• Asplövet18

    Bim Juli 2020

    Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

  • Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Loea
    Staus skrev 2020-07-07 16:44:43 följande:

    hur gör ni med sex efter ÄL?


    Vanligtvis brukar jag vara trött på liggandet efter ÄL så känner inte att det är nödvändigt att köra även efter det. Då kör vi på lust ist om man känner att man fått till det bra innan och under ÄL.
  • barnlängtanochpcos
    Loea skrev 2020-07-07 15:26:19 följande:

    Aha då fattar jag! Många med oregelbundna cykler, mig inklusive, upplever att det är tydligare med vanliga hederliga stickor där det inte är så mycket osäkert utan mer rätt fram är bättre än NC. Kanske är samma för dig? :) så slipper man ställa in sig på något som inte blir liksom. Jag brukar köpa rfsus 14pack för 100kr ungefär, det är det billigaste jag hittat hittills.

    Jag har även testat att följa sekret osv men om man som jag inte har den typen av flytningar blir det bara meningslöst. Det är inte en fullt så perfekt vetenskap som vissa vill få det till. Jag har ändå varit gravid två gånger utan någon äggviteliknande sekret.

    Ja gör det, spännande att se hur det går för dig! :)


    Problemet är att testerna kan vara missvisande när man har pcos, alltså visa falskt. Och ännu större risk för att äggen ändå inte släpper, trots LH-höjning. Därför är det bra att tempa, en temperaturökning visar att ägget troligen har släppt. Flytningarna tycker jag är svåra att tolka.

    Just nu vill jag bara hitta ägglossningen så provar gärna allt!
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 23:13:47 följande:

    Problemet är att testerna kan vara missvisande när man har pcos, alltså visa falskt. Och ännu större risk för att äggen ändå inte släpper, trots LH-höjning. Därför är det bra att tempa, en temperaturökning visar att ägget troligen har släppt. Flytningarna tycker jag är svåra att tolka.

    Just nu vill jag bara hitta ägglossningen så provar gärna allt!


    Ja men då låter det ju som att du har en heltäckande strategi! Hoppas det går vägen denna månaden, håller tummarna :)
  • Lillahjärtat2020

    ÄL+11, knappt några symptom. Lite ont längre ner i magen är det enda. Tempar varje morgon när jag vaknar, innan jag kliver upp ur sängen. Dock blir det lite olika tider, då jag inte vaknar samma tid varje dag. Tror ni att det kan bli missvisande då?? Tempen har iaf stigit sen ÄL, nu vill jag bara att det håller sig kvar och att mensen inte kommer :)

  • Loea
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-07-08 09:13:49 följande:

    ÄL+11, knappt några symptom. Lite ont längre ner i magen är det enda. Tempar varje morgon när jag vaknar, innan jag kliver upp ur sängen. Dock blir det lite olika tider, då jag inte vaknar samma tid varje dag. Tror ni att det kan bli missvisande då?? Tempen har iaf stigit sen ÄL, nu vill jag bara att det håller sig kvar och att mensen inte kommer :)


    Låter ju lovande! Jag är på ÄL+9 nu och dagarna går såå långsamt. Har du tänkt testa innan bim?

    Mitt inre typ skriker till mig att denna gången gick det. Så tog ett vanligt test imorse för att liksom förbereda mig mentalt på att det kan bli helt blankt också. Men så blev det inte det.. Men kan lika gärna vara spökstreck eller vad som men ett ljust ljust streck var där. Imorgon ska jag ta ett testa tidigt så ser vi. Vill inte ens säga något till sambon om det jag tog idag, onödigt att ge honom förhoppningar så här tidigt.
  • barnlängtanochpcos
    Loea skrev 2020-07-08 06:54:38 följande:

    Ja men då låter det ju som att du har en heltäckande strategi! Hoppas det går vägen denna månaden, håller tummarna :)


    Tack! Imorse placerade NC (temp-appen) min ägglossning i fredags, trots inga utslag på stickan. Antingen har jag haft ett superkort utslag och missat det (vilket är fullt möjligt) eller så hittar NC bara på. Nåja, jag och mannen myste i lördags morse, så kanske har vi lyckats, kanske inte. NC påstår mens på lördag (jag har tyvärr rätt korta lutealfaser) och jag vet inte om jag ska fortsätta testa LH eller bara invänta mens. Litar inte på appen just nu, en 32-dagars cykel låter lite väl kort den här gången ...
  • sommar2020regn

    Mycket förvirrad här. Trodde jag hade ÄL runt 19e och skulle ha mens runt 3/7.. som fortfarande inte kommit.

