• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • BethArigato
    Jill92 skrev 2021-06-04 15:53:49 följande:

    Nu är jag också ruvare!! Känns helt otroligt( även om man såklart inte ska ta ut något i förskott). Men bara känslan av att ha satt in ett embryo är svindlande och ny för mig :)

    Av de två äggen som de fick ut på äggplock hade båda befruktats normalt, ett till mig och ett som de odlar några extra dagar och sen troligtvis till frysen.


    Wow, vilken lycka!

    Stort grattis <3

    Ditt inlägg ger mig hopp. Jag gjorde ett mycket smärtsamt ÄP igår, punkterade ca 10 äggblåsor och fick det tuffa beskedet att det endast fanns två ägg.

    Jag blöder ganska mycket efter flera stick i slidväggen och tycker det känns otäckt att trycka upp Lutinus redan dagen efter..

    Så nu väntar en tuff helg inför måndagen, då det antingen blir insättning eller ett telefonsamtal om att det inte blir något.

    Din historia ger mig i alla fall lite hopp!

    Håller alla tummar för dig och ditt ägg! :)
  • AndraSladdis
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

    Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

    Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

    Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

    Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

    Ska köpa ett digitalt idag för att se veckor.

    Jag är i chock......

    Test från igår



    Test från idag


     


    Vad roligt! Grattis till er!! Väldigt tydliga resultat. Om det har gått en hel menscykel emellan så kan ni ha lyckats naturligt, tänker jag. Men det borde gå enkelt att se i ett blodprov, för det skiljer väldigt mycket i hcg mellan typ vecka 5 och vecka 9. Om det är nytt så lär du ha ett värde på 2000+ med det där starka sträcket, men om du är i typ vecka 9 så har du i stället 50000+. Ett ultraljud visar också tydligt hur det ligger till.

  • AndraSladdis
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

    Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!


    Det där är ett plus. Grattis!
  • AndraSladdis
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-04 08:00:05 följande:

    RD10 och vågade mig på att testa.



    I chock och så glad. Hade intalat mig att det nog va kört denna gången. ????????


    Vilken boom av graviditeter i gruppen när man inte läst på en dag :). Stort grattis!!


    Och ja, du är inte den enda som trott att det var kört pga symptombrist, jag hade samma vid båda mina plus, haha.

  • Olivia1992
    AndraSladdis skrev 2021-06-05 12:15:18 följande:

     

    Vad roligt! Grattis till er!! Väldigt tydliga resultat. Om det har gått en hel menscykel emellan så kan ni ha lyckats naturligt, tänker jag. Men det borde gå enkelt att se i ett blodprov, för det skiljer väldigt mycket i hcg mellan typ vecka 5 och vecka 9. Om det är nytt så lär du ha ett värde på 2000+ med det där starka sträcket, men om du är i typ vecka 9 så har du i stället 50000+. Ett ultraljud visar också tydligt hur det ligger till.


    Tack, är i chock!<3 haha, min sambo också!

    Precis! Tänker som dig! Ska ringa barnmorskan på måndag för att få komma in och göra ett blodprov! Jag har verkligen ingen aning för på digitala står det gravid 2-3 och då måste vi ha lyckats själva tänker jag?? Efter IVFn!
  • Olivia1992


    Då var det klart! Vi borde ha lyckats på egen hand efter IVFn, tänker jag! Ska ringa barnmorskan på måndag för att få komma och ta ett blodprov!

    Jösses, är fortfarande i chocktillstånd! den här månaden var den sista jag trodde det skulle ta sig! Eftersom man förra cykeln höll på med alla sprutor, äggplock osv.

    Tog nyligen trombyl och kortison tabletterna också för att ev minska missfallsrisken då vi fått det 3 gånger tidigare genom IVF omgångarna!

    Tack alla ni för era fina gratulationer, och grattis till alla er som också plussat! Kom in en plusvåg här i tråden!
  • smulis85

    Grattis alla ni som fått era fina pluss!!! Ger mig så mycket hopp jag som är ny och ska precis starta upp! <3

  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-06-05 09:16:57 följande:

    Ja precis, partnern blir ju lite utanför i detta pga pandemin. Så skönt att de kan få vara med framöver nu!

    Åh men det låter ju jättebra! Håller tummarna att de får ut många fina mogna ägg på måndag!

    Har du fått göra blodprov vid varje besök?

    Tack!<3 ja, förhoppningsvis har jag ingen nytta av att besöksförbudet hävs nästa vecka ;)


    Det blir plock på måndag som de trodde. Men däremot utan ovitrelle och med planering för totalfrys om där finns några mogna ägg som kan tänka sig att befruktas. Har tagit blodprov vid de senaste besöken och på två dagar har östrogenvärdet stuckit iväg och mer är fördubblats. Så äggen skulle nog behöva några dagar till men det får de inte med risk för en överstimulering igen. Så nu är det bara att hålla tummarna för att något av alla ägg är mogna!
  • Jill92

    Tjejer! Sitter och klurar på det här med ruvardagarna! I en ?vanlig cykel? (utan IVF) så räknar man ju alltid dagarna efter ÄL väldigt noga innan man kan testa. Tex brukade jag börja testa några dagar innan BIM typ äl+10. Får inte ihop detta med att under IVF odlas embryot två dagar och SEDAN börjar man räkna ruvardagar först dagen efter det sätts in. Borde de inte typ motsvara äl +3? Räknas ÄP inte som som ÄL? Isåfall borde man kunna testa myclet tidigare än det datumet som RMC satt som testdag. Kram på er!

  • AndraSladdis
    Jill92 skrev 2021-06-05 21:35:29 följande:

    Tjejer! Sitter och klurar på det här med ruvardagarna! I en ?vanlig cykel? (utan IVF) så räknar man ju alltid dagarna efter ÄL väldigt noga innan man kan testa. Tex brukade jag börja testa några dagar innan BIM typ äl+10. Får inte ihop detta med att under IVF odlas embryot två dagar och SEDAN börjar man räkna ruvardagar först dagen efter det sätts in. Borde de inte typ motsvara äl +3? Räknas ÄP inte som som ÄL? Isåfall borde man kunna testa myclet tidigare än det datumet som RMC satt som testdag. Kram på er!


    Jo, ÄP räknas som ÄL och man kan testa tidigare än klinikens testdag. Klinikerna tar till lite extra så att resultatet blir tydligare.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021