• Lusselelle123

    Ruvare oktober 2021

    Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • apan95
    Dibella skrev 2021-10-17 12:46:31 följande:

    Jo men det bör vara rd9, vet inte hur jag räknade haha, så räknas som äl+11 typ. Men tar ett test när mensen kommer för säkerhets skull. Ja det är alltid en väntan i detta tyvärr, snart ett år sen jag gjorde min första IVF, men slipper göra en ny stimulering iallafall det är tacksamt. Hoppas att de i frysen är piggare än den återförda.


    Ah gud, du har fått vänta länge! Håller tummarna för de i frysen <3 brukar ju vara starka!!
  • Linaregnu

    Hej allihop. Skrev här den 10/10 att jag tyckte jag såg ett svagt sträck på testet och på min testdag i torsdags fick jag det bekräftat och blev lättad :) still going strong med mer å mer grav symptom men imellanåt blir man orolig att det ska hända något... svårt att njuta utav graviditeten... Man vågar inte ta något för givet. Är det fler som pendlar mellan superglad och förtvivlad ?

  • smulis85
    Linaregnu skrev 2021-10-17 22:22:15 följande:

    Hej allihop. Skrev här den 10/10 att jag tyckte jag såg ett svagt sträck på testet och på min testdag i torsdags fick jag det bekräftat och blev lättad :) still going strong med mer å mer grav symptom men imellanåt blir man orolig att det ska hända något... svårt att njuta utav graviditeten... Man vågar inte ta något för givet. Är det fler som pendlar mellan superglad och förtvivlad ?


    Va fina streck! Grattis igen! Förstår din oro när man äntligen lyckas vågar man inte hoppas riktigt. Nu fick ju inte jag nått plus denna månad men vet hur de är att äntligen få se de där pluset. Och ja man pendlar mellan glädjerus och förtvivlan. Det kommer en tid tror jag när du faktiskt kan njuta av graviditeten. Jag gillar inte att de alltid tar upp statistik över hur många % av graviditeter som misslyckas man ska istället tänka att majoriteten av graviditeter faktiskt blir lyckade! När får du göra vul kanske efter de kan du slappna av. <3
  • TheSwedishKiwi

    Idag är RD11 och Ovitrellen bör ha gått ur kroppen. Tog nytt test imorse och det är fortfarande positivt, men något svagare än förra testet. Det gör mig lite nervös för det borde väl bli starkare för varje dag som går? Fick även lite färskt blod på pappret imorse, men mest rosa. Usch vad detta är jobbigt. 5 dagar kvar till den officiella testdagen. Skulle man kunna spola fram tiden? Om det skulle visa sig att det lyckats och jag är gravid så kommer jag i och för sig gå och oroa mig för missfall så det är väl bara att acceptera att den kommande tiden kommer vara jobbig oavsett.

    Vad tror ni om testet och mina rosa blödningar? På bilden ser man inte så stor skillnad på de två sista testerna men då får man tänka på att det förra testet har legat ett par dagar och det från imorse är färskt. De brukar ju blekna lite med tiden.

  • Linaregnu
    smulis85 skrev 2021-10-18 06:26:28 följande:

    Va fina streck! Grattis igen! Förstår din oro när man äntligen lyckas vågar man inte hoppas riktigt. Nu fick ju inte jag nått plus denna månad men vet hur de är att äntligen få se de där pluset. Och ja man pendlar mellan glädjerus och förtvivlan. Det kommer en tid tror jag när du faktiskt kan njuta av graviditeten. Jag gillar inte att de alltid tar upp statistik över hur många % av graviditeter som misslyckas man ska istället tänka att majoriteten av graviditeter faktiskt blir lyckade! När får du göra vul kanske efter de kan du slappna av. <3


    Å okej, då är det "normalt" att känna såhär iaf.. vad tråkigt att höra att du inte plussade, men det kommer ska du se <3 ja kanske det, ska på vul idag och vecka 44 ... skönt med tighta vul så man kan följa det lilla livet... Jag blev nämligen överstimulerad rätt rejält men klarade mig ifrån sjukhusvistelse, så nu blir det thighta kontroller istället :)
  • Emma1b

    Här är en till som vill spola fram tiden!Tänkte tjuvtesta på onsdag, rd 7 med blastis och då 14 dagar efter ovitrell. Har haft blodblandade flytningar av och till sen jag började med lutinus, så jag slits mellan hopp och förtvivlan! Igår trodde jag jag fått en rejäl blödning och att det var kört, rusade till toaletten men nej, det var bara vit lutinusflytning, pust!

    Ni som gjort FET, slipper man lutinus då? Detta är min första ivf så jag vet inte så mycket än...

  • Eskobar77

    Grattis till alla er som har fått sitt efterlängtade plus!

