• sallu93

    BF november 2021

    Hallå!
    Finns det nån annan som plussat och har bf november? :D
    Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-05 10:05
    De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
  • Svar på tråden BF november 2021
  • Kyriie88

    Hoppar in här! Gravid 4+1 så beräknad till 14/11 med min andra :) Har en kille på 3 år sedan tidigare :)
    Jobbar som SSK på en medicin/covid avd just nu :)

  • carsel98

    Hej på er alla! Glad Ska bli kul att följa denna tråd. Jag plussade idag på bim-1 så har bf 16/11 Skrattande Jag är förstföderska så detta är så spännande. Nu håller jag bara tummarna för att allt kommer att gå bra. Lycka till alla ni andra också och GRATTIS!!

  • ellie86

    Plussade i morse, med BF 20/11

    Hade ett MA i höstas och det här är andra cykeln sedan dess. Har en son sedan innan född april -19. Hade egentligen inte alls räknat med att det skulle gå, kände noll och hade haft spottings i ett par dagar som aldrig riktigt "satte igång" så jag skulle bara kolla för att.... Positivt test! Fortsatt lite bruna/rosa flytningar men bara nån gång ibland. Är såklart skitnojig och kommer nog att ha svårt att ta mig till detta innan RUL typ :P Sambon vill typ inte alls prata om det eftersom jag "blev så ledsen sist" men det hjälper nog inte att bara hålla tyst och låtsas som att det regnar!

  • ellie86

    Ser att ni är fler som jobbar inom vården! Jag hann få dos 1 av Astras vaccin i förra veckan och har tid för dos 2 i mitten på maj, hur ska man tänka där? Det rekommenderas ju inte för gravida att vaccineras pga för lite tester, samtidigt som gravida nu är en riskgrupp... Ha is i magen och se om rekommendationerna ändras? Har ju redan påbörjat processen med ena dosen liksom så känns ju lite knas... Kan man ändå gå på gravpeng vecka 20-nåt tro?

    Får väl först se så fröet vill stanna kvar där inne, sen kanske det är nåt man får diskutera med läkare. (Hej typiskt mig att gå direkt i planerar-mode hah)

  • Utepålandet

    Hoppar också in. Plussade i helgen med BF någonstans kring 12/11. Det blir fjärde barnet för oss om allt går vägen.

    Känner nästan inte av någonting så är skeptisk än så länge, trots att jag vill minnas att det var precis likadant med mina tidigare graviditeter. Är det något man är bra på som gravid är det att oroa sig.

  • soffe

    Hej,

    Jag joinar tråden. Plussade i förrgår och är i v 3+5! Bf den 19 november, känns overkligt. Vi har ett barn sedan innan, född mars-19. Hur mår ni? Jag är trött som bara den på dagarna och har vaknat 05 inatt och igår natt utan att kunna somna om, hormoner? Samt jättehungrig!

  • Maramba
    soffe skrev 2021-03-11 14:10:50 följande:

    Hej,

    Jag joinar tråden. Plussade i förrgår och är i v 3+5! Bf den 19 november, känns overkligt. Vi har ett barn sedan innan, född mars-19. Hur mår ni? Jag är trött som bara den på dagarna och har vaknat 05 inatt och igår natt utan att kunna somna om, hormoner? Samt jättehungrig!


    Känns som vi ligger ganska lika! :D

    Jag plussade också i förrgår, är i v 3+4 och har bf 20 november. Har ett barn sedan innan som föddes i januari 2019.

    Jag har inte känt så mycket än. En våg av illamående på kvällen igår som släppte efter några minuter, samt mensvärkskänsla i magen på kvällen när jag skulle sova.
  • Nina94
    soffe skrev 2021-03-11 14:10:50 följande:

    Hej,

    Jag joinar tråden. Plussade i förrgår och är i v 3+5! Bf den 19 november, känns overkligt. Vi har ett barn sedan innan, född mars-19. Hur mår ni? Jag är trött som bara den på dagarna och har vaknat 05 inatt och igår natt utan att kunna somna om, hormoner? Samt jättehungrig!


    Grattis!
    Jag (v.6+2) är pigg som en lärka på morgnarna, vaknar av mig själv runt kl. 06 varje morgon men däremot efter middagen vid typ kl.19, då är jag redo att gå och lägga mig och kan knappt hålla ögonen öppna Tungan ute
    Känner igen hungern du nämner, är helt besatt av gröna äpplen som faktiskt mättar bra som mellanmål. Om det är craving eller ej vet jag inte riktigt hehe.
  • Sellcarro
    ellie86 skrev 2021-03-10 17:40:27 följande:

    Plussade i morse, med BF 20/11

    Hade ett MA i höstas och det här är andra cykeln sedan dess. Har en son sedan innan född april -19. Hade egentligen inte alls räknat med att det skulle gå, kände noll och hade haft spottings i ett par dagar som aldrig riktigt "satte igång" så jag skulle bara kolla för att.... Positivt test! Fortsatt lite bruna/rosa flytningar men bara nån gång ibland. Är såklart skitnojig och kommer nog att ha svårt att ta mig till detta innan RUL typ :P Sambon vill typ inte alls prata om det eftersom jag "blev så ledsen sist" men det hjälper nog inte att bara hålla tyst och låtsas som att det regnar!


    Förstår hur du känner fick ett MA i v.13 innan jul och hann bara ha två menscykler innan jag plussade igen. Dock så har jag inget barn sen innan. Jag får ett tidigt ultraljud v.9 (8+6) så man kommer då kunna slappna av lite och så får man hoppas det går vägen denna gång. Sambon är lite mer skeptiskt men det förstår jag men han hoppas lite oxå att det kommer att gå bra :)
Svar på tråden BF november 2021