• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo

    Följer er o läser ibland men har inte skrivit så
    Mkt. Mår väldigt dåligt överlag o vet inte hur länge jag håller. De vill sjukskriva mig men jag vill inte. De får inte in ngn ersättare för mig o jag vill inte lämna eleverna. Iaf är det nytt besök till Lund imorgon. Så mkt tankar som snurrar hela tiden. Får knappt sova alls pga min reumatiska värk o allt är upp o ner. Samtidigt ska man vara lycklig o glad att vi lyckades med ivf:en. Men jag är så trött o ledsen just nu. Förlåt för ett gnällinlägg. Kram till er alla.

  • Bebisbubbla
    JoJoNo skrev 2017-01-31 23:10:20 följande:

    Följer er o läser ibland men har inte skrivit så

    Mkt. Mår väldigt dåligt överlag o vet inte hur länge jag håller. De vill sjukskriva mig men jag vill inte. De får inte in ngn ersättare för mig o jag vill inte lämna eleverna. Iaf är det nytt besök till Lund imorgon. Så mkt tankar som snurrar hela tiden. Får knappt sova alls pga min reumatiska värk o allt är upp o ner. Samtidigt ska man vara lycklig o glad att vi lyckades med ivf:en. Men jag är så trött o ledsen just nu. Förlåt för ett gnällinlägg. Kram till er alla.


    Man får vara gnällig och ledsen ibland! Önskar er all lycka i Lund och håller tummarna för positiva besked!
  • Paincake

    Klart man får vara gnällig och less. Jag vet att gnälligheten ökar exponentiellt med minskande dagar till BF. ;)

    Här har mina blödningar fortsatt så jag har beordrats soffläge i väntan på undersökning i eftermiddag vid 15. Vi får väl se vad det beror på, vilka värden jag har osv. Just nu försöker jag sysselsätta mig med annat för att få tankarna att sluta vandra. (Jättelätt, eller hur?). Det är massor att göra på jobbet så jag känner mig som en svikare som ligger och "latar" mig istället, även om jag egentligen vet att jag gör rätt.

    Ska vi fortsätta gnället? Vad är värst just nu för er? Kom igen, let it all out!

  • Bäbiiiis

    Jag har verkligen inte mycket att gnälla över. Lite lite foglossning om jag går promenader. Magen börjar vara ivägen när jag ska böja mig framåt så jag är rätt osmidig nu. Kan inte använda magmusklerna heller om jag ska resa mig ur sängen eller soffan. Hård i magen pga järntabletter och tröttare än normalt. Men inget av det är extremt så det är ok. Jobbigast är nog att det är så långt kvar till maj. Jag är ju så otålig och vill ha min bebis NU!

  • Anotherone
    Bäbiiiis skrev 2017-02-01 11:10:01 följande:

    Jag har verkligen inte mycket att gnälla över. Lite lite foglossning om jag går promenader. Magen börjar vara ivägen när jag ska böja mig framåt så jag är rätt osmidig nu. Kan inte använda magmusklerna heller om jag ska resa mig ur sängen eller soffan. Hård i magen pga järntabletter och tröttare än normalt. Men inget av det är extremt så det är ok. Jobbigast är nog att det är så långt kvar till maj. Jag är ju så otålig och vill ha min bebis NU!


    Inte jag heller. Jag har haft superjättejobbig nästäppa sedan jag var förkyld på höstlovet men det är typ det enda. Nu fick jag en annan spray häromdagen som det är kortison i så nu hoppas jag att det ska funka. Renässans är ett skämt (den är ju inte avsvällande överhuvudtaget) och barn-nezeril funkar på dagtid. Men till natten har jag behövt ta starkare grejer....

    Och så har jag börjat få känningar (sammandragningar?) när jag går långa och lite snabbare promenader. Att det stramar till i nedre delen av magen en stund, tills jag tar det lugnare. Då går det bort. Men magen blir inte hård utan det är just bara att det spänner liksom. Så jag får väl dra ner på tempot lite helt enkelt.


  • ika_109

    Var på 25 veckors kollen och mätte magen och kollade värden och allt såg fin fint ut, så mysigt att höra flingans hjärta :)

  • Anotherone
    ika_109 skrev 2017-02-01 15:43:03 följande:

    Var på 25 veckors kollen och mätte magen och kollade värden och allt såg fin fint ut, så mysigt att höra flingans hjärta :)


    Så härligt!!
    Jag har nästa BM-besök den 14/2 <3
  • Paincake

    Jag har också varit på 25-veckorskollen idag. Magen mätte 24 cm, blodtrycket blev först mätt till 140/95 (gah!) men efter en manuell ommätning blev det bättre och mer normala värden. Bebisens hjärtljud låg på 145. Jag har börjat samla på mig lite vätska i händer och fötter och skulle visst hålla koll på eventuell huvudvärk. Då har jag något nytt att noja över...

    Utöver det är det bara att jobba på tyckte barnmorskan. Funkar det inte, det blir flera sammandragningar och mera blödning får vi fundera på sjukskrivning. Ja, vi får väl se hur det går, helt enkelt. Imorgon är det back to work. Heja, heja.

  • Axioria1

    Om jag oxå ska klaga så...

    Täppt i näsan mest hela tiden. Ena näsborren som är lite trängre är värst. På kvällen när jag lägger mig går de inte att andas. Får nästan panikkänslor. Så har använt alldeles för mkt nässpray. Har iaf "bara" använt barn nezeril. Renässans är som någon tidigare skrev ett skämt. Men nu försöker jag va på nässpray rehab. Så jag kör med en nose-buddy för att skölja näsan. Sen Physiomer och sen renässans. Och ibland funkar de nääästan till morgonen. Har annars funderat på kortisonsprayen.

    Denna vecka slog illamåendet rekord. Vakna i måndags vid fyra och de släppte vid 11. Sen börja de om på eftermiddagen. Bläää! Igår mådde jag ännu sämre så jag sjukskrev mig några timmar.

    Magen börjar bli i vägen. Är hård i magen. Känner av foglossning när jag går. Har mycket huvudvärk.

    Ja listan kan göras lång. Men de verkar iaf vara bra med bebisen.

  • Bebisbubbla
    Paincake skrev 2017-02-01 17:11:50 följande:

    Jag har också varit på 25-veckorskollen idag. Magen mätte 24 cm, blodtrycket blev först mätt till 140/95 (gah!) men efter en manuell ommätning blev det bättre och mer normala värden. Bebisens hjärtljud låg på 145. Jag har börjat samla på mig lite vätska i händer och fötter och skulle visst hålla koll på eventuell huvudvärk. Då har jag något nytt att noja över...

    Utöver det är det bara att jobba på tyckte barnmorskan. Funkar det inte, det blir flera sammandragningar och mera blödning får vi fundera på sjukskrivning. Ja, vi får väl se hur det går, helt enkelt. Imorgon är det back to work. Heja, heja.


    Hade också 25-veckorskollen idag. Allt såg bra ut. Var nervös över sockret då jag just ätit lunch innan men 6,9 var helt normalt så :)