• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • evaeng

usch vad jobbigt! blev det bättre sen då?
    jag har oxå en dålig dag! min sambo tjatar om att jag ska plocka då han är på jobbet - eller omdet inte hinns, som på kvällen!
    men jag är TRÖTT av att ta hand om en liten på 6 veckor!!sover ju bara stundvis på natten - men han FATTAR INTE detta!!!
    fick ett bryt på han innan
    jag har liksom förklarat HUR min dag ser ut!men han verkar inte ta in det

• Anonym

Evaeng, ja, det blev faktiskt bättre! Undrar om det var rosenroten som verkade, eller om jag bara hade en seeeg start på morgonen...

Jobbigt, varför tjatar han så på dig? Jag vet hur jobbigt det är att ha en bebis, man hinner ju ingenting!

• evaeng

jag vet! jag börjar bli så less på honom
    jag ammar ju 3 ggr på natten ung! och har svårt att somna om!
    sitter jag vid datorn på kvällen, så undrar han om jag inte ska plocka!! då sitter han själv vid datorn - blir SÅÅÅ less!!!

• Anonym

Vadå plocka? Städa undan saker? Frågar han dig om det? Nä, nu blir jag irriterad! Det kan han väl göra själv i så fall!

Jag förstår att du blir less på det, det enda är nog bara att försöka få honom att förstå hur jobbigt du har det, med amning på natten och att aldrig kunna göra något själv på dagen....

• evaeng

jag har förklarat det FLERA gånger!
    idag skrek jag på honom (tur att Jonathan sov!!!)
    för jag var SÅ arg! ja han tycker att jag ska plocka och stryket är min del, då han dammsugar o tvättar golven!
    men det TAR tid att tvätta OCH att stryka! sen lagar jag middag varje dag, m han diskar. fast det tar tid att laga middag!
    sen ska jag ändå amma! och lillen kan amma 45 min alltså, ibland längre! särskilt om kvällarna!

men nu är vi ovänner iaf! för jag är less på att behöva förklara att jag inte orkar plocka. orkar jag plocka, så gör jag det!

• Anonym

Bra att du säger ifrån! Nej det är inget man ska behöva försvara, att man inte orkar... Det är inte alls konstigt när man har en bebis... Man måste få chans att vila också. När lillen väl sover är det DET du ska göra, istället för att plocka, tycker jag. Och det borde din sambo också tycka...

• Anonym (irriterad)

Orkar inte läsa hela tråden. Men jag irriterar mig på allt och alla och det har varit extra illa de senaste veckorna. Mår dåligt över detta och känner mig som en dålig människa. är också trevlig och glad på jobbet även om kollegorna brukar skoja om mina humörsvängningar.

• Anonym

Anonym (irriterad), usch så jobbