• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Anonym (Gnällfia)

Svår PMS brukar man ju också kunna behandla med svag dos antidepressiv medicin, så det kan ju vara bra i alla fall.

Jag tror att jag ska pröva att äta johannesört ett tag, kan ju vara värt ett försök.

• Anonym (Samma här)

Jag tycker att jag håller mig jämnare i humöret och inte lika bitsk som tidigare. Mycket lugnare liksom. Kan ju vara så att Johannesörten börjar verka nu. Har märkt detta i två dagar nu och snart ätit en vecka.

• Anonym

"Samma", jag tycker också du kan prova med Citalopram. Även om det skulle vara PMS så hjälper det säkert. Sen kan det ju också vara så, att du har en depression, och att den förvärras vid PMS....

"Samma här", så bra! Hoppas nu att det fortsätter så!!!

Jag började ju med en hel tablett i gårkväll, och idag har jag faktiskt känt mig lite konstig... Nåt tungt i bröstet bland annat... Men det kunde ju bli värre en tid, innan det blir bättre igen, så det är väl bara att härda ut, antar jag....

• Anonym (Samma här)

Åh, jag måste bara säga att Johannesört verkligen fungerar på mig. Känner många gånger att det är tillfällen där jag annars hade blivit grinig och brusat upp, men där jag är fullkomligt lugn och ser saken annorlunda. Fast jag har huvudvärk varenda dag nu istället. Vet inte om det kan vara en biverkning av medlet. Nån som vet???

• Anonym (samma)

Jag har börjat med Citalopram idag.
    Hur går det för dig TS? Jag började med en halv tablett idag och jag tycker jag känner av den Kännt mig konstig lite yr huvudvärk allmänt skumt. Jag är orolig för hur jag kommer att må när jag nått min maxdos *blää*

• Anonym (Gnällfia)

Jag är just nu i min bästa del av menscykeln vilket innebär att vi har det lugnare här hemma. Nu klarar jag oftast att tänka igenom vad jag ska säga och göra innan och på så vis undvika allt för mycket irritationsutbrott. Men det är svårt att bryta mönster också, nu har det ju blivit ett sätt att vara.

Ska nog börja med att ta någon form av PMS-naturläkemedel i stället för Johannesört. Det är ju inte lätt att bli balanserad och komma ifrån ett beteende om hormonerna gör så att man ständigt återfaller.

Samma- vad sa de till dig på VC? Hormoner i obalans, PMS, depression? Tyckte de att du "bara" skulle ta Citalopram?

Samma här- det borde ju stå på förpackningen men jag vet inte riktigt hur det är med naturläkemedel om de skriver ut sånt? Du kanske kan kolla på någon sida för deprimerade, typ "patientföreningssidor" eller vad det heter. Jag hittade en sån för en annan "åkomma" jag har och där fanns massor med info om mediciner, både naturläkemedel och vanliga.

ts- hur går det? Kanske missat att du redan berättat det men jag undrar i alla fall

• diamonden

känner igen mig lite!! jag kan bli SKITARG om jag råkar ställa en grej för mycket i diskstället och allting rasar ihop :) då känner jag direkt hur adrenalinet far ut i kroppen och jag måste räkna till tio för att inte skrika :S jag är iofs gravid i vecka 32 också, kanske är alla hormoner som spökar...brukar inte va så här annars nämligen

• Anonym (samma)

Gnällfia: Jag fick fylla i en sån där självskattning och den visade på måttlig depression. Så han bedömde det som sådan. Jag berättade att jag kan må bättre åtminstone under den veckan jag har mens men han verkade inte tycka att det var PMS eller så tänkte han att det hjälper med Citalopram oavsett. Jag hoppas det hjälper mot PMS också!

• Anonym

Hej alla goa!

"Samma här", vad härligt att Johannesörten funkar! Hoppas nu det håller i sig!

Jag har börjat känna av biverkningar av medicinen, mycket mer nu sen jag började att ta en en hel tablett. Nu är jag jättetorr i munnen, och har fått nästäppa! Jättejobbigt! Jag hoppas verkligen att detta går över när man vant sig mer vid tabletten... Nästäppan får jag ju bort med nässpray, men jag kan ju inte använda det mer än 10 dagar i följd....

Vet ni, det är bara några dagar kvar tills denna tråd stängs! Jag fixar en ny, nu på en gång, och lägger länken här, så att vi inte tappar bort varann!

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!