• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Grisen81

jag har oxå ett hett temperament... tänder på 2 sekunder om det är något..men det kom fram ännu mera när barnen kom. vet att det beror på att jag jämt och ständigt är trött och utarbetad,,,kanske det är så med dej?

tvilling morsa
  • Anonym

Grisen, ja, det kan nog stämma... Det här kom också efter mitt andra barn... Han sov inte på nätterna, och jag vet att det var då allt startade... Nu sover de bra, men jag jobbar heltid, trivs inte så bra med mitt jobb, och har nog en inre stress för att få allt att gå ihop!

Men vad gör man då? Jag har verkligen försökt att bara ta det lugnare, och nu slappar jag mycket mer än förut, och ser till att få stunder till att bara läsa eller se på tv, men humöret är kvar!

• Grisen81

har läst att sex är avstressande

tvilling morsa
  • Anonym

Hihi, kanske skulle ha det lite oftare då!

• Anonym

Någon mer som har det så här?? Behöver råd och hjälp...

• Anonym (Solen)

Duy skrev att du är orolig att gå till läkaren för att du är rädd att hon/han ska hitta någont fel. Brukar du oroa dig mycket för allting?

• Sannive

Det låter som om du har en mild form utav depression faktiskt, jag vet att jag reagerar med irritation och små ilska när jag har mina svackor.
    Gå till en läkare och få hjälp, oavsett vad orsaken är, kanske har du en näringsbrist utav något slag, kanske är det en depression men du kan ju omöjligt veta vilket. Man kan prova "trial and error" metoder till död-dagar, så är det inte bättre att få ett svar utav en läkare efter prover?
    Det låter som du är inne i en dålig spiral just nu, du märker din egen irritation och blir stressad utav den, och då gör stressen med all sannolikhet att du mår sämre osv.

• biomedbonus

Har du ett behov att det mesta ska ske på dina vilkor i hemmet, för att annars blir det inte riktigt gjort?
    Men på jobbet låter du det lixom vara och kan vara snäll o glad?

• Anonym (jobbigt)

Hej alla ni lättiriterade
    Jag känner igen mig i allt ni säger! Och jag vet inte heller vad jag ska ta mig till. Har funderat ganska länge på att söka hjälp men jag "törs" inte, eller rättare sagt vet inte hur jag ska gå till väga. Ska jag vända mig till en vårdcentral och prata med en sjuksyrra när hon ringer tillbaka eller... Det känns meningslöst! Jag är även rädd att gå på antidepresiva men jag antar att jag behöver dem. Det här har pågått ganska länge och pga det har jag även fått migrän.
    Jag känner att jag är en ända plåga för alla runtomkring mig,att jag vill gråta hela tiden, att jag inte duger, att allt är fel hela tiden, att alla är onda, att jag är tjock och ful, att jag inte vill gå tillbaka till jobbet någon gång....och listan bara fortsätter och fortsätter...
    Detta är jag!
    Måste bara tillägga att jag fungerar väldigt normalt i vardagen och allt detta sker inombords!

• Tös

Halloj!

Sök du upp en läkare o berätta hur du mår. Om du inte känner du får svar o möts med förståelse o respekt så gå till en annan läkare. Att gå runt o ha massa inre stress o ha de humörsvängningarna du har är tecken på stress.

Jag är själv sjuk. Hade jag varit så smart o uppmärksammat de första signalerna så hade jag sluppit denna resa.

Hur är det annars? Illamående, ringhetskänsla, svårt o sova, svårt o koppla av, problem o äta eller äter jämnt, drar dig för o kontakta folk eller umgås med folk, orolig?

Ta hand om dig!

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!