• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • September1518
    Anonym (Frun) skrev 2021-08-06 13:49:36 följande:

    Hej!

    Jag ligger på 67 kg, har tänkt att gå ner till 61-62kg för att känna mig mer bekväm i brudklänningen.

    Är ganska lat, försöker alltid börja dagen med en promenad på ca 6 km.

    Har ett schema med styrkeövningar som jag duktigt gjorde förra veckan, denna vecka har jag inte orkat alls.


    Då är det inte jättemycket att gå ner och kommer säkert gå snabbt! :D När är bröllopet?

    Vilken bra start på dagen, ger mycket bara det! Lyckas du få till det varje dag eller hur går det?

    Du har fortfarande 2,5 dag kvar av veckan så tycker du kör ett set ikväll och sen en dag till! :D
  • September1518
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 14:12:07 följande:
    Han är nog jättekunnig, tror jag. Men han var kanske inte så finkänslig i just den där stunden. Min gissning är att det är ett ganska oladdat ämne för honom. Att en del hade gått ner ännu snabbare på ett så litet kaloriintag och att det kanske då innebär att jag har en ganska långsam ämnesomsättning eller något sådant, och att han bara ville informera om det. Så en del av mig känner mig verkligen bara jättelöjlig. Men det är helt enkelt inte de orden man vill höra när man ätit så lite så länge utan att ens vara nära på att fuska. Då vill man ju ha en klapp på axeln och höra att det går bra för en. Hur som helst, jag får se till att skaka av mig deppigheten bara.

    Men tack för din reaktion. Det värmer. Min sambo gick också i taket när jag berättade det för honom, haha. Så ni är två om det. <3 
    Hm okej, men du har ju gått ner jättesnabbt och mycket! Förstår inte hur mycket mer någon som ligger på ungefär samma vikt som dig kan gå ner. Låter orimligt, och det brukar sakta av desto lägre man kommer i vikt. Du borde fråga honom så han får förklara mer ingående för dig vad han menade haha. Låter orimligt enligt mig! Tycker du ofta går ner sjukt mycket!

    I och för sig spelar det absolut ingen roll!! Du har verkligen gjort ditt absolut bästa och varit en kämpe, en riktig inspiration. Din kropp har gått ner i den takt den har kunnat så du ska vara riktigt stolt över dig själv :D

    Var du nöjd med resultatet innan du träffade honom förresten? För då tycker jag du ska vara det nu också!! Du har gjort ett grymt jobb och gått ner galet mycket! Det är fantastiskt bra! Hur långt har du kvar till mål nu? När du når dit spelar det ingen roll hur snabbt det gått, jäklar vad stolt du kommer vara :D
  • September1518
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-06 17:16:31 följande:

    Gjort en vecka på jobbet. Misär.

    Måste jobba på måndag fast jag skulle ha semester nästa v. också. Misär.

    Längtar bara tills gymmet öppnar igen efter renovering 16 augusti så jag kan springa igen på mitt lilla hamsterband! Gråter


    Åh snart där! Kan du utegymma så länge? :) Eller köra hemmaövningar?
  • Anonym (Frun)
    September1518 skrev 2021-08-06 18:32:40 följande:

    Då är det inte jättemycket att gå ner och kommer säkert gå snabbt! :D När är bröllopet?

    Vilken bra start på dagen, ger mycket bara det! Lyckas du få till det varje dag eller hur går det?

    Du har fortfarande 2,5 dag kvar av veckan så tycker du kör ett set ikväll och sen en dag till! :D


    Söndagar är alltid vila, ingen fysisk aktivitet då :)

    Nej jag är inte speciellt stor nu, så inte allt för mycket som ska till.

    Vi väntar på hindersprövningen som vi skickade in 15/7, har bokat tid 27 augusti och hoppas vi får tills dess.

    Men skatteverket har sagt att handläggningstid ligger mellan 8-12 veckor så de kan tyvärr bli senare.

