• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Onemore2018 skrev 2021-09-21 14:48:37 följande:

    RD 6 idag och kunde inte hålla mig från test då syntom är illamående, halsbränna och svullna bröst. Starkt positivt. Nu är det bara rädslan att inte få missfall. Vårt 4:e försök med ostimulerad det utan lutinus


    åh men stort grattis!!! då var det en nidblödning du fick där på RD1!! Glad vad underbart med starkt plus! denna gången ska det gå vägen för dig!!Hjärta
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-21 13:49:46 följande:

    Tack för jättefina ord Jo jag är också optimistisk till att det kommer ordna sig ändå för oss, men jag förstår ju att vi har lite tiden emot oss också om mina ägg har så jäkla dålig kvalitet som de verkar ha. Måste testa något annat i stimuleringen nästa gång, jag hoppas på ett bra möte med läkaren i Prag inom kort.

    Jo jag tog blodprov idag mest för att kunna skicka in till kliniken för deras admin/pappersarbete hehe. de kan vara lite kinkiga med att man bara tar de vanliga hemmatesterna och vill gärna ha svart på vitt att man inte är gravid/eller helst kanske att man ÄR gravid  De måste ju ha något för sin statistik etc.

    Jo overklighetskänslan kommer nog sitta i ett tag att det faktiskt får vara ens egen tur till slut går ju knappt att ta in, det som så många ser som helt naturligt att det borde funka på första, andra försöket. men givetvis blir det mer o mer verkligt om du börjar må dåligt eller sen när magen börjar växa 

    jag förstår att du vill ha symptom, men jag önskar ingen att behöva må så dåligt som jag och vissa av mina vänner fått göra mellan v 7-12, även om man var otroligt tacksam över graviditeten så att må illa/kräkas och känna att man har ett stort mörkt moln runt huvudet konstant, känna sig deprimerad och sjukt trött, samt att BARA kunna äta typ snabbmat i 5 veckor var helt sjukt.  så hoppas du och alla andra härinne som precis plussat får lite milda symptom så ni slipper oroa er, men också att ni slipper det allra värsta!

    Kram!


    Ja jag förstår verkligen att stressen blir mer påtaglig när äggen inte riktigt vill samarbeta. Det var ju så märkligt också att äggen på ena sidan bara hade försvunnit. Så det känns ju som att ett möte med kliniken är bra för att reda ut lite frågetecken. Känner ni er redo för en ny stimulering så snart kroppen återhämtat sig eller vill ni ta en lite längre paus?

    Du har ju såklart helt rätt :D jag vill ju helst må bra under graviditeten. Jag tror att jag börjar landa mer och mer i att jag inte har så mycket symptom och att det är helt ok. Jag kan ändå inte påverka vad pricken bestämmer sig för i magen. Det låter ju som att du hade några riktigt hemska veckor. Usch, Stackare! Det är så knasigt det där hur det kan skilja sig så mycket från person till person. Hoppas verkligen att du får lindrigare symptom i din kommande graviditet <3

    Kram
  • Amelia84
    Onemore2018 skrev 2021-09-21 14:48:37 följande:

    RD 6 idag och kunde inte hålla mig från test då syntom är illamående, halsbränna och svullna bröst. Starkt positivt. Nu är det bara rädslan att inte få missfall. Vårt 4:e försök med ostimulerad det utan lutinus


    Stort grattis! Så kul <3 härligt med ett så starkt plus så tidigt också! Nu håller vi tummarna att den lille stannar kvar!
  • Amelia84
    Lusselelle123 skrev 2021-09-21 14:53:39 följande:

    Ja det känns väldigt spännande men också så himla oroligt, känslan att "misslyckas" eller att jag ska bli överstimulerad ligger ständigt och skaver men försöker hålla mig positiv!

    Jag har inbokat VUL nu på fredag 24/9 och måndag 27/9, med troligt äggplock mellan ons-fre nästa vecka. Såg att du var gravid i v5, grattis!!  Vilket försök gick det på för dig? 


    Jag förstår precis hur du känner. Det var min oro också, tror jag hade katastroftankar om varje moment :D jag kände mig hoppfull inför IVF eftersom vi försökt länge, samtidigt så tänkte jag, men varför skulle det här fungera nu då? Hade mer eller mindre räknat med att vi skulle behöva nyttja alla tre försök. Men det gick ju på första försöket och vi har även tre i frysen! Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att det skulle bli så. Men nu förstår jag hur fantastiskt IVF kan vara och är så tacksam att vi fick den möjligheten! Nu så hoppas jag bara att pricken vill stanna och att graviditeten går åt rätt håll. Men om det inte skulle göra det så känns det iaf så skönt att veta att vi kan bli gravida.

    Spännande med VUL på fredag. Du måste uppdatera hur det gick sen! Hur mår du nu några dagar in i behandlingen?
  • Lusselelle123
    Amelia84 skrev 2021-09-21 16:36:37 följande:
    Jag förstår precis hur du känner. Det var min oro också, tror jag hade katastroftankar om varje moment :D jag kände mig hoppfull inför IVF eftersom vi försökt länge, samtidigt så tänkte jag, men varför skulle det här fungera nu då? Hade mer eller mindre räknat med att vi skulle behöva nyttja alla tre försök. Men det gick ju på första försöket och vi har även tre i frysen! Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att det skulle bli så. Men nu förstår jag hur fantastiskt IVF kan vara och är så tacksam att vi fick den möjligheten! Nu så hoppas jag bara att pricken vill stanna och att graviditeten går åt rätt håll. Men om det inte skulle göra det så känns det iaf så skönt att veta att vi kan bli gravida.

