• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-13 11:49:01 följande:

    Har de ringt, hur många blev befruktade?


    Hur går det för dig, fortfarande ont efter äggplock? Är det i helgen du ska få tillbaka blastocyst?
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-13 16:11:09 följande:

    Hur går det för dig, fortfarande ont efter äggplock? Är det i helgen du ska få tillbaka blastocyst?


    Förstår att du hoppades på fler men sju låter lovande! :) Kul att få ruva snart. Så får du börja med härliga lutinus snart också :P

    Imorgon ska vi förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst. Tycker nog att väntan på återföring är det värsta under ivf, jag går och oroar mig att alla embryon ska avstanna. Fast den här omgången har jag haft för ont för att oroa mig så mycket, har varit galet. Hade min man fått bestämma hade vi ringt en ambulans. Så konstigt med tanke på att det inte var så många ägg. Får fråga imorgon. Det är bättre idag men har fortfarande ont och mår illa.
  • Klora
    Mudcakemonster skrev 2019-09-13 17:24:00 följande:

    Åååh grattis!!!<3


    Åååh tack snälla

    Har svårt att ta in detta..

    jag hoppas så innerligt att alla här inne snart skall få sitt +
  • Söstrami83
    malinmalan skrev 2019-09-13 09:31:05 följande:

    Grattis till dig!! :D Vi ligger väldigt nära i tid vi också då! :)

    Jag hade hållit mig från att testa för ofta framöver om du kan för jag blir smått knäpp när jag inte kan låta bli. Tycker att det sista testet nästan minskat jämfört med innan men det kan ju säkert skilja mkt mellan hur mkt man druckit osv också, nyare förp med tester osv..

    Förstår helt din känsla kring att sluta med progesteronet men har du inte haft problem med dessa hormoner innan är det säkerligen helt lugnt!

    Jag bad kliniken att få fortsätta längre med dem när jag ringde igår men det beror bara på att jag i princip inte haft egna cykler innan och när jag haft det så har lutealfasen varit väldigt kort. Rädd att min kropp ska producera för lite eget pga detta så jag hoppas de kan gå med på att skriva ut mer :)


    Tror du har rätt. Ska nog försöka hålla mig från att testa i onödan. Vet att jag har lätt för att stressa upp mig bli orolig för minsta lilla. Även om det har varit jobbigt att vänta på testdag så har jag känt mig lugnare den här gången då jag bestämde mig för att inte tjuvtesta alls. Sen var det sjukt motigt att testa i morse. Fick ta min sambo till hjälp. Vågade inte själv. Gick ju bra som tur var :)

    Förstår att du vill fortsätta med Lutinus. Hoppas att du får mer utskrivet. Själv har jag regelbunden cykel och har 2 barn sen tidigare, så jag får väl försöka lita på att min kropp vet vad den ska göra.

    Har du bara testat med stickor? Fick du inget gravtest från kliniken att testa med?
  • Söstrami83
    Klora skrev 2019-09-13 12:17:42 följande:

    Ruvardag 8 med 2 st 2 dagars


    Wow! Grattis! Håller alla tummar för att det går bra den här gången.
  • Söstrami83
    Mudcakemonster skrev 2019-09-13 10:02:53 följande:

    Ja jag går i bitar snart! Har ont i ländryggen också så är livrädd varje gång jag går på toa. Kliniken sa att jag skall testa pånytt i helgen. Tog ett test i morse igen (fredag är ju helg hehe) och igen typ ingenting men kanske nåt svagt om man stirrar så mab få huvudvärk.

    Ser ni nåt mer nu?


    Skymtar något jättesvagt. Fortsätter hålla tummarna för dig, även om det kanske inte ser jätteljust ut... :( <3
  • Klora
    Söstrami83 skrev 2019-09-13 17:39:16 följande:

    Wow! Grattis! Håller alla tummar för att det går bra den här gången.


    Tack snälla <3
  • Mudcakemonster
    Söstrami83 skrev 2019-09-13 17:50:09 följande:

    Skymtar något jättesvagt. Fortsätter hålla tummarna för dig, även om det kanske inte ser jätteljust ut... :( <3


    Så söt du är. Det hjälper :)

    Är nu på rd 14, två dagar över senast det misslyckades och mensen kom. Så det finns ju lite hopp.
  • zey

    Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

    Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!

Svar på tråden IVF hösten 2019