• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (99.6) skrev 2021-08-05 12:32:43 följande:

    Grattis ni här ovan, starkt jobbat! :D

    Jag vägde 95.5 i morse så snart har jag nått mitt nästa mål på 95!


    Underbart, snart där! 
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 14:12:07 följande:
    Han är nog jättekunnig, tror jag. Men han var kanske inte så finkänslig i just den där stunden. Min gissning är att det är ett ganska oladdat ämne för honom. Att en del hade gått ner ännu snabbare på ett så litet kaloriintag och att det kanske då innebär att jag har en ganska långsam ämnesomsättning eller något sådant, och att han bara ville informera om det. Så en del av mig känner mig verkligen bara jättelöjlig. Men det är helt enkelt inte de orden man vill höra när man ätit så lite så länge utan att ens vara nära på att fuska. Då vill man ju ha en klapp på axeln och höra att det går bra för en. Hur som helst, jag får se till att skaka av mig deppigheten bara.

    Men tack för din reaktion. Det värmer. Min sambo gick också i taket när jag berättade det för honom, haha. Så ni är två om det. <3 
    Oi, han mår vara kunnig i ämnet, men särskilt empatisk är han nog inte. Det borde ju vara självklart att det är deprimerande att höra något sådant.
    Men se det positivt: om du har en kropp som lagrar i sig fett ganska enkelt och som gör det svårare att tappa det, kan du vara ännu stoltare över din framgång. Att gå ner så mycket (ungefär 25kg nu, eller hur?) är alltid en stor prestation - ännu större om man har en kropp som kämpar emot. Du är alltså duktigare än du trodde! Bra jobbat!
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-06 17:16:31 följande:

    Gjort en vecka på jobbet. Misär.

    Måste jobba på måndag fast jag skulle ha semester nästa v. också. Misär.

    Längtar bara tills gymmet öppnar igen efter renovering 16 augusti så jag kan springa igen på mitt lilla hamsterband! Gråter


    Några veckor är bara sådant :( Hoppas det blir bättre nästa veckan ... från och med tisdag alltså. Testa med träningspass hemma, det finns så många på youtube som är verkligen bra.
    September1518 skrev 2021-08-06 18:48:22 följande:

    Åh nej fy! Här går det inge bra hörni! Senaste veckorna har jag svepts iväg av sommarnjutningar. Det har varit fester och myskvällar och mycket mycket godis och mat!! Jag har fallit i gamla mönster och ätit så jag mått illa :(

    Idag låg vikten på 66 kg. Jag har alltså gått upp 0,8 kg sen förra veckan, förra veckan hade jag gått upp 0,5 kg. Så nu har jag bara 0,5 kg på två veckor att gå upp om jag ska hålla mig till planen på max 0,5 kg i snitt i veckan. Jag kommer köra fullständigt godisförbud! Helst vill jag börja nu men har några sista firanden nästa helg som kommer så kanske bara blir dumt att sluta för att börja och sen sluta igen... Blä känner mig stressad och orolig. Men tror att så fort jag slutat med allt det onyttiga kommer jag gå upp i en lagom takt.


    Men du har ju gått ner mindre än du "tillåter" dig vid flera tillfällen tidigare, då är det väl okej att även ibland har en vecka där du går upp lite mer!? Var inte så sträng mot dig! Så länge frestelser är bara tidsbegränsad är det nog bra. Du kan ju satsa på extra nyttig mat under veckan, då kan du med god samvete äta onyttig under helgen.
    Anonym (Frun) skrev 2021-08-06 18:53:56 följande:
    Haha ja fyy, får enorma känslor emellanåt, vågar knappt tänka på bröllopsdagen. Det enda som lugnar mig i tanken då är att jag får gifta mig med just Honom.
    Aawwwww, det är så söt att läsa! Jag önskar dig ett underbart liv med din man! 




  • Anonym (neråt!)

    Jag har varit så glad att jag kom under 80kg i tisdags, men nu är jag verkligen rädd inför nästa vägning imorgon. Jag åt såååå mycket denna veckan. I tisdags blev det en stor middag ... det är okej, för tisdag kväll är alltid den dag där tonåringen och jag äter en stor onyttig middag (typ pizza eller stort portioner hämtmat osv.). Men denna veckan bakade vi pizza i förrgår och då brukar jag äta jättemycket. Sedan blir det mycket kvar så det blev mer pizza igår och på kvällen blev det en påse chips. Jag var så sugen, jag kunde inte avstå Rynkar på näsan 
    Nu hoppas jag att mina tv
    å dagar där jag fastar (onsdag och idag) och min motion kan jämna ut det, man jag är väldig orolig. Jag vill vara över 80kg igen Gråter

  • Anonym (Stegräknaren)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:12:39 följande:

    Jag har varit så glad att jag kom under 80kg i tisdags, men nu är jag verkligen rädd inför nästa vägning imorgon. Jag åt såååå mycket denna veckan. I tisdags blev det en stor middag ... det är okej, för tisdag kväll är alltid den dag där tonåringen och jag äter en stor onyttig middag (typ pizza eller stort portioner hämtmat osv.). Men denna veckan bakade vi pizza i förrgår och då brukar jag äta jättemycket. Sedan blir det mycket kvar så det blev mer pizza igår och på kvällen blev det en påse chips. Jag var så sugen, jag kunde inte avstå Rynkar på näsan 
    Nu hoppas jag att mina två dagar där jag fastar (onsdag och idag) och min motion kan jämna ut det, man jag är väldig orolig. Jag vill vara över 80kg igen Gråter


    Men kan ni inte frysa resterna i lagom slices och äta en annan dag med sallad  istället? Det blir ju som du säger så mycket när man bakar och gör själv.

