• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • AnnaLinnea87

    Hur går det för alla? Jag har precis påbörjat vår sista omgång med letrozol idag. Funkar det inte nu så får de se hur de går vidare. Fick VUL redan CD 8, är det någon annan här inne som gjort VUL så tidigt? 

  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2019-11-27 17:59:10 följande:

    Eftersom jag e så ny här på tråden så skulle jag gärna vilja veta lite mer om er hur gamla e ni, hur länga har ni försökt osv, jag e 27 o sambon 32 o vår lilla reda delade jag med mig under ett annat inlägg :)


    Välkommen till tråden!

    Jag fyller 27 och min sambo 30 till våren, vi har vart tillsammans i 3 år och har aldrig skyddat oss, vi har ett missfall i bagaget och åt sista tabletten enkelkur av letrozol igår, det är andra månaden för oss. Ferilitetsmottagningen tyckte inte jag skulle behöva göra fler vul då jag svara så bra första månaden. Så vi ska bara köra på de närmasta 4 månaderna. Har de då i te hänt något så blir det troligtvis en ivf för vår del.
  • Lunne
    Clemmentina skrev 2019-11-19 09:23:55 följande:

    Åh vad jag hoppas det. Spottings är inget ovanligt. Att strecket blivit mycket mörkare låter positivt.


    Tack! Så svårt att slappna av när man inte kan göra annat än att vänta och se, men nu har jag lyckats ganska bra medan vi varit utomlands en dryg vecka i alla fall, och klarat mig utan fler spottings :)

    Hur går det för dig denna månad, har du haft ÄL än?
    Vicktoria88 skrev 2019-11-19 19:57:41 följande:

    Jätte-Grattis! Vad kul för er!


    Tack! <3 Hur går det för er?
  • Lunne
    Felicia3 skrev 2019-11-20 11:04:11 följande:

    Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till

    På jobbet,har redan 50?sjuktimmar.Det som

    Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3


    Jag beklagar :( <3 Skönt att ni fått svar nu i alla fall. Ska du ta Cytotec eller göra skrapning?

    Dendär regeln om 1 år sen senast konstaterad graviditet för att få IVF via Landstinget är riktigt jobbig :( Vi åkte på den när jag fick MA förra året och denna gång plussade jag två dagar efter att remissen för IVF skickades, så jag vågade knappt boka tid för inskrivning först, men det går ju inte att vänta för länge i Stockholm om man inte vill ha sin BM långt ut från stan så jag får helt enkelt hoppas att det går vägen denna gång... Hoppas det går snabbare för er att lyckas nästa gång! Letrozol fick jag börja med utan någon väntetid, så det kanske är möjligt för er också?
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-11-28 10:15:07 följande:

    Välkommen till tråden!

    Jag fyller 27 och min sambo 30 till våren, vi har vart tillsammans i 3 år och har aldrig skyddat oss, vi har ett missfall i bagaget och åt sista tabletten enkelkur av letrozol igår, det är andra månaden för oss. Ferilitetsmottagningen tyckte inte jag skulle behöva göra fler vul då jag svara så bra första månaden. Så vi ska bara köra på de närmasta 4 månaderna. Har de då i te hänt något så blir det troligtvis en ivf för vår del.


    Tack! Beklagar missfallet :( Men håller tummarna att det tar sig denna gång. Jag tar min sista letrozol idag :)
  • Lunne
    Anonym (Li) skrev 2019-11-27 17:59:10 följande:

    Eftersom jag e så ny här på tråden så skulle jag gärna vilja veta lite mer om er hur gamla e ni, hur länga har ni försökt osv, jag e 27 o sambon 32 o vår lilla reda delade jag med mig under ett annat inlägg :)


    Med många nya i tråden så känns det som det är dags att uppdatera listan :) Jag lägger in den i ett eget inlägg nedan.

    Tanken är att man kopierar texten i det senaste Listan-inlägget (alltså inte citerar), lägger till sig längst ner eller uppdaterar sin text. Så har man en liten överblick över de (som vill) i tråden :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-11-28 08:38:02 följande:

    Hej :)

    Jag är 29 (fyller 30 om 1 mån men vill inte riktigt inse det riktigt än, haha) sambon är 27 år. Vi har försökt i drygt 1,5 år. Jag hade regelbundna cykler första månaderna men tidigt i år fick jag en annorlunda blödning (jag misstänker MA men vet inte säkert), efter det har mina cykler gått bananas och blivit väldigt oregelbundna 30-70 dagar. Misstänker att min ägglossning aldrig varit direkt bra. Påbörjade en fertilitetsutredning nu i höstas och är nu på min första cykel där jag fick Provera och Letrozol, är på bim+1-2 idag... Nu vill jag bara att gravtestet blir pos eller att mensen kommer.....

    Beklagar dina missfall! :( 


    Mensen brukar faktist bete sig konstigt efter missfall så var det i mitt fall iallafall. Beklagar, hur har det gått hoppas plusset kommer snart :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-11-28 08:46:57 följande:

    Hej alla!!

    När ni ätit letrozol, hur många dagar i snitt efter äl (eller efter sista tabletten) har mensen kommit om ni haft ägglossning runt cd14?

    Jag har ju haft väldigt oregelbundna cykler och fick Provera förra cykeln för att få igång blödningen, är på min första cykel med letro nu. Är på cd31 (bim+1-2) och vet inte om jag bör förvänta mig mensen typ som igår, eller om jag bör förvänta mig att cykeln är lång trots letro?


    Jag får min mens ca 11-12 dagar efter äl när jag äter letrozol.
  • Anonym (Li)

    När får ni äl med letr? Med letr får jag det ca dag 14-17.

  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-11-28 12:57:53 följande:
    Mensen brukar faktist bete sig konstigt efter missfall så var det i mitt fall iallafall. Beklagar, hur har det gått hoppas plusset kommer snart :)
    Jag har egentligen inte riktigt sett det som ett missfall, iaf inte känslomässigt. Jag ringde till 1177 när jag blödde och frågade vad jag skulle göra (hade då ingen kontakt med varken gyn eller bm), de blev lite oroliga pga mina symptom så de tyckte jag skulle åka till gynakuten. Väl där tog de prover som inte visade någon pågående grav så de trodde inte det var missfall.. Jag hade inte tagit något test innan det så det är ju bara rena funderingar från min sida. Det hade i så fall förklarat mina oregelbundna cykler efter det..
    Tack :) Nu väntar jag på att dagarna ska gå, ska ta nytt test imorgon, cd31 idag. Är de neg ska jag ringa kliniken och rådfråga.
    Anonym (Li) skrev 2019-11-28 12:58:34 följande:
    Jag får min mens ca 11-12 dagar efter äl när jag äter letrozol.
    Se där ja, tänk vad olika det kan vara.
    Anonym (Li) skrev 2019-11-28 13:01:15 följande:

    När får ni äl med letr? Med letr får jag det ca dag 14-17.


    Har ju bara ätit en omgång, då var jag på vul cd14, läkaren trodde jag skulle ägglossa samma dag, kanske dagen efter. Samma kväll fick jag ett pos ältest och tydliga äl-symptom. Så jag gissar på cd 14-15.


Svar på tråden Letrozol - följas åt?