    TACK för pepp, ska köra ett pass innan blivande maken kommer hem. :)
  • September1518

    Åh nej fy! Här går det inge bra hörni! Senaste veckorna har jag svepts iväg av sommarnjutningar. Det har varit fester och myskvällar och mycket mycket godis och mat!! Jag har fallit i gamla mönster och ätit så jag mått illa :(

    Idag låg vikten på 66 kg. Jag har alltså gått upp 0,8 kg sen förra veckan, förra veckan hade jag gått upp 0,5 kg. Så nu har jag bara 0,5 kg på två veckor att gå upp om jag ska hålla mig till planen på max 0,5 kg i snitt i veckan. Jag kommer köra fullständigt godisförbud! Helst vill jag börja nu men har några sista firanden nästa helg som kommer så kanske bara blir dumt att sluta för att börja och sen sluta igen... Blä känner mig stressad och orolig. Men tror att så fort jag slutat med allt det onyttiga kommer jag gå upp i en lagom takt.

  • September1518
    Anonym (Frun) skrev 2021-08-06 18:44:08 följande:
    Söndagar är alltid vila, ingen fysisk aktivitet då :)

    Nej jag är inte speciellt stor nu, så inte allt för mycket som ska till.

    Vi väntar på hindersprövningen som vi skickade in 15/7, har bokat tid 27 augusti och hoppas vi får tills dess.

    Men skatteverket har sagt att handläggningstid ligger mellan 8-12 veckor så de kan tyvärr bli senare.

    TACK för pepp, ska köra ett pass innan blivande maken kommer hem. :)
    Bra att ha en bestämd vilodag :) Ja riv av ett snabbt pass! Skönt efteråt!

    Några kilon bör du hinna ner tills dess om du verkligen vill! Hoppas ni hinner få till det datumet ni har bokat! Så mycket stress och nerver det där med bröllop haha, mycket som ligger i andras händer. Men träning, kost och vikt ligger bara på dig så det kan du fokusera på! :D
  • Anonym (Frun)
    September1518 skrev 2021-08-06 18:51:13 följande:

    Bra att ha en bestämd vilodag :) Ja riv av ett snabbt pass! Skönt efteråt!

    Några kilon bör du hinna ner tills dess om du verkligen vill! Hoppas ni hinner få till det datumet ni har bokat! Så mycket stress och nerver det där med bröllop haha, mycket som ligger i andras händer. Men träning, kost och vikt ligger bara på dig så det kan du fokusera på! :D


    Haha ja fyy, får enorma känslor emellanåt, vågar knappt tänka på bröllopsdagen. Det enda som lugnar mig i tanken då är att jag får gifta mig med just Honom.
  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-06 18:38:37 följande:
    Hm okej, men du har ju gått ner jättesnabbt och mycket! Förstår inte hur mycket mer någon som ligger på ungefär samma vikt som dig kan gå ner. Låter orimligt, och det brukar sakta av desto lägre man kommer i vikt. Du borde fråga honom så han får förklara mer ingående för dig vad han menade haha. Låter orimligt enligt mig! Tycker du ofta går ner sjukt mycket!

    I och för sig spelar det absolut ingen roll!! Du har verkligen gjort ditt absolut bästa och varit en kämpe, en riktig inspiration. Din kropp har gått ner i den takt den har kunnat så du ska vara riktigt stolt över dig själv :D

