• smurfen 11

    ivf / äd 2016/ 2017?

    Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

  • Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Tuttis
    Flisan9113 skrev 2017-06-01 08:15:11 följande:

    Ohhh men söta du, ta nu det lugnt det är som Maran skriver, behöver inte vara något allvarligt.

    Jag bor i Malmö om du behöver extra stöd, fika, promenad, glass, yoga. En för alla, alla för en.  


    Så fint! Tusen tack, jag hade gärna träffats faktiskt. Jag är lugnare nu. Det rosa har försvunnit och har pratat med min fantastiska sjuksköterska på RMC :)
  • Superfurry

    Hej tjejer! Tack för all stöd och uppmuntran! Dessvärre blev det inget denna gång heller så nu ger vi upp ivf svängen och tar sommar. Sitter på jobbet på möte och skriver. Fick beskedet när jag var på väg hit. Gråter inombords och går sönder känns det som men jag pratar och ler till kolleger. Känns som om jag svävar utanför min kropp just nu och tittar ner på mig själv. Tunga grejjer detta!! men måste vara kvar då jag har tagit em ledigt för en ev. Insättning som nu alltså inte blir av.

    Håller mina tummar hårt för ert shrigley och Jessy! Maran hoppas det gick bra på ditt ul idag :) Tuttis hoppas att blödningarna stannar av helt! Undrande vi kanske får diskutera äd och annat i höst när ni är igång igen! Och smurfen, ja detsamma gäller dig! Hoppas jag inte glömde någon?

    Stort kram från mig!

  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-01 08:42:48 följande:

    Så fint! Tusen tack, jag hade gärna träffats faktiskt. Jag är lugnare nu. Det rosa har försvunnit och har pratat med min fantastiska sjuksköterska på RMC :)


    Vad skönt!!
  • Tuttis
    Superfurry skrev 2017-06-01 09:31:11 följande:

    Hej tjejer! Tack för all stöd och uppmuntran! Dessvärre blev det inget denna gång heller så nu ger vi upp ivf svängen och tar sommar. Sitter på jobbet på möte och skriver. Fick beskedet när jag var på väg hit. Gråter inombords och går sönder känns det som men jag pratar och ler till kolleger. Känns som om jag svävar utanför min kropp just nu och tittar ner på mig själv. Tunga grejjer detta!! men måste vara kvar då jag har tagit em ledigt för en ev. Insättning som nu alltså inte blir av.

    Håller mina tummar hårt för ert shrigley och Jessy! Maran hoppas det gick bra på ditt ul idag :) Tuttis hoppas att blödningarna stannar av helt! Undrande vi kanske får diskutera äd och annat i höst när ni är igång igen! Och smurfen, ja detsamma gäller dig! Hoppas jag inte glömde någon?

    Stort kram från mig!


    Så tråkigt, blir verkligen ledsen för dig. Vet precis hur den tomheten känns när ett sånt besked kommer :(. Njut i sommar och ta hand om dig så får du förhoppningsvis nya krafter till hösten. Jag hatar när folk säger det till mig, men ge inte upp!! En dag kommer vi alla har våran efterlängtade bebis.
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-06-01 09:31:11 följande:

    Hej tjejer! Tack för all stöd och uppmuntran! Dessvärre blev det inget denna gång heller så nu ger vi upp ivf svängen och tar sommar. Sitter på jobbet på möte och skriver. Fick beskedet när jag var på väg hit. Gråter inombords och går sönder känns det som men jag pratar och ler till kolleger. Känns som om jag svävar utanför min kropp just nu och tittar ner på mig själv. Tunga grejjer detta!! men måste vara kvar då jag har tagit em ledigt för en ev. Insättning som nu alltså inte blir av.

    Håller mina tummar hårt för ert shrigley och Jessy! Maran hoppas det gick bra på ditt ul idag :) Tuttis hoppas att blödningarna stannar av helt! Undrande vi kanske får diskutera äd och annat i höst när ni är igång igen! Och smurfen, ja detsamma gäller dig! Hoppas jag inte glömde någon?

    Stort kram från mig!


    Åååååh Furry!! Jag är så så ledsen!!!! <3 <3 <3

    Det finns inget man kan säga känns det som, men hoppas så att ni nu kan vila och hämta krafter under sommaren, dvs när den värsta smällen "tonat bort" lite. Det är så jävla orättvist ibland livet!!!

    Hoppas hoppas att vi "ses" i höst Furry! Hänger också gärna med dig då och diskuterar ÄD. UL idag gick bra, och jag börjar bli riktigt kär i vårt lilla gryn, genetiskt eller ej. Får nog bli mitt "slutbudskap" i detta TILLFÄLLIGA avsked. STOOOOOR jättekram!!!
  • Jessy01

    Nej oh nej kära Furry!! Detta fick inte hända! Det är ju så så smärtsamt. Fimns inga ord. Hoppas hoppas du kommer få en bra sommar och att du kommer tillbaka med nya krafter.

    Oändligt många varma kramar <3

    Flisan - jag menade ang. för tidig ägglossning....eller vsr det inte du som var orolig för det kanske? Kanske blandade ihop :)

    Maran - vad härligt att det kämns bra! Det kanske inte är genetiskt men det är ju ett

    biologiskt barn och epigenetiskt....som utgör många procent (30 om jag inte minns fel) som kommer från dig då du bär det.. alltså formar sig efter dig.. Fantastiskt vad biologin gör.

    Jag har en dröm om att adoptera. :)

    Tuttis- har de satt in två på dig? När de satte in två på mig fick jag ljusrosa brunt... lite lite och som ett hugg. Var helt förstörd och trodde att det var kört...men en fanns kvar.... :) amnars

    är det jättevamligt med lite spottings pga sköra slemhinnor bl.a.

    Skönt...det blev fyra befruktade insättming imorgon... på dag 2....är det inte bättre

    på dag 3? Kramar till alla.....och tack Furry för att du mitt i allt detta ändå tar dig tid att

    heja på mig. Kram!

  • Flisan9113

    Ooohh nej Furry!! Så tråkigt, jag vet att det inte finns något som tröstar just nu mer än att vi alla har gått igenom denna charaden du bär på just nu. Utåt sett är du glad men inombords är du i tusen bitar. Det är ju såååå smärtsamt och sjukt jobbigt att hålla fasaden uppe. Finns inga ord ingen tröst. Hoppas sommaren ger dig vila och ro och att du kommer tillbaka med nya krafter. Vi finns här för dig. Hjärta

  • Flisan9113
    Tuttis skrev 2017-06-01 08:42:48 följande:
    Så fint! Tusen tack, jag hade gärna träffats faktiskt. Jag är lugnare nu. Det rosa har försvunnit och har pratat med min fantastiska sjuksköterska på RMC :)
    Så skönt att höra SkrattandeSolig
  • Flisan9113

    Jessy01.

    Fniss, jaha var det det du menade, förtidig ägglossning. Nä det har jag inte känt eller varit med om. Nu håller jag tummarna för dig och alla äggen.

  • shrigley
    Superfurry skrev 2017-06-01 09:31:11 följande:

    Hej tjejer! Tack för all stöd och uppmuntran! Dessvärre blev det inget denna gång heller så nu ger vi upp ivf svängen och tar sommar. Sitter på jobbet på möte och skriver. Fick beskedet när jag var på väg hit. Gråter inombords och går sönder känns det som men jag pratar och ler till kolleger. Känns som om jag svävar utanför min kropp just nu och tittar ner på mig själv. Tunga grejjer detta!! men måste vara kvar då jag har tagit em ledigt för en ev. Insättning som nu alltså inte blir av.

    Håller mina tummar hårt för ert shrigley och Jessy! Maran hoppas det gick bra på ditt ul idag :) Tuttis hoppas att blödningarna stannar av helt! Undrande vi kanske får diskutera äd och annat i höst när ni är igång igen! Och smurfen, ja detsamma gäller dig! Hoppas jag inte glömde någon?

    Stort kram från mig!


    Men Furry, så tråkigt att höra! Vad var det som hände (eller inte hände)? Blev inget befruktat? Förstår att det känns tungt, jag lider med dig o vet tyvärr exakt vad du går igenom.. Tack för att du delar med dig i allt ??

    Är i Falun o ska strax bege mig hemåt. ÄP gick bra men gjorde väldigt ont (till skillnad från tidigare plock), men det blev fem ägg så vi är nöjda. De hade spått fyra, och jag vågade inte hoppas på nåt (sist kom vi inte ens till ÄP). Nu väntar olidlig väntan tills imorgon för att höra om de blivit befruktade... klarar inte av detta knappt.

    Kan bara säga att Falun, oavsett hur det gått, känns mkt bra o proffsiga. Jag fick Intralipiddropp (kostar 2000 kr extra...), får se om det hjälper om det nu skulle bli tal om återföring i dagarna..... Kram
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?