• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Najo

    Spökstreck antar jag eftersom clearblue digital visade "inte gravid".

  • mmichaela
    LLW skrev 2019-06-12 10:52:17 följande:
    Hej och välkommen till tråden! Familjeliv är ju rätt rörigt och kanske inte så trevligt i många fall, men här i trådarna om ivf är alla så himla hjälpsamma och stöttande. Vet inte vad jag gjort utan den här kontakten med andra i samma sits de åren vi försökt.

    Efter äggplock rekommenderar dom alltid att man tar det lugnt resten av dagen. En del har jätteont och blöder, men vissa andra känner ingenting. Men det är ju ett stort ingrepp man gör så har du möjlighet så ta ledigt den dagen!

    Jag har gjort tre plock och varit sövd under alla. Jätteskönt och inga komplikationer av det! När räknar ni med att plocket blir?
    Tack! Ja men jag tycker verkligen att det verkar så. 

    Jaha okej, det var mer än jag visste. Visste inte heller att man kunde bli sövd, var det något du önskade? Får nog bli sjukanmälan om jag känner mig dålig då. Vi räknar med att det blir på måndag men vet mer efter ultraljudet på fredag :) 
  • mmichaela
    mmichaela skrev 2019-06-12 11:25:58 följande:
    Tack! Ja men jag tycker verkligen att det verkar så. 

    Jaha okej, det var mer än jag visste. Visste inte heller att man kunde bli sövd, var det något du önskade? Får nog bli sjukanmälan om jag känner mig dålig då. Vi räknar med att det blir på måndag men vet mer efter ultraljudet på fredag :) 
    Hur ligger ni till i er process?
  • LLW
    mmichaela skrev 2019-06-12 11:25:58 följande:

    Tack! Ja men jag tycker verkligen att det verkar så. 

    Jaha okej, det var mer än jag visste. Visste inte heller att man kunde bli sövd, var det något du önskade? Får nog bli sjukanmälan om jag känner mig dålig då. Vi räknar med att det blir på måndag men vet mer efter ultraljudet på fredag :) 


    Gör ni hos landstinget? Vi har gått hos rmc i Linköping, och sövning är inget de erbjuder alla men om man frågar efter det så kan man få det. Jag får så fruktansvärt ont av alla gynundersökningar etc så jag har insisterat på det varje gång. Man får komma dit lite tidigare för att förbereda men annars är allt liknande. Sover så skönt så :)

    Vilka mediciner har du tagit?

    Vi har gjort vår tredje behandling nu, och fjärde återföring. Fick inget till frysen denna gång så nu är landstingsförsöken slut. Vi kommer att börja på Livio i Falun i höst. Är på rd 12 idag men har inget hopp att det blir något eftersom jag haft blödningar till och från. Tråkigt men tyvärr inte oväntat :(
  • LLW
    Najo skrev 2019-06-12 11:15:27 följande:

    Spökstreck antar jag eftersom clearblue digital visade "inte gravid".


    Jag tycker jag ser ett streck. Förstår att du blev nedslagen av att se det digitala, men kanske vänta ett par dagar och testa igen? Vilken ruvardag är du på nu?
  • Najo
    LLW skrev 2019-06-12 12:08:24 följande:

    Jag tycker jag ser ett streck. Förstår att du blev nedslagen av att se det digitala, men kanske vänta ett par dagar och testa igen? Vilken ruvardag är du på nu?


    Tack då ser du också ngt! Jag håller med, det är ngt. Jag kollade precis ett likadant test jag tog 1 v efter missfallet. Ungefär lika starkt. Kliniken trodde det kan ha blivit en graviditet som avstannat. Kliniken frågade även om det var morgonurin vilket det inte var (tog kl 10). Är på ruvardag 12 på 2 dagars. Man ska alltså se om man är gravid!
  • Bönana

    Hej, Det här är första gången jag skriver i ett sådant här forum, jag är ny på det här, och jag vet inte riktigt vad som menas med ruvar dag och diverse förkortningar. fick i dag ett brev om att de övriga äggen inte gick att frysa in och har stor grinat i oro sedan dess för att jag nu undrar om det betyder att det embrio som jag nu haft i min sedan 6/6, förmodligen inte kommer ta.


    Jag har haft kraftig molande verk i ländrygg,
    Växlande spänningar i buk, fast det är ryggen som är konstant.
    och bröst vårtorna ömmar konstant men det är en skala på "släpp tuttarna fria" till hoppsan det kändes när man känner efter.


    Sedan Ägg Insättningen. Om det betyder att jag är påväg att få mens eller inte vet jag ej, för jag har i från början en hormon brist som gör att jag inte har en regelbunden mens.


    Undrar om det fins någon där ute som kan ge en kvinna på landet några tröstande ord, för jag har ingen i min närhet som förstår eller som gjort detta


    och jag vet inte vart jag skall vända mig då det verkar som att det är något fel på växeln som jag skall ringa till..


    <3

  • Barnlängtan31år
    Bönana skrev 2019-06-12 12:31:43 följande:

    Hej, Det här är första gången jag skriver i ett sådant här forum, jag är ny på det här, och jag vet inte riktigt vad som menas med ruvar dag och diverse förkortningar. fick i dag ett brev om att de övriga äggen inte gick att frysa in och har stor grinat i oro sedan dess för att jag nu undrar om det betyder att det embrio som jag nu haft i min sedan 6/6, förmodligen inte kommer ta.

    Jag har haft kraftig molande verk i ländrygg,

    Växlande spänningar i buk, fast det är ryggen som är konstant.

    och bröst vårtorna ömmar konstant men det är en skala på "släpp tuttarna fria" till hoppsan det kändes när man känner efter.

    Sedan Ägg Insättningen. Om det betyder att jag är påväg att få mens eller inte vet jag ej, för jag har i från början en hormon brist som gör att jag inte har en regelbunden mens.

    Undrar om det fins någon där ute som kan ge en kvinna på landet några tröstande ord, för jag har ingen i min närhet som förstår eller som gjort detta

    och jag vet inte vart jag skall vända mig då det verkar som att det är något fel på växeln som jag skall ringa till..

    <3


    Välkommen hit! Här kan man ventilera och få stöd i allt! Förstår din oro och dina känslor! Det jobbiga är att man aldrig vet vad alla symtom oj sånt beror på...

    Stort lycka till!
Svar på tråden IVF maj 2019