• HoppasPåEnTill

    BF December 2020

    Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

  • Svar på tråden BF December 2020
  • Sara2020sara
    Elma27 skrev 2020-04-12 10:41:11 följande:

    Hoppar med in här, plussade idag och har enligt app bf 19 december! Har en dotter född 13 december 2017 sedan innan.


    Grattis! Jag har med bf 18 eller 19 dec olika för olika appar. När hade du senaste mensen?
  • Mudcakemonster
    Eps1106 skrev 2020-04-12 12:25:43 följande:

    Aha, jag har inte fått något BF från kliniken varken denna gång eller förra (som tyvärr slutade i MA). Har ett tidigt vul om 5 dagar så kanske kan fråga då (om det inte är ett nytt MA såklart). När har du vul om du ska göra det?


    Beklagar ditt MA. Va konstigt att du inte fått det. Jag har fått veta BF varje gång och dom har dessutom sagt att detta inte får ändras sen när man skriver in sig.

    Jag har också ett VUL den 27.4 :) du får säkert veta ditt datum då. Fast man med IVF kan räkna ut det innan.

    Här kan du också räkna ut det:

    www.princetonivf.com/due-date-calculator
  • Leon2002

    Är det någon annan än jag som verkligen blivit jättekinkig med maten? Går in i vecka 8 om 3 dagar och just nu får jag endast ned fet mat som pizza och pommes. När man inte orkar beställa de så funkar toast jättebra. All annan mat blir jag typ äcklad utav bara jag tänker på det, har aldrig varit så här innan..

  • Eps1106
    Mudcakemonster skrev 2020-04-12 20:56:50 följande:

    Beklagar ditt MA. Va konstigt att du inte fått det. Jag har fått veta BF varje gång och dom har dessutom sagt att detta inte får ändras sen när man skriver in sig.

    Jag har också ett VUL den 27.4 :) du får säkert veta ditt datum då. Fast man med IVF kan räkna ut det innan.

    Här kan du också räkna ut det:

    www.princetonivf.com/due-date-calculator


    Oj, verkar som att jag har BF redan i november (29/11) så är kanske i fel grupp... stannar kvar i denna till vul iaf tror jag. Tack för länk!
  • Kanelia
    Eps1106 skrev 2020-04-12 22:05:26 följande:

    Oj, verkar som att jag har BF redan i november (29/11) så är kanske i fel grupp... stannar kvar i denna till vul iaf tror jag. Tack för länk!


    Ja du är 7+0 idag om du hade återföring av femdagars den 13/3 :) Ägglossning eller äggplock är 2+0, därifrån är det lättast att räkna vidare. Hade du fruset embryo så kan du bara räkna tillbaka fem dagar, då hade ju äggplock varit om det varit färskt. Fem dagar den 13/3 blir ?äggplock? 8/3 dvs det är 2+0 för dig. Och då blir det 7+0 idag! :) Som någon skrev brukar man inte ändra BF på VUL om man gjort ivf för då vet man ju redan exakt när ägget befruktats.
  • Eps1106
    Kanelia skrev 2020-04-12 22:18:24 följande:

    Ja du är 7+0 idag om du hade återföring av femdagars den 13/3 :) Ägglossning eller äggplock är 2+0, därifrån är det lättast att räkna vidare. Hade du fruset embryo så kan du bara räkna tillbaka fem dagar, då hade ju äggplock varit om det varit färskt. Fem dagar den 13/3 blir ?äggplock? 8/3 dvs det är 2+0 för dig. Och då blir det 7+0 idag! :) Som någon skrev brukar man inte ändra BF på VUL om man gjort ivf för då vet man ju redan exakt när ägget befruktats.


    Ja det låter väldigt självklart nu när du skriver det, vet inte vad jag fick att man skulle räkna från isättning för? Haha, gravidhjärna redan?
  • Eps1106
    Kanelia skrev 2020-04-12 22:18:24 följande:

    Ja du är 7+0 idag om du hade återföring av femdagars den 13/3 :) Ägglossning eller äggplock är 2+0, därifrån är det lättast att räkna vidare. Hade du fruset embryo så kan du bara räkna tillbaka fem dagar, då hade ju äggplock varit om det varit färskt. Fem dagar den 13/3 blir ?äggplock? 8/3 dvs det är 2+0 för dig. Och då blir det 7+0 idag! :) Som någon skrev brukar man inte ändra BF på VUL om man gjort ivf för då vet man ju redan exakt när ägget befruktats.


    Ja det låter väldigt självklart nu när du skriver det, vet inte vad jag fick att man skulle räkna från isättning för? Haha, gravidhjärna redan?
  • Zaxika

    Idag kom illamåendet smygande. Har legat i soffan större delen av dagen och mått pyton. Ätit var tredje timme ungefär vilket har hjälpt. Sådant som jag vanligtvis kan tycka är gott får det att vända sig i magen på mig. Är i vecka 6+1.

  • Hallonen80

    Bara för att jag hade en sån ?bra? känsla denna gången så försvann allt puts väck över natt. Precis som vid tidigare ma, så just nu känns det inte positivt längre. Bara att vänta några veckor innan domen känns det som. Tur man är luttrad :-S

  • Lyra78
    Hallonen80 skrev 2020-04-14 12:07:43 följande:

    Bara för att jag hade en sån ?bra? känsla denna gången så försvann allt puts väck över natt. Precis som vid tidigare ma, så just nu känns det inte positivt längre. Bara att vänta några veckor innan domen känns det som. Tur man är luttrad :-S


    Är det nåt konkret som har skett eller enbart en känsla? Har du kvar dina gravsymptom? Jag vet att det inte är lätt att tänka positivt när man varit med om flera missfall Hjärta.
    Mina har alla skett i v.6, vilket jag gick in i idag, och jag märker att jag får ta en stund/en dag i taget. Men så länge alla symptom är kvar och jag inte blöder eller har superont så vill jag åtminstone tro att allt är bra. Sen kommer jag kanske att kolla upp med VUL om en vecka eller två. 
Svar på tråden BF December 2020