• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-05-26 12:01:41 följande:

    Tack fina du, så gulligt. Läkaren såg att de tre mindre blåsorna pinnat på lite under senaste dygnet så det kanske blir sex blåsor i olika storlek som de plockar ut! Känns mycket bättre än tre om än fortfarande osäkert då risken finns att flera inte är mogna. Men ändå skönt att ha liite fler att spela med!


    Verkligen! Himla positivt att 3st till att växt till sig. Lycka till på fredag nu!
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2021-05-25 20:57:56 följande:

    Vi bestämde idag att betala ett nytt IVF behandlingsförsök..


    Åh, vad kul att höra :). Jag har inte varit inne här och läst på ett tag så det va bra timing. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. Tror också det är bra att testa gonal igen dom du hade första gången. Styrkekramar
  • Chajsa
    GlitterLina skrev 2021-05-26 07:19:47 följande:

    Ja precis. Tex om man det på ultraljud 6 st stora mogna ägg & plockat ut dem. Så behovet alla ändå inte vara mogna, utan kanske 4 st är tomma.

    Ja vi ska bekosta åter igen ett nytt försök. Förhoppningsvis innan sommaruppehållet

    Sist använde vi menupor men tänker be om Gonal f som första gången


    Pratade lite mer läkaren idag som sa att det var de äggblåsor som var mindre som inte innehöll ägg. Får hoppas att de största blåsorna har varsitt, jag har bestämt mig för att köra på för eventuellt blir det ett par till blåsor.

    Låter klokt att byta hormonbehandling! Tänk om vi är gravida i sommar!
  • Cissi2801


    Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen
  • GlitterLina
    Cissi2801 skrev 2021-05-26 20:35:43 följande:

    Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen


    Men oj :) :) härligt hej hej lilla du :)
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:50:33 följande:

    Vad kul att höra! När startar ni? Kram


    Förhoppningsvis när mensen drar igång så kanske om några dagar hoppas jag

    Kram
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2021-05-26 14:33:21 följande:

    Åh, vad kul att höra :). Jag har inte varit inne här och läst på ett tag så det va bra timing. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. Tror också det är bra att testa gonal igen dom du hade första gången. Styrkekramar


    Åh heej :) :) går allt bra hemma med lilla?

    Håll tummar för mig

    Kram
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-26 16:46:49 följande:

    Pratade lite mer läkaren idag som sa att det var de äggblåsor som var mindre som inte innehöll ägg. Får hoppas att de största blåsorna har varsitt, jag har bestämt mig för att köra på för eventuellt blir det ett par till blåsor.

    Låter klokt att byta hormonbehandling! Tänk om vi är gravida i sommar!


    Håller tummarna för dig att dessa är fina & stora ägg :)

    Ja du tänk om vi är gravida i sommar :) :)

    Hoppas!
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-05-26 20:35:43 följande:

    //

    Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen


    Så mysigt. Vilken vecka är du i? :)
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-05-26 22:17:59 följande:

    Förhoppningsvis när mensen drar igång så kanske om några dagar hoppas jag

    Kram


    Vad spännande att det blir en behandling till och att du kan starta så snart. :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020