• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Bula2021
    Onemore2018 skrev 2021-05-18 10:05:06 följande:

    Nu ringde embryologen. 9 befruktade ägg utav 13 och hon sa att det var ett fantastiskt resultat. Jag grinar som en stucken gris. Herregud. Och på lördag ska vi sätta tillbaka, det blir alltså då ett 5 dagars blastocyst. 


    Nästan exakt som jag! Fick ut 13 ägg, 10 befruktades. Blev en färsk femdagars återföring och FEM till frysen! Nu är jag v 5+3. Stort lycka till!!!!
  • Chajsa

    Hej alla, hoppar in här också från gamla ivf- tråden. Jag är 31 år och påbörjade min första IVF sep-20. Blev gravid på första försöket men tvingades avbryta min graviditet pga svåra fosterskador i vecka 19. Efter en hemsk kamp tillbaka satte jag in min andra blastocyst från frysen 1/5 och fick en kemisk graviditet, positivt gravtest under en vecka men så kom mensen och allt försvann. Påbörjade direkt mitt färskförsök #2 och är på fjärde dagen med gonal- f 150. Vore så glad om jag fick följas åt med er! <3 jag försöker vara hoppfull men har allt svårare att tro på att detta kommer gå:(

  • Onemore2018
    Bula2021 skrev 2021-05-18 18:00:26 följande:
    Nästan exakt som jag! Fick ut 13 ägg, 10 befruktades. Blev en färsk femdagars återföring och FEM till frysen! Nu är jag v 5+3. Stort lycka till!!!!
    Åååååh! Vad glad jag blir för din skull. Jag är så nervös för sist gjorde vi en färsk återinföring på dag 3, det blev ett plus men jag började att blöda 4 dagar innan så det blev ett missfall. Får hoppas och hålla alla tummarna nu att det verkligen vill sig för mig. Grattis till graviditeten.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-05-18 07:16:01 följande:
    Väntan är så seg! Inte positivt här idag heller. :( Börjar bli orolig nu! Jag känner av lite i magen och hade ömma bröst igår men annars inget. Hur går det för dig?
    Fick positivt i morse :) 
    Så väntar nu på att SU ska ringa tillbaka och boka tid för insättningen. 
    blir väl på tisdag. 

    du?  
  • Iväntanpåivf
    Lillaälta skrev 2021-05-18 07:48:41 följande:

    Ruvardag 8 och tog ett till test imorse, strecket var starkare så jag tog även ett digitalt, vi är gravida <3

    Nu hoppas vi att lillen stannar, testdag om 1 vecka enligt Livio <3


    grattis!!! 
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-19 09:30:38 följande:

    Fick positivt i morse :) 

    Så väntar nu på att SU ska ringa tillbaka och boka tid för insättningen. 

    blir väl på tisdag. 

    du?  


    Åh vad bra! :) Då blir det insättning nästa tisdag. Inte positivt här ännu tyvärr. :(
  • jgren

    Alltså det är helt otroligt. 
    I lördags PLUSSADE jag! På ruvardag 8. Hade varit kissnödig konstant hela dagen men tog ändå ett test på kvällen som visade ett svagt svagt streck. Tog ett till morgonen efter, något starkare, och sen ett digitalt som visade Gravid.

    Känns som det ännu inte har gått in att vi faktiskt är gravida. 
    Tror jag kommer fatta det först när vi gör det tidiga ultraljudet i v8. Om tre veckor. 
    Bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att dom ser och hör ett hjärta som slår! Glad

  • Jenzia
    jgren skrev 2021-05-19 11:21:43 följande:

    Alltså det är helt otroligt. 

    I lördags PLUSSADE jag! På ruvardag 8. Hade varit kissnödig konstant hela dagen men tog ändå ett test på kvällen som visade ett svagt svagt streck. Tog ett till morgonen efter, något starkare, och sen ett digitalt som visade Gravid.

    Känns som det ännu inte har gått in att vi faktiskt är gravida. 

    Tror jag kommer fatta det först när vi gör det tidiga ultraljudet i v8. Om tre veckor. 

    Bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att dom ser och hör ett hjärta som slår! 


    Stort grattis! Visst känns det overkligt? Jag fattar det inte trots att jag mått illa snart i en vecka :-P
  • dasj
    jgren skrev 2021-05-19 11:21:43 följande:

    Alltså det är helt otroligt. 
    I lördags PLUSSADE jag! På ruvardag 8. Hade varit kissnödig konstant hela dagen men tog ändå ett test på kvällen som visade ett svagt svagt streck. Tog ett till morgonen efter, något starkare, och sen ett digitalt som visade Gravid.

    Känns som det ännu inte har gått in att vi faktiskt är gravida. 
    Tror jag kommer fatta det först när vi gör det tidiga ultraljudet i v8. Om tre veckor. 
    Bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att dom ser och hör ett hjärta som slår! Glad


    Stort grattis!Skrattande

    Så kul och se att det går bra för så många här inne. Hoppas alla får sin egna familj i framtiden.Nalle
  • jgren
    Jenzia skrev 2021-05-19 11:27:38 följande:
    Stort grattis! Visst känns det overkligt? Jag fattar det inte trots att jag mått illa snart i en vecka :-P
    Ja verkligen!! Jag fattar det när jag tänker på alla känningar i kroppen, men ändå inte. Jag har jätteömma bröst och molvärk mellan varven. Sen är jag så kopiöst trött konstant! Men jag bara välkomnar alla tecken! Skrattande
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021