    Var du nöjd med resultatet innan du träffade honom förresten? För då tycker jag du ska vara det nu också!! Du har gjort ett grymt jobb och gått ner galet mycket! Det är fantastiskt bra! Hur långt har du kvar till mål nu? När du når dit spelar det ingen roll hur snabbt det gått, jäklar vad stolt du kommer vara :D
    Ja jag var åtminstone hyfsat nöjd. Men jag känner lite såhär (just nu i alla fall) att nu är lcd-perioden över och nu är det den långa biten kvar, och den har - till skillnad från den rena lcd-kuren - ingen deadline. Jag kände mig lite stressad under kuren och ville gå ner så mycket som möjligt innan den var slut. Nu är det bara att göra allt enligt planen och fortsätta så lång tid det tar innan jag är i mål. Målet är (helst) 65 kg, så det är en bra bit kvar, men jag är åtminstone halvvägs där rent kilomässigt (sedan kommer den andra halvan ju såklart att ta mycket längre tid). 
    September1518 skrev 2021-08-06 18:48:22 följande:

    Åh nej fy! Här går det inge bra hörni! Senaste veckorna har jag svepts iväg av sommarnjutningar. Det har varit fester och myskvällar och mycket mycket godis och mat!! Jag har fallit i gamla mönster och ätit så jag mått illa :(

    Idag låg vikten på 66 kg. Jag har alltså gått upp 0,8 kg sen förra veckan, förra veckan hade jag gått upp 0,5 kg. Så nu har jag bara 0,5 kg på två veckor att gå upp om jag ska hålla mig till planen på max 0,5 kg i snitt i veckan. Jag kommer köra fullständigt godisförbud! Helst vill jag börja nu men har några sista firanden nästa helg som kommer så kanske bara blir dumt att sluta för att börja och sen sluta igen... Blä känner mig stressad och orolig. Men tror att så fort jag slutat med allt det onyttiga kommer jag gå upp i en lagom takt.


    Jag tänker att nu när du "fallit dit" så är det bara att glädjas åt att du fick några härliga sommardagar med god mat, och sedan fokusera på tiden du har framför dig (efter de sista firandena). Du är ju jätteduktig som kämpar så under graviditeten. Många som aldrig varit överviktiga skjuter i vikt som bara den när de är gravida. Du har koll och anstränger dig och därför kommer det att gå så bra för dig. Lite snäll mot dig själv måste du vara, du skapar ju ändå liv, liksom! 

  • Anonym (Stegräknaren)
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 10:45:36 följande:

    Pratade med min dietist nyss. Vi snackade om det ena och det andra och så sa han att "du har ju gått ner i vikt ganska långsamt". Han menade såklart inget illa ("det betyder bara att dina förfäder var duktiga på att överleva utan mycket mat och det är ju en bra sak") men av någon anledning blev jag jätteledsen. Jag visste inte att min viktnedgång hittills räknas som långsam. Jag trodde att jag hade gjort ganska bra ifrån mig. Det kändes lite som att få underkänt på ett prov eller något. Så är det ju inte, jag är bara jättelöjlig just nu, men det är ändå så det känns.

    Så det blev lite deppigt. Nu är alltså långa lcd-perioden över och jag trodde jag skulle känna mig lite gladare än jag gör just nu. 


    Jag måste säga att din dietist är lite av ett pucko.

    Du har gått ner så fort som expertisen rekommenderar, mer än det riskerar bara att ställa till det på andra sätt och det är inte "långsamt". Men han kanske menade att det finns de som går ner fortare med den speciella diet du hållit bara?

    Var superstolt över det du har gjort, verkligen, och "känn in" hur maten nu behöver vara för att bevara detta fina resultat och stärka din hälsa.
  • Anonym (rita)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-06 19:26:07 följande:
    Jag måste säga att din dietist är lite av ett pucko.

    Du har gått ner så fort som expertisen rekommenderar, mer än det riskerar bara att ställa till det på andra sätt och det är inte "långsamt". Men han kanske menade att det finns de som går ner fortare med den speciella diet du hållit bara?

    Var superstolt över det du har gjort, verkligen, och "känn in" hur maten nu behöver vara för att bevara detta fina resultat och stärka din hälsa.
    Ja, jag tror också att det kan vara så. Det har fått marinera lite så känner mig inte riktigt lika upprörd över det nu. 

    Tack för de peppande orden :) 
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)