    En liten bit gott och en liten bit nyttigt ihop blir mer balanserat.

    Jag kan gå ner i vikt på att äta i princip allt utom "5p"- pannkakor, paj, pasta och pizza. Och "poklad"! Tungan ute
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-07 14:25:11 följande:
    Men kan ni inte frysa resterna i lagom slices och äta en annan dag med sallad  istället? Det blir ju som du säger så mycket när man bakar och gör själv.

    En liten bit gott och en liten bit nyttigt ihop blir mer balanserat.

    Jag kan gå ner i vikt på att äta i princip allt utom "5p"- pannkakor, paj, pasta och pizza. Och "poklad"! Tungan ute
    Visst KAN vi göra det. Vi KAN även göra mindre deg och därmed mindre pizza. Men VILL vi det? Nope Flört
  • Anonym (Stegräknaren)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:39:48 följande:
    Visst KAN vi göra det. Vi KAN även göra mindre deg och därmed mindre pizza. Men VILL vi det? Nope Flört
    Visst, jag bara tycker att det hjälper mig att stoppa saker i frysen ibland och "glömma dem" ett tag.
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:06:36 följande:
    Underbart, snart där! 
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 14:12:07 följande:
    Han är nog jättekunnig, tror jag. Men han var kanske inte så finkänslig i just den där stunden. Min gissning är att det är ett ganska oladdat ämne för honom. Att en del hade gått ner ännu snabbare på ett så litet kaloriintag och att det kanske då innebär att jag har en ganska långsam ämnesomsättning eller något sådant, och att han bara ville informera om det. Så en del av mig känner mig verkligen bara jättelöjlig. Men det är helt enkelt inte de orden man vill höra när man ätit så lite så länge utan att ens vara nära på att fuska. Då vill man ju ha en klapp på axeln och höra att det går bra för en. Hur som helst, jag får se till att skaka av mig deppigheten bara.

    Men tack för din reaktion. Det värmer. Min sambo gick också i taket när jag berättade det för honom, haha. Så ni är två om det. <3 
    Oi, han mår vara kunnig i ämnet, men särskilt empatisk är han nog inte. Det borde ju vara självklart att det är deprimerande att höra något sådant.
    Men se det positivt: om du har en kropp som lagrar i sig fett ganska enkelt och som gör det svårare att tappa det, kan du vara ännu stoltare över din framgång. Att gå ner så mycket (ungefär 25kg nu, eller hur?) är alltid en stor prestation - ännu större om man har en kropp som kämpar emot. Du är alltså duktigare än du trodde! Bra jobbat!




    Det är ett väldigt bra sätt att se på det, faktiskt! :) 
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:12:39 följande:

    Jag har varit så glad att jag kom under 80kg i tisdags, men nu är jag verkligen rädd inför nästa vägning imorgon. Jag åt såååå mycket denna veckan. I tisdags blev det en stor middag ... det är okej, för tisdag kväll är alltid den dag där tonåringen och jag äter en stor onyttig middag (typ pizza eller stort portioner hämtmat osv.). Men denna veckan bakade vi pizza i förrgår och då brukar jag äta jättemycket. Sedan blir det mycket kvar så det blev mer pizza igår och på kvällen blev det en påse chips. Jag var så sugen, jag kunde inte avstå Rynkar på näsan 
    Nu hoppas jag att mina två dagar där jag fastar (onsdag och idag) och min motion kan jämna ut det, man jag är väldig orolig. Jag vill vara över 80kg igen Gråter


    Det viktigaste är att du inte tappar motivationen om det skulle vara så att du väger lite mer än 80. Då är du snart under det igen, så det är inget att oroa sig över! Är det kanske möjligt att skjuta på vägningen ett par dagar? Så behöver det inte kännas lika stressigt? 
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-07 15:29:55 följande:
    Visst, jag bara tycker att det hjälper mig att stoppa saker i frysen ibland och "glömma dem" ett tag.
    Pizza kan jag aldrig glömma, tyvärr.
    Anonym (rita) skrev 2021-08-07 16:50:17 följande:
    Det viktigaste är att du inte tappar motivationen om det skulle vara så att du väger lite mer än 80. Då är du snart under det igen, så det är inget att oroa sig över! Är det kanske möjligt att skjuta på vägningen ett par dagar? Så behöver det inte kännas lika stressigt? 
    Nej nej, jag tappar inte motivationen!
    Jag har skjutit FRAM vägninen denna gång. Normalt väger jag mig på tisdagar, men det "går" inte nästa veckan, eftersom vi firar födelsedag på måndag. MEn jag får helt enkelt tar det om jag gick upp igen. Då är det ett rättvisst straff. Och efter sötsaker under födelsedagsfirandet får jag skärpa mig igen.

  • Anonym (neråt!)

    79,7kg blev det, alltså minus 0,2kg. Jag är väldig lättad Glad Nu kan jag verkligen njuta av sötsakerna de närmaste dagarna-

  • September1518
    Anonym (Frun) skrev 2021-08-06 18:53:56 följande:
    Haha ja fyy, får enorma känslor emellanåt, vågar knappt tänka på bröllopsdagen. Det enda som lugnar mig i tanken då är att jag får gifta mig med just Honom.
    Haha oj, är du stressad eller gillar du inte att stå inför folk (även om de är era nära och kära? Kommer säkert gå jättebra och bli en underbar dag! Som du säger blir du sen gift med honom, häftig känsla att bli gift tycker jag :D Vet att vissa säger att det känns ingen skillnad från innan. Men jag håller inte med, känns magiskt på något vis, särskilt i början. Jag hade helst velat gå ner ytterligare några kilon till min bröllopsdag men det blev inte så. Men jag kände mig ändå som vackrast i världen och när jag ser bilderna är jag så himla nöjd!
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)