    Spännande med VUL på fredag. Du måste uppdatera hur det gick sen! Hur mår du nu några dagar in i behandlingen?

    Ja exakt så, det känns som du beskriver att "varför skulle detta fungera när inget annat gjort det". Men du, och fler i denna grupp, är ju ett levande bevis på detta så man får försöka hålla fast hoppet även fast de är svårt ibland Skrattande Vad skönt att ha fått några till frysen, och jag hoppas verkligen att det lilla miraklet stannar hos dig!! {#emotions_dlg.flower}


    Ja det känns jättespännande och det ska jag göra :) Jag mår faktiskt bättre nu några dagar in än vad jag gjorde innan vi kom igång, upplevde väntan på mensen som värre eftersom jag är otroligt spruträdd men det gick ju som en dans så nu är jag mestadels taggad men samtidigt rädd för överstimulering då jag har väldigt många äggblåsor.. vill verkligen få göra en återföring denna månad och inte behöva vänta ytterligare, för vänta har man gjort nog haha. 


     

  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-19 21:15:30 följande:

    Hej, nu var det ett tag sedan jag skrev här men jag har följt tråden och vill verkligen gratulera alla som plussat!! 

    Idag tog jag min första gonal-f spruta (min första IVF) och jag undrar på vilken dag ni gjort äggplock? Vilken cd/sprutdag? :) 


    Då ligger vi väldigt lika började med gonal-f igår! Ska på vul på måndag. Hur mycket gonal-f tar du? Jag verkar lite känslig för dessa för mått illa i natt inte jätte mycket men tillräckligt för att inte kunna sova så bra. Under dagen har de varit bra dock så skumt om de var sprutan som gjorde de? Har du märkt några biverkningar?
  • Onemore2018
    Amelia84 skrev 2021-09-21 16:20:54 följande:

    Stort grattis! Så kul <3 härligt med ett så starkt plus så tidigt också! Nu håller vi tummarna att den lille stannar kvar!


    Tack! Gjorde ett digitalt som också visade gravid 1-2 veckor ????
  • Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-21 17:35:51 följande:
    Då ligger vi väldigt lika började med gonal-f igår! Ska på vul på måndag. Hur mycket gonal-f tar du? Jag verkar lite känslig för dessa för mått illa i natt inte jätte mycket men tillräckligt för att inte kunna sova så bra. Under dagen har de varit bra dock så skumt om de var sprutan som gjorde de? Har du märkt några biverkningar?
    Kul med någon som är på samma "plats" i processen, kanske kan följas åt lite genom detta försök! Jag tog 125 de två första dagarna och ska nu ta 112,5 i 3 dagar fram till VUL på fredag :)  Hur ser din dosering ut? Är det din första IVF?

    Jag har faktiskt inte känt av några biverkningar alls hittills, mer än att jag tycker att det spänner lite kring äggstockstrakten ca 1h efter sprutan. Usch vad jobbigt med illamåendet, hoppas det var en tillfällighet och att du slipper det framöver.. men såg att det kunde vara en biverkning :/
  • Frida123123
    Amelia84 skrev 2021-09-21 14:11:11 följande:

    Ja verkligen det är så härligt :) usch <3 ja det är klart när man har det i bagaget så blir ju oron extra påtaglig. Upptäcktes det vid VUL? Så ledsen för er skull!

    Ja, men då är du exakt en vecka längre gången än mig. Jag är på 5+0 idag. Tyckte att jag fick en tidig tid för VUL, är då i 7+2 och då borde man väl kunna se något?


    I vecka 7, absolut. Det ska dom kunna göra. Annars hade dom nog aldrig bokat in dig haha. Ja, det upptäckte på vul, fick därefter gå till sjukhuset för att få en second opinion, som konstaterade samma och tillbaka till sjukhuset igen en vecka senare då de inte ville starta en missfallsbehandling innan det var 100 % säkert. Det var typ 99 %. Det är samma ingång till förlossningen så det var jättejobbigt att vara där, och ensam med pga covid. För att inte tala om själva cytotec- aj aj aj. Usch, det vill jag inte göra om igen.

    Denna gång förstod min klinik iaf hur jobbigt det var förra gången och släpper in min sambo på kommande vul undersökning. Annars är det nej på det.
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-21 18:52:02 följande:

    Kul med någon som är på samma "plats" i processen, kanske kan följas åt lite genom detta försök! Jag tog 125 de två första dagarna och ska nu ta 112,5 i 3 dagar fram till VUL på fredag :)  Hur ser din dosering ut? Är det din första IVF?

    Jag har faktiskt inte känt av några biverkningar alls hittills, mer än att jag tycker att det spänner lite kring äggstockstrakten ca 1h efter sprutan. Usch vad jobbigt med illamåendet, hoppas det var en tillfällighet och att du slipper det framöver.. men såg att det kunde vara en biverkning :/


    Absolut! :) Japp jag gör min första IVF. Okej har du olika olika dagar själv ska jag köra 175 ända till måndag och se hur de ser ut då. Tar du också Fyremadel Från dag 5? Hoppas också att de bara var en tillfällighet pga av mensvärk eller nått. ;)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021