• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • annadenise

    Obs! Delta blir ett långt inlägg då de har hänt så mycket de sista dagarna. I lördags hade vi varit på utflykt och är på väg hemmåt. När vi ska svänga av i närheten där vi bor säger det pang,och vi blir påkörda bakifrån. Jag vart livrädd för min son som satt i bilen (2 år 8 mån) och för bebben i magen. Vi åkte till akuten för min fästman fick gå till barnakuten med vår son (som tack gode Gud är oskadd) och jag fick åka upp till bb där de gjorde vaginalt ultraljud. Fick se min lilla böna för första gången,6 mm lång och även höra hjärtat slå.

    Dagen efter gick vi till vanliga sjukhuset där de röntgade min sambo. Vi har båda nackkrage och väldig ont i hela kroppen. Vi är sjukskrivna 1-2 v. Han som körde på oss erkände att han varit ouppmärksam.

    Igår (månd) hade jag tid sen innan hos min gynekolog för ett vul. Han undersöker mig jättelänge och säger ingenting (här börjar jag ju tro att nått är fel). Han säger att vi ska gå in i ett annat rum där de har en bättre apparat. Han fortsätter länge att undersöka och han förklarar att han trodde först att de var 2 st-tvillingar OMG. T.o.m jag såg lixom en till mörk fläck som såg ut som en säck. (Däremot har jag förstått att de kan vara någonting annat eller vätska etc).

    Gynekologen sa sen att det bara var 1. Jag vart tillbakaflyttad så är nu bara i v7 (6+4). Ska på ett nytt ultraljud igen om 3 v (inte pga att de tror att de är 2 st,utan de är rutin här i Spanien med ul i v.9).

    Jag kan inte riktigt släppa tanken. Kan läkaren ha fel? Kan den ena gömma sig? Man har ju hört så många historier att de under senare jo upptäcker 2 st.....de vore ju naturligvis högsta vinsten att få tvillingar,men också en chock hehe.

    Vi får se om 3 v...men väntan är olidlig hehe.

    Någon som har erfarenhet av detta?De har ju så ta maskiner idag så man tycker ju de bör kunna se "allt' men jag vet att v.6+4 räknas som tidigt för vul. Nytt bf den 17 maj

  • Tiiffany
    pimpim78 skrev 2016-09-26 21:44:43 följande:

    Jag känner precis som du!! Hade symtom förra veckan, lätt illamående, kissnödig hela tiden osv men nu är allt som bortblåst vilket gör att jag känner mig orolig för att det kan ha stannat av. Ensak att inte ha symtom men att ha symtom som plötsligt bara försvinner ??

    Och har ända till 17 okt innan första vul ????

    Vi får stötta varandra !!


    Vad jobbigt när du ändå haft symptom, jag har inte fått mina än ;/ däremot så har jag haft bruna flytningar sedan jag plussade och de luktar ingen vidare heller. Har tid 9,15 hos BM För att titta på vad det kan bero på. Tog iaf ett test imorse och det var positivt 2-3
  • lilaemma
    annadenise skrev 2016-09-27 07:32:00 följande:

    Obs! Delta blir ett långt inlägg då de har hänt så mycket de sista dagarna. I lördags hade vi varit på utflykt och är på väg hemmåt. När vi ska svänga av i närheten där vi bor säger det pang,och vi blir påkörda bakifrån. Jag vart livrädd för min son som satt i bilen (2 år 8 mån) och för bebben i magen. Vi åkte till akuten för min fästman fick gå till barnakuten med vår son (som tack gode Gud är oskadd) och jag fick åka upp till bb där de gjorde vaginalt ultraljud. Fick se min lilla böna för första gången,6 mm lång och även höra hjärtat slå.

    Dagen efter gick vi till vanliga sjukhuset där de röntgade min sambo. Vi har båda nackkrage och väldig ont i hela kroppen. Vi är sjukskrivna 1-2 v. Han som körde på oss erkände att han varit ouppmärksam.

    Igår (månd) hade jag tid sen innan hos min gynekolog för ett vul. Han undersöker mig jättelänge och säger ingenting (här börjar jag ju tro att nått är fel). Han säger att vi ska gå in i ett annat rum där de har en bättre apparat. Han fortsätter länge att undersöka och han förklarar att han trodde först att de var 2 st-tvillingar OMG. T.o.m jag såg lixom en till mörk fläck som såg ut som en säck. (Däremot har jag förstått att de kan vara någonting annat eller vätska etc).

    Gynekologen sa sen att det bara var 1. Jag vart tillbakaflyttad så är nu bara i v7 (6+4). Ska på ett nytt ultraljud igen om 3 v (inte pga att de tror att de är 2 st,utan de är rutin här i Spanien med ul i v.9).

    Jag kan inte riktigt släppa tanken. Kan läkaren ha fel? Kan den ena gömma sig? Man har ju hört så många historier att de under senare jo upptäcker 2 st.....de vore ju naturligvis högsta vinsten att få tvillingar,men också en chock hehe.

    Vi får se om 3 v...men väntan är olidlig hehe.

    Någon som har erfarenhet av detta?De har ju så ta maskiner idag så man tycker ju de bör kunna se "allt' men jag vet att v.6+4 räknas som tidigt för vul. Nytt bf den 17 maj


    Läskigt att krocka, tur att det gick efter omständigheterna väl.

