?


    Bilden kom inte med?
  • LissanS
    tasirvio skrev 2014-02-04 17:56:46 följande:
    Intressant att du mått bättre med ingefärate. I Finland rekommenderas det nämligen att man undviker ingefära under graviditeten. Har för mig att det i Finalnd t.o.m. måste stå "Rekommenderas ej för gravida" på produkter som innehåller ingefära.
    Vad ska jag säga. jag vet att många gravida dricker det? Men enligt Livsmedelsverket ska man vara försiktig med naturläkemedel, örter, växtbaserade läkemedel under graviditet då det inte är väl kontrollerad om det kan skada barnet. Man kan alltid fråga bm eller läkare om man känner sig osäker. 
  • Sicilien

    Urk. Jobbig vecka det varit. Kände obehag i nedre delen av "magen" åt vänster förra tisdagen. Vet egentligen inte om det var i magen eller höften/ljumsken, men obehaget tilltog och blev en dov ihållande smärta som strålade ner mot benet. Sjukvårdsrådgivningen rekommenderade att åka in till gynakuten och få det utrett (misstänkt utomkvedhavandeskap). Behöver jag skriva att jag blev superorolig och rädd? Väl inne tog de prover och gjorde vul. De kunde varken bekräfta eller dementera misstanken utan sa att det kan vara som det ska, men att det inte går att utesluta att det rör sig om utomkvedhavandeskap. Fick ta mer prover och även en tid för provtagning på lördagen. Igår ringde de och berättade att alla prover tydde på en normal graviditet men de bokade in ett nytt vul 17/2 för att definitivt kunna ge ett svar. Smärtan har avtagit, jag har vanliga grav.symptom och har nästan börjat att våga hoppas igen.

  • Längtan88

    Oh så himla tråkigt att bilden inte laddades upp :( Går inte o ladda upp visa mobilen? Men tog en till sticka för någon timme sen och det var ett starkt plus. Så nu är jag säker på att det inte var något spöksträck :) Kan någon lägga in mig på listan? Vet inte hur man gör :( Är 25 år, det är andra barnet, har en son på snart 11 månader och enligt gravidappen ska jag ha BF 10 okt. :D

Svar på tråden BF Oktober 2014