• jewel

    Höstbebisar efter IVF 2016

    En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

  • Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • CvL2015

    Tack tjejer

    Slående hjärtan bedövar verkligen operations-rehab. Blir bättre varje dag efter op, så det finns hopp om livet Allt känns lite overkligt just nu. Jag är överlycklig och livrädd på samma gång!

    Vi fick tillbaka två embryon så visste att det fanns en chans för tvillingar men efter 4 försök så var jag bara glad om ett tog! Är i v 9 nu, 8+0 idag.

  • Mariana79

    Ska man ha kissat eller inte innan vul? Tänker om det är som vid UL då man inte ska ha tömt blåsan innan... en liten fundering så här på morgon kvisten :) ngn som vet? Kram på er!

  • irrbloss_83
    CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

    Hej vänner!

    Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

    Med mig har det hänt saker...

    I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

    Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

    Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.


    Vad häftigt! Var det helt oväntat med tvilligar eller var ni beredda (tänkte om ni fått två embryon insatta eller så...) kan tänka mig att det varit en omtumlande vecka... :) grattis!
  • Libra1
    Mariana79 skrev 2016-03-17 07:22:38 följande:

    Ska man ha kissat eller inte innan vul? Tänker om det är som vid UL då man inte ska ha tömt blåsan innan... en liten fundering så här på morgon kvisten :) ngn som vet? Kram på er!


    Du ska ha kissat. Det är vid ET de vill att blåsan är något full för att komma åt bättre. Lycka till! :)
  • Libra1
    CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

    Hej vänner!

    Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

    Med mig har det hänt saker...

    I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

    Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

    Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.


    Usch vad hemskt. Jag har varit väldigt rädd för detta då min ena äggstock gör sjukt ont ibland.

    Grattis till tvillingarna!!! :)
  • lallallalla
    CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

    Hej vänner!

    Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

    Med mig har det hänt saker...

    I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

    Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

    Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.


    Oj!! Fy, vad tråkigt och jobbigt med operation. Men så tvillingar på det! Wow, dubbel-grattis!
  • lallallalla

    Amie och jewel: Tack för era svar. Ni verkar tänka som jag gör. Att de kommer att använda tvekan som påtryckning. Det känns bara så himla tråkigt att man inte vågar vara helt ärlig med vårdpersonalen.

    Att starta en tråd här var en bra ide! :) Det ska jag göra så snart det lugnar sig på jobbet.

  • jewel
    CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

    Hej vänner!

    Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

    Med mig har det hänt saker...

    I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

    Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

    Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.


    Vad jobbigt, men vilken tur att allt gick bra! Kul med tvillingar! :)
  • jewel

    Jag sitter här på jobbet o är orolig även fast jag sagt till mig själv att jag inte får oroa mig. Det har inte kommit nåt blod mer men idag har jag noll illamående o inte heller ömma bröstvårtor längre. Vill bara att det ska bli kl två imon då det är ultraljud. Jag kommer vara såååå nervös!

  • Amie77

    Är du inne i "spökveckorna" kanske? Då symptomen sakta försvinner? Sök på det så ska du se att det är ett fenomen som kanske inte är officiellt men många verkar uppleva det. :) Kommer inte ihåg men runt v 10 eller så kanske folk brukar uppleva det.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016