    Tror inte de missat en tvilling om de undersökt så noga, men det kan ju vara så att de först varit två, men att den ena tillbaka bildats, det är nog vanligare än man tror... Då kan det ju varit den " skuggan" som ni sett..
  • pimpim78

    Hoppas så att någon kan hjälpa mig , känner mig så ledsen.
    Hade Pos på äl test clearblue 4 sep och den 5 sep på morgonen hade vi mys. Det var enda gången den hör månaden. Det tog sig och vi fick ett plus.
    Jag hade väldigt tidig äl då jag plussade på äl sticka redan på dag 9 och normalt har en cykel på 27 dagar.
    Nåväl har haft symtom som spända bröst och och lätt illamående samt behövt springa och kissa hela tiden. Dessa symtom har bara försvunnit och det enda jag har kvar är ett lätt svidande / molande kring livmoder.
    Rädd för MA.
    Testade i dag med clearblue veckoindikator som visade gravid 1-2 veckor och jag är enligt senaste mens i v 5 dvs 4+4 men vet ju att äl va kring den 5 sep.
    Vad tror ni ?? Är testet normalt för tiden eller har det stannat av ?
    Den här väntan är terror alltså. Vet inte vad jag ska ta mig till ...... hoppas någon kan hjälpa mig bringa klarhet i det här !!! Kram till er

  • Teresiat

    Hade inskrivning idag. Lyckades få ett ul trots att man egentligen inte ska få det fören RUL. Bäbisens hjärta tickade och den mätte 9+0. Enligt appen är jag på 8+6, så det känns ju bra att den vuxit som planerat.. Har ny bm sedan sist och hon verkar toppen! Vi bokade tid för RUL och hon kommer även skicka remis för tillväxtultraljud i v 30. Sonen var vägde 4 kg och jag har hört att nummer två typ alltid blir större... Då jag hade 29 h lång förlossning med sonen så känns det bra om man håller lite koll på att det inte ligger en femkilos bäbis i magen när det är dags att föda...

  • lilaemma
    Patriciakarolina skrev 2016-09-27 12:35:44 följande:

    Som jag misstänkte så fick jag ett missfall idag, önskar er andra all lycka. Jag ska lyckas jag med, nästa gång ?


    Åh nej, har du fått komma in och se att det verkligen är mf? Vilken vecka var du i?
  • Nelah
    Teresiat skrev 2016-09-27 12:50:26 följande:

    Hade inskrivning idag. Lyckades få ett ul trots att man egentligen inte ska få det fören RUL. Bäbisens hjärta tickade och den mätte 9+0. Enligt appen är jag på 8+6, så det känns ju bra att den vuxit som planerat.. Har ny bm sedan sist och hon verkar toppen! Vi bokade tid för RUL och hon kommer även skicka remis för tillväxtultraljud i v 30. Sonen var vägde 4 kg och jag har hört att nummer två typ alltid blir större... Då jag hade 29 h lång förlossning med sonen så känns det bra om man håller lite koll på att det inte ligger en femkilos bäbis i magen när det är dags att föda...


    Min första vägde 4125g och det var en lång utdragen förlossning, nästan ett dygn. Andra barnet vägde 4160g och den förlossningen var snabb och enkel, 3h o 40min.

    Så för mig blev inte 2an så mkt större och mkt bättre förlossning hehe.

    Men det är ju alltid kul med ultraljud så man får se den lille en gång till:)
    Jag vill och jag kan...
  • Anotherone
    pimpim78 skrev 2016-09-27 12:39:58 följande:

    Hoppas så att någon kan hjälpa mig , känner mig så ledsen.
    Hade Pos på äl test clearblue 4 sep och den 5 sep på morgonen hade vi mys. Det var enda gången den hör månaden. Det tog sig och vi fick ett plus.
    Jag hade väldigt tidig äl då jag plussade på äl sticka redan på dag 9 och normalt har en cykel på 27 dagar.
    Nåväl har haft symtom som spända bröst och och lätt illamående samt behövt springa och kissa hela tiden. Dessa symtom har bara försvunnit och det enda jag har kvar är ett lätt svidande / molande kring livmoder.
    Rädd för MA.
    Testade i dag med clearblue veckoindikator som visade gravid 1-2 veckor och jag är enligt senaste mens i v 5 dvs 4+4 men vet ju att äl va kring den 5 sep.
    Vad tror ni ?? Är testet normalt för tiden eller har det stannat av ?
    Den här väntan är terror alltså. Vet inte vad jag ska ta mig till ...... hoppas någon kan hjälpa mig bringa klarhet i det här !!! Kram till er


    Du behöver skilja på hur man räknar graviditetens ålder och det värde som Clearblue visar. Clearblue Digital visar hur lång tid som har gått sen befruktningen skedde. Vecka 4+4 talar om att det är 4v och 4 dagar sedan din sista mens. Så det kan mycket väl stämma eftersom befruktningen sker någonstans emellan två menstruationer.
  • Anotherone
    Teresiat skrev 2016-09-27 12:50:26 följande:

    Hade inskrivning idag. Lyckades få ett ul trots att man egentligen inte ska få det fören RUL. Bäbisens hjärta tickade och den mätte 9+0. Enligt appen är jag på 8+6, så det känns ju bra att den vuxit som planerat.. Har ny bm sedan sist och hon verkar toppen! Vi bokade tid för RUL och hon kommer även skicka remis för tillväxtultraljud i v 30. Sonen var vägde 4 kg och jag har hört att nummer två typ alltid blir större... Då jag hade 29 h lång förlossning med sonen så känns det bra om man håller lite koll på att det inte ligger en femkilos bäbis i magen när det är dags att föda...


    Mysigt!
    Jag gjorde ett UL för ett par veckor sedan i vecka 8 (7+2, 7+3 nånting) och fick då se en liten figur med hjärta som slog.
    Efter vår inskrivning tog det bara några dagar innan det damp ner kallelser för både KUB och RUL så det är bokat och klart. Jag kommer också att få göra tillväxtultraljud kring v 32 eftersom jag också fått ett stort barn, så det blir både ett extra UL och glukosbelastning för att utesluta grav-diabetes.
Svar på tråden BF maj 2017