• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LisasL
    malinmalan skrev 2019-09-10 09:32:55 följande:

    Vad kul, då är vi väldigt nära i tid då!! Spännande med liknande känningar med!

    Förstår om du vill hålla dig borta från test så länge det går, hade tänkt göra det också men jag har sämst tålamod..

    Konstigt att du har en vecka till TD när det bara skiljer en dag mellan oss? Vi har på fredag egentligen så jag kommer vänta tills dess med att ringa kliniken om det fortfarande håller sig positivt tills dess :) Tror inte de vill att man tjuvar och hör av sig innan, hehe!


    Ja verkligen!

    Jag brukar ha sämst tålamod annars men som tur är det så att min sambo har smittat av sig lite att att ha lite tålamod ändå :)

    Vi får se om vi väntar tills det bestämda datumet som är på onsdag om 1 vecka! Känns som en evighet. Men tror att det kan beror på vilken klinik man är hos. För hört att alla har olika antal RD. Håller tummarna för att det går vägen för dig du som ändå fått plus redan :)

    Jag är livrädd då jag hört att 14 dagar efter uttag kommer mensen om det ej har blivit något och det ör detnär mig idag så är sjukt nervös varje gång jag ska på toa. Och kommer vara ännu mer rädd imorgon om inget händer idag.
  • TashMash

    Har tjuvestat och detta är tredje testet jag gör för att säkerställa. Tjuvtestade för att jag verkligen mår illa och är yr som jag var när jag var gravid innan.

    Ska man ringa och berätta eller vänta tills det är TD? Vilket är på söndag.

  • melissa8601

    Äggplock i morse.

    18 finfina blåsor i rätt storlek resulterade i 0 ägg ut "ovanligt och otur" sa läkaren.
    Det var 2/3 landstingsförsök. 

    Åt helvete med idag. 

  • Ölandstoka
    melissa8601 skrev 2019-09-10 12:48:47 följande:

    Äggplock i morse.

    18 finfina blåsor i rätt storlek resulterade i 0 ägg ut "ovanligt och otur" sa läkaren.

    Det var 2/3 landstingsförsök. 

    Åt helvete med idag. 


    Men nej! Måste kännas helt förjävligt rent ut sagt. Hoppas att du repar dig snart. Hur gick första plocket?
  • Hedblomster
    melissa8601 skrev 2019-09-10 12:48:47 följande:

    Äggplock i morse.

    18 finfina blåsor i rätt storlek resulterade i 0 ägg ut "ovanligt och otur" sa läkaren.

    Det var 2/3 landstingsförsök. 

    Åt helvete med idag. 


    Fy vad tråkigt :'( Men det borde inte räknas som ett helt försök!!!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Fifen
    Loviisa89 skrev 2019-09-09 15:12:25 följande:

    Fifen, du hade testdag idag väl? Hur har det gått? :)


    Jo, jag hade testdag igår. Men den var helt onödig. Alla mina symptom försvann gradvis från lördagen förra veckan och när jag vaknade tisdagen förra veckan kände jag att mina ömheten i mina bröst började avta. På måndagen började jag känna hur det stack och hugg lite ganska långt ner i magen på ett sätt som jag aldrig upplevt förut, det kändes inte som en positiv känsla. Det fortsatte på tisdag fm och på em började jag blöda. Det var mer än vanlig mens, aldrig varit med om något liknande! Det gjorde så fruktansvärt ont både fysiskt och psykiskt. Aldrig haft den smärtan i magen, inte ens efter min operation. Så jag misstänker grovt att jag fick ett väldigt tidigt missfall.

    Nu sitter jag och hoppas att jag ska sluta blöda så jag kan göra ett nytt försök nu i september. Läkarna har sagt att jag ska få göra det. Tror dock att jag kommer ha ägglossning på söndag eller måndag, och min klinik har inte öppet på helger, så får jag det någon av de dagarna så är det ändå kört denna månad. Känns som att livet verkligen vill jävlas med en från början till slut.
  • Mudcakemonster
    Jooosen skrev 2019-09-10 06:11:25 följande:

    Jag hoppas det!! Underbart att du verkat plussa! Vilken dag är du på? Håller verkligen tummarna. Ger mig hopp :)


    Ja men det känns så otroligt att hag inte vågar tro på det ännu. Och lika svagt idag igen. Idag är rd 11 och imorgon testdag. Iiiiiik. Hoppas det är starkare då. Fast jsg är skeptiskt. :)
  • Loviisa89
    Fifen skrev 2019-09-10 15:32:06 följande:

    Jo, jag hade testdag igår. Men den var helt onödig. Alla mina symptom försvann gradvis från lördagen förra veckan och när jag vaknade tisdagen förra veckan kände jag att mina ömheten i mina bröst började avta. På måndagen började jag känna hur det stack och hugg lite ganska långt ner i magen på ett sätt som jag aldrig upplevt förut, det kändes inte som en positiv känsla. Det fortsatte på tisdag fm och på em började jag blöda. Det var mer än vanlig mens, aldrig varit med om något liknande! Det gjorde så fruktansvärt ont både fysiskt och psykiskt. Aldrig haft den smärtan i magen, inte ens efter min operation. Så jag misstänker grovt att jag fick ett väldigt tidigt missfall.

    Nu sitter jag och hoppas att jag ska sluta blöda så jag kan göra ett nytt försök nu i september. Läkarna har sagt att jag ska få göra det. Tror dock att jag kommer ha ägglossning på söndag eller måndag, och min klinik har inte öppet på helger, så får jag det någon av de dagarna så är det ändå kört denna månad. Känns som att livet verkligen vill jävlas med en från början till slut.


    Nej vad tråkigt! :( Ja man blir ju helt förstörd psykiskt av ett misslyckat försök. För oavsett om det är ett tidigt missfall eller inte så känns det känslomässigt som ett missfall :(

    Vad skönt att du kanske kan sätta in direkt nu i september, hoppas att din ägglossning sköter sig och inte hamnar på fel dagar <3
    Insta: Ivfskafunka
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-10 09:24:11 följande:

    Tusen tack! Är verkligen inte en dans på rosor ivf.

    Vet du något mer om dina ägg eller blir det senaste i veckan? Och hur mår du? Jag är väldigt öm i magen och då är det efter punktion av ynka 10 blåsor.


    De ringde mig igår och frågade hur jag mådde. Jag kunde ju inte hålla mig från att fråga status! De sa att 22 st hade blivit befruktade. Så nu håller vi tummarna att det blir många till frysen. Ser ljust ut just nu men mycket kan hända så en dag i taget! Imorgon ska de ringa igen. Blir frys imorn eller torsdag.

    Jag var superglad att det var plock en fredag. Har sovit och vilat hela helgen! Sjukt trött och öm som attan. Svårt att ha vanliga byxor och röra mig i allmänhet. Men igår måndag var det väldigt mycket bättre. Nu känner jag bara ömhet när jag trycker hårt i nedre delen av magen. Så gick ändå snabbt över det värsta Det går säkert snabbt över för dig också!

    När får du veta säkert om det blir återföring lördag? För det kunde bli torsdag också visst?
  • malinmalan
    melissa8601 skrev 2019-09-10 12:48:47 följande:

    Äggplock i morse.

    18 finfina blåsor i rätt storlek resulterade i 0 ägg ut "ovanligt och otur" sa läkaren.
    Det var 2/3 landstingsförsök. 

    Åt helvete med idag. 


    Skickar dig en stor varm kram!!
    Räknas verkligen det försöket?!
Svar på tråden IVF hösten 2019