• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Saga92
    Daphodil skrev 2020-02-17 17:40:55 följande:

    Nån mer med magsyrebesvär? Blir övermätt så fort jag äter och får ont flera timmar efter. Så tråkigt när man älskar att äta!


    Jag hade jättebesvär med halsbränna och sura uppstötningar under min förra graviditet. Knaprade Novalucol tuggtabletter som om det vore godis till slut. När jag var i vecka 35 någonting så började jag med Omeprazol och från en dag till en annan försvann alla besvären. Jag åt inte en enda tuggtablett efter det.

    Denna gång hade jag lite bekymmer med magkatarr redan innan graviditeten och började därför med omeprazol nästan direkt. Jag har inte haft några besvär alls med halsbränna denna gång, så värt det!! Nu har jag ju andra bekymmer denna graviditet som är jobbiga men ändå :)
  • Söderlund
    HejsanJenny skrev 2020-02-19 08:13:44 följande:

    Ni som har ansökt om graviditetspenning, hur lång tid var er handläggningstid innan ni fick svar från FK?


    Ungefär en månad.
  • Heliena
    HejsanJenny skrev 2020-02-19 08:13:44 följande:

    Ni som har ansökt om graviditetspenning, hur lång tid var er handläggningstid innan ni fick svar från FK?


    För mig tog det endast 8 dagar för besked!
  • HejsanJenny
    Söderlund skrev 2020-02-19 09:23:44 följande:

    Ungefär en månad.


    Heilena skrev 2020-02-19 09:34:45 följande:

    För mig tog det endast 8 dagar för besked!


    Tack för svar!
  • Charlieellerså
    HejsanJenny skrev 2020-02-19 08:13:44 följande:

    Ni som har ansökt om graviditetspenning, hur lång tid var er handläggningstid innan ni fick svar från FK?


    Ca 2 veckor
  • Aejvg
    HejsanJenny skrev 2020-02-19 08:13:44 följande:

    Ni som har ansökt om graviditetspenning, hur lång tid var er handläggningstid innan ni fick svar från FK?


    2v
  • SweetCA

    Hur gör ni med frissan hårfärg / blekning ? Jag slutade slinga håret när jag blev gravid för jag var så rädd för missfall.

    Det är ju lite blandade åsikter på nätet.

  • Trostar
    SweetCA skrev 2020-02-22 22:35:32 följande:

    Hur gör ni med frissan hårfärg / blekning ? Jag slutade slinga håret när jag blev gravid för jag var så rädd för missfall.

    Det är ju lite blandade åsikter på nätet.


    Tror inte att en toning påverkar bebisen så mycket. Blekning är nog värre.

    Jag undviker både toning och blekning nu ( tror som sagt inte toning är skadligt, men ifall att) men ska bli skönt när bebisen är ute och man kan få en fräsch färg på håret...
  • Heliena
    SweetCA skrev 2020-02-22 22:35:32 följande:

    Hur gör ni med frissan hårfärg / blekning ? Jag slutade slinga håret när jag blev gravid för jag var så rädd för missfall.

    Det är ju lite blandade åsikter på nätet.


    Jag bleker eller färgar inte alls! Hade den enorma turen att jag timeade in en blekning och färgning 4 månader innan pluset så frissan fick till en färg som var så nära min naturliga askblonda hårfärg som det bara gick (var svarthårig innan..). Visst syns min utväxt, men inte alls så illa som den hade gjort om jag fortfarande var svarthårig. Vet faktiskt inte hur jag hade gjort isåfall.. Men det känns skönt iaf att man inte färgat eller blekt iaf!