    Nu börjar jag undra om jag hade ÄL 27/6 ca, för kort därefter, kanske redan dagen efter började jag känna lite knäppt i tjejmagen. Kan det gå så fort? Och runt 29/6 var det verkligen molvärk.. från och med lördag förra veckan, dvs 4/7 började brösten ömma och nu är de ömma, svullna, ilar (mest i höger) och större än någonsin enligt mannen. Fortfarande molvärk men lite mindre, alternativ vant mig... men är spänt och området runt vagina känsligt ????

    Har ni känt molvärk före bröstens ?tillväxt??

    Tog gravtest i söndags som var neg och Gyn bad mig ta ett nytt idag, eftersom endometriet o porto inte var ?mensredo? i måndags när jag var där...

    Men är på landet nu och tog inte med mig några ????

    Slö men inte trött, men slö vilket är olikt mig ?duracellkaninen? ????

  • Staus

    Nån som märkt att era vårtgårdar ändras efter ÄL?

    Jag har lovat mig själv att inte testa innan BIM pga känslor som rör upp minnen av MF osv. Men mina vårtgårdar är större tycker jag, men läste att om brösten växer så gör även vårtgården det. Och mina bröst blir alltid större innan BIM.

  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-08 11:28:32 följande:

    Tack! Imorse placerade NC (temp-appen) min ägglossning i fredags, trots inga utslag på stickan. Antingen har jag haft ett superkort utslag och missat det (vilket är fullt möjligt) eller så hittar NC bara på. Nåja, jag och mannen myste i lördags morse, så kanske har vi lyckats, kanske inte. NC påstår mens på lördag (jag har tyvärr rätt korta lutealfaser) och jag vet inte om jag ska fortsätta testa LH eller bara invänta mens. Litar inte på appen just nu, en 32-dagars cykel låter lite väl kort den här gången ...


    Vad lurigt. Men bra att ni myste till det i lördags, då finns ju bra odds. Kanske lika bra att fortsätta testa? Jag brukar göra det även om jag vet att jag haft ÄL bara för att få på pappret exakt hur min cykel ser ut, vad som är normalt och inte. Tex märker jag att min nivå ligger något högre innan ÄL och efter ÄL-toppen väldigt lågt fram till mensen. Alltid bra att veta tänker jag ifall man skulle missa ÄL någon gång i framtiden, då vet jag om den varit eller inte.
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-08 11:32:38 följande:

    Mycket förvirrad här. Trodde jag hade ÄL runt 19e och skulle ha mens runt 3/7.. som fortfarande inte kommit.

    Nu börjar jag undra om jag hade ÄL 27/6 ca, för kort därefter, kanske redan dagen efter började jag känna lite knäppt i tjejmagen. Kan det gå så fort? Och runt 29/6 var det verkligen molvärk.. från och med lördag förra veckan, dvs 4/7 började brösten ömma och nu är de ömma, svullna, ilar (mest i höger) och större än någonsin enligt mannen. Fortfarande molvärk men lite mindre, alternativ vant mig... men är spänt och området runt vagina känsligt ????

    Har ni känt molvärk före bröstens ?tillväxt??

    Tog gravtest i söndags som var neg och Gyn bad mig ta ett nytt idag, eftersom endometriet o porto inte var ?mensredo? i måndags när jag var där...

    Men är på landet nu och tog inte med mig några ????

    Slö men inte trött, men slö vilket är olikt mig ?duracellkaninen? ????


    Dom gånger jag varit gravid och vetat att jag haft ÄL så har jag ÄL-värk upp till en vecka efter ÄL. Om jag blir gravid brukar den värken lätta något efter den veckan och sen övergå till ett molande mer i mitten långt ner på magen. Mycket möjligt att du hade ÄL 27de och att du haft ÄL - värk efter det som sen övergått till den molande ömma känslan precis ovanför venusberget? Jag hade ÄL 28-29 så ligger nära dig isf. Jag tog ett test imorse som visade svagt svagt positivt men litar inte på något sånt än.

    Jag får inte svullna bröst förens efter bim någon gång, då svullnar dom upp rejält. Men däremot är jag öm på sidan av brösten mot armhålan till. Tror det är någon körtel där.
Svar på tråden Bim Juli 2020