• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-21 19:08:31 följande:
    Absolut! :) Japp jag gör min första IVF. Okej har du olika olika dagar själv ska jag köra 175 ända till måndag och se hur de ser ut då. Tar du också Fyremadel Från dag 5? Hoppas också att de bara var en tillfällighet pga av mensvärk eller nått. ;)
    Spännande, hur känner du inför allt? :) 

    Ja det har jag. Tror att det har att göra med att jag har väldigt många ägg och att jag lätt kan bli överstimluerad, så tror de vill vara lite försiktiga första gången. Ja precis, jag ska också ta Fyremadel från dag 5. Hoppas verkligen det {#emotions_dlg.flower}
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-21 19:15:50 följande:

    Spännande, hur känner du inför allt? :) 

    Ja det har jag. Tror att det har att göra med att jag har väldigt många ägg och att jag lätt kan bli överstimluerad, så tror de vill vara lite försiktiga första gången. Ja precis, jag ska också ta Fyremadel från dag 5. Hoppas verkligen det 


    Hehe ja de är en bra fråga är både väldigt taggad och hoppfull men även livrädd! Sprutorna känns inga problem känner jag just nu i alla fall, får se efter jag ska börja med andra sprutan. De jag är mest orolig för är ett till utomkvedshavandeskap eller mf kommer inte vara helt glad när jag får plus om jag nu får de känner jag. Äggplocket vågar jag inte tänka på är super rädd att de ska göra ont. Tänker nog att jag tar de som de kommer och inte försöka tänka allt för mycket. Hur känner du själv? Är ju lite pirrigt det här! ;)
  • Atocia

    Hej! Jag har följt tråden ett tag och tänker att det är dags för mig att hoppa in. Det känns inte lika ensamt när man kan följa andra som kämpar med samma sak som en själv.

    Vi har nyligen gjort vår första IVF-behandling som ledde till totalfrys pga risk för överstimulering. Vi fick 3 blastocyster till frysen, vilket känns väldigt hoppfullt. Nu känns dock väntan väldigt jobbig? Jag har haft bortfallsblödningen men väntar nu på den riktiga mensen för FET. Jag är nu i cykeldag 21 och har fortfarande inte fått ägglossning (tror jag). Är det någon som vet ifall ägglossningen brukar bli rubbad när man tagit gonapeptyl eller motsvarande som ägglossningsspruta?

  • Amcc

    Har egentligen min testdag 26/9 men kunde inte hålla mig då jag kännt mig så konstig med molande värk och illamående. Har också kännt att urinet luktat annorlunda.. testade först för 3 dagar sedan på rv 9 och då var det negativt. Haft ännu starkare symtom idag på rv 11 så testade igen och det visade starkt POSITIVT :'))) lång väg att gå men är så glad!! Embryot jag fick tillbaka var ett 3-dagars med 8-10 celler så ja jag hoppas nu att de vill fortsätta att bo kvar <3 Håller mina tummar och tår för er alla i den här tråden! För eller senare så är det bara!

  • Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-21 19:36:30 följande:
    Hehe ja de är en bra fråga är både väldigt taggad och hoppfull men även livrädd! Sprutorna känns inga problem känner jag just nu i alla fall, får se efter jag ska börja med andra sprutan. De jag är mest orolig för är ett till utomkvedshavandeskap eller mf kommer inte vara helt glad när jag får plus om jag nu får de känner jag. Äggplocket vågar jag inte tänka på är super rädd att de ska göra ont. Tänker nog att jag tar de som de kommer och inte försöka tänka allt för mycket. Hur känner du själv? Är ju lite pirrigt det här! ;)
    Ja det är ju lite ovisst allting när man gör det för första gången, men jag är precis som du - både taggad, hoppfull och livrädd så försöker också bara ta en dag i taget nu Skrattande Är lite nervös inför andra sprutan, äggplocket vill jag inte ens tänka på men mest rädd är jag nog för att de inte ska kunna göra en återföring denna gången.. har du fått missfall eller utomkveds förut? 
  • Lusselelle123
    Amcc skrev 2021-09-21 20:03:53 följande:

    Har egentligen min testdag 26/9 men kunde inte hålla mig då jag kännt mig så konstig med molande värk och illamående. Har också kännt att urinet luktat annorlunda.. testade först för 3 dagar sedan på rv 9 och då var det negativt. Haft ännu starkare symtom idag på rv 11 så testade igen och det visade starkt POSITIVT :'))) lång väg att gå men är så glad!! Embryot jag fick tillbaka var ett 3-dagars med 8-10 celler så ja jag hoppas nu att de vill fortsätta att bo kvar <3 Håller mina tummar och tår för er alla i den här tråden! För eller senare så är det bara!


    Åå men grattis till plusset!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2021-09-21 14:48:37 följande:

    RD 6 idag och kunde inte hålla mig från test då syntom är illamående, halsbränna och svullna bröst. Starkt positivt. Nu är det bara rädslan att inte få missfall. Vårt 4:e försök med ostimulerad det utan lutinus


    Underbart att tråden fylls med plus! Stort grattis! :) Nu är det er tur.
  • Clemmentina
    Amcc skrev 2021-09-21 20:03:53 följande:

    Har egentligen min testdag 26/9 men kunde inte hålla mig då jag kännt mig så konstig med molande värk och illamående. Har också kännt att urinet luktat annorlunda.. testade först för 3 dagar sedan på rv 9 och då var det negativt. Haft ännu starkare symtom idag på rv 11 så testade igen och det visade starkt POSITIVT :'))) lång väg att gå men är så glad!! Embryot jag fick tillbaka var ett 3-dagars med 8-10 celler så ja jag hoppas nu att de vill fortsätta att bo kvar <3 Håller mina tummar och tår för er alla i den här tråden! För eller senare så är det bara!


    Så härligt! Stort grattis! Tänk att det kan gå från negativt till starkt positivt så snabbt. :)
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-20 13:07:40 följande:

    Tack! jag har mailat min klinik nu för att be dem om ett möte så vi kan diskutera vad de tror om mina chanser och om de har några tips etc. så det känns som att man ser framåt i alla fall. Jag har bokat in att ta ett HCG blodprov imorgon då de vill ha det för att se om det finns spår av HCG eller inte.

    Jag tycker molvärk låter som något positivt i alla fall, jag kände ingenting alls denna gången och när jag har haft molvärk har det vart ett positivt tecken. Starkt av dig att vänta till helgen, jag vet att man letar otroligt mkt efter tecken men det som de flesta märker av så tidigt är ju egentligen ett plus på stickan när de är gravida  håller tummarna för er!! Kram! 


    Har du fått svar på provet idag? Läste att mensen kommit. Det låter som en bra plan framåt. Är imponerad över att du redan orkar tänka framåt. Ni kommer att lyckas! Det gäller bara att fortsätta. Kanske kan de göra något annorlunda vid nästa ivf? Jag bytte ju till Menopur sist...kändes bra att göra något annorlunda och jag svarade ju helt annorlunda på den.

    Tack för tummarna! Orkar inte med att testa på en vardag och jobba sen utan helg är en bra grej för mig. Kram
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2021-09-21 20:57:16 följande:

    Underbart att tråden fylls med plus! Stort grattis! :) Nu är det er tur.


    Tack????
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021