    Själv har jag officiell testdag imorgon och tjuvtestade i lördags med ett CB testa tidigt. En mycket svag linje kom upp och det kändes jättedåligt med tanke på att jag då var på rd 10. Idag är jag alltså på rd 12 och jag har inte testat mer. Orkar inte med nederlaget då jag är till 96% säker på att jag inte är gravid. Detta var vår tredje FET och alla har varit med toppfina embryon. 2 av 3 hade dessutom börjat kläckas och min slemhinna har varit bra varje gång. Just nu känner jag mig mest uppgiven och ledsen även om jag vet att hoppet inte helt är ute. OM det skulle visa positivt imorgon så kommer jag ändå ha en dålig känsla, då testet i lördags var svagare än ett test jag tog på rd 9 i juni- då jag faktiskt var gravid men det slutade i mf i v 6-7...
    Vi betalar alla våra försök själva och jag vet inte riktigt hur vi ska göra nu. 3 blastisar finns kvar i frysen iaf.


    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • TheSwedishKiwi
    Emma1b skrev 2021-10-18 11:25:39 följande:

    Här är en till som vill spola fram tiden!Tänkte tjuvtesta på onsdag, rd 7 med blastis och då 14 dagar efter ovitrell. Har haft blodblandade flytningar av och till sen jag började med lutinus, så jag slits mellan hopp och förtvivlan! Igår trodde jag jag fått en rejäl blödning och att det var kört, rusade till toaletten men nej, det var bara vit lutinusflytning, pust!

    Ni som gjort FET, slipper man lutinus då? Detta är min första ivf så jag vet inte så mycket än...


    Vid mina två FET har jag inte behövt använda Lutinus. Endast tre Ovitrelle sprutor.
    Eskobar77 skrev 2021-10-18 11:35:19 följande:

    Grattis till alla er som har fått sitt efterlängtade plus!

    Själv har jag officiell testdag imorgon och tjuvtestade i lördags med ett CB testa tidigt. En mycket svag linje kom upp och det kändes jättedåligt med tanke på att jag då var på rd 10. Idag är jag alltså på rd 12 och jag har inte testat mer. Orkar inte med nederlaget då jag är till 96% säker på att jag inte är gravid. Detta var vår tredje FET och alla har varit med toppfina embryon. 2 av 3 hade dessutom börjat kläckas och min slemhinna har varit bra varje gång. Just nu känner jag mig mest uppgiven och ledsen även om jag vet att hoppet inte helt är ute. OM det skulle visa positivt imorgon så kommer jag ändå ha en dålig känsla, då testet i lördags var svagare än ett test jag tog på rd 9 i juni- då jag faktiskt var gravid men det slutade i mf i v 6-7...
    Vi betalar alla våra försök själva och jag vet inte riktigt hur vi ska göra nu. 3 blastisar finns kvar i frysen iaf.


    Jag önskar dig verkligen lycka till. Jag vet inte om du känner samma, men för mig känns det bra att ha det här forumet att skriva av mig i, och läsa om andra som går igenom samma sak. Trots att man får blandade känslor när man ser andra som plussar, så tycker jag ändå att det visar att möjligheten finns där, och när man inte lyckats så kan man i alla fall få stöd från de som går igenom precis samma sak.

    Ge inte upp!
  • Eskobar77
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-18 11:45:27 följande:
    Vid mina två FET har jag inte behövt använda Lutinus. Endast tre Ovitrelle sprutor.

    Jag önskar dig verkligen lycka till. Jag vet inte om du känner samma, men för mig känns det bra att ha det här forumet att skriva av mig i, och läsa om andra som går igenom samma sak. Trots att man får blandade känslor när man ser andra som plussar, så tycker jag ändå att det visar att möjligheten finns där, och när man inte lyckats så kan man i alla fall få stöd från de som går igenom precis samma sak.

    Ge inte upp!
    Ja, så känner jag också! Här kan man absolut prata om det med människor som förstår. Det går ju inte med vänner och jag tycker det är svårt med sambon också många gånger. <3
    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Emma1b
    Dibella skrev 2021-10-17 11:26:57 följande:

    Tack <3Tänker att man ändå bör se en skymt av ett streck om embryot e 11 dagar, tror det kanske är RD8 räknade fel innan, men mens om 3-4 dagar, borde finnas något HCG i kroppen såhär långt in :/ iallafall så de syns på tidiga tester. Tråkiga är att man måste vänta till nästa mens och skippa kommande ÄL innan FET.


    Om det inte gick denna gång, så lycka till med nästa! Måste man vänta en cykel mellan ET och FET? Jag som var så helt inne på att om denna inte tar sig skulle det bli frysförsök nästa månad? Grrrr det där med tålamod är inte min grej...
Svar på tråden Ruvare oktober 2021