Fråga experten: Inaktiva: Fråga om föräldraförsäkringen forum

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Fråga angående sgi av Anony­m (orol­i­g) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Sep 10:57
380 1 Hej! Jag är gravid i första månaden och har varit arbetssökande de senaste åren. Jag har... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Sep 10:57
1
380
Vad gäller - fråga om VAB av Anony­m (Lisa­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Sep 10:49
568 1 Hej, Jag var arbetslös under hösten -12, blev under denna tid sk. nollad - påbörjade ett... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Sep 10:49
1
568
vad krävs för sgi? av Anony­m (sgi?­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Sep 10:43
1,4k 3 Vad krävs för att få ett sgi? Hur många månader över ett år bör man hinna jobba för a... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Sep 10:43
3
1,4k
Semester och vårdnadsbidrag? av Anony­m (Nyfi­k­en) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Sep 08:35
970 1 Om man har vårdnadsbidrag och jobbar halvtid båda två, kan man då när det är dags för seme... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Sep 08:35
1
970
Flytta tillbaka till sverige av Anony­m (Melo­d­y) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Melody)
Äldre 9 Sep 01:30
2,4k 11 Hej, Jag har bott utomlands (ej EU land) ett par år, Har fött barn i sverige som har lit... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Melody) Äldre 9 Sep 01:30
11
2,4k
Kan andra än min man vabba, när jag är sjukskriven under föräldraledigheten? av ALLIE­V­ERDO Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Sep 13:25
2,9k 1 Hej, jag ska snart genomgå en stor operation och kommer förmodligen minst vara sjukskriven... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Sep 13:25
1
2,9k
semester under föräldraledigheten av Anony­m (undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Sep 10:59
892 2 Jag fick en son i början av juni och fram till förlossningen var jag sjukskriven och jag t... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Sep 10:59
2
892
SGI intakt? av Anony­m (grav­i­d) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (gravid)
Äldre 6 Sep 18:12
530 2 Hej!  Jag undrar hur det fungerar om min man tar ut 2 föräldradagar per vecka under 2,5 å... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (gravid) Äldre 6 Sep 18:12
2
530
Sjukskrivning vid fp av Isabe­l­le14 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 16:10
731 3 Hej. Jag har en dotter som kommer att vara 11 månader när jag ska opereras. Min op innebär... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 16:10
3
731
Föräldrapenning studerande med tidigare jobb av Anony­m (fund­e­rsam) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 14:32
1,4k 1 Hej! Jag undrar hur det fungerar med föräldrapenning för studerande som jobbat tidigare? J... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 14:32
1
1,4k
Kan jag vabba för mitt barnbarn en helg? av Anony­m (morm­o­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 13:19
858 3 Föräldrarna till mitt barnbarn var sjuka i lördags natt. Jag skulle jobbat 1900-0700. Jag... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 13:19
3
858
Matematisk fråga kring den teoretiskt högsta ersättning från föräldrapenningen per dag/månad/år av Anony­m (Papp­a till två) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 13:15
1,2k 1 Hej! Jag har en mycket tacksam föräldralön från min nuvarande arbetsgivare som baseras... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 13:15
1
1,2k
Kan jag få bostadsbidrag under föräldraledigheten? av Anony­m (Undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 11:43
737 1 Hej! Jag är gravid men bor inte tillsammans med barnets pappa. När jag arbetar har jag för... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 11:43
1
737
När betalas pengarna ut? av Annzi­8­3 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 11:00
581 1 Undrar om pengarna för föräldradagar betalas ut samma månad som man ansöker eller månaden... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 11:00
1
581
Kvällskurs. av Anony­m (Kurs­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Sep 10:58
831 3 Är just nu mammaledig med min bebis och funderar på att gå en kvällskurs. Kan jag göra de... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Sep 10:58
3
831
ena föräldern sjuk, kan andra ta ut vab? av Anony­m (mamm­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Sep 17:39
4,3k 3 Hej Jag är hemma med vår son på 4 månader. Drabbades igår av magsjuka och min sambo var tv... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Sep 17:39
3
4,3k
timlön och vab? av Anony­m (cami­l­la) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Sep 14:38
1,9k 5 Hej! Jag har nytt jobb sedan maj och idag är min son sjuk och då måste jag ju ge er uppgif... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Sep 14:38
5
1,9k
Varsel före BF av Anony­m (Orol­i­gt gravi­d­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Sep 09:23
445 1 Hej. På mitt arbete gör nu en del varsel och min avdelning ska minska ev. tas bort helt... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Sep 09:23
1
445
Starta eget- Behåller jag samma föräldrapenning? av Anony­m (Anne­l­ie) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Sep 09:16
753 3 Hej! Min dotter är född i april 2012 och jag ska precis starta eget efter att ha varit an... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Sep 09:16
3
753
underhållsstöd, sista utbetalningen av Anony­m (undr­a­nde mamma­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Sep 10:41
1,3k 1 Hej! Från och med den 16 september så kommer jag och dotterns pappa att ha varannan v... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Sep 10:41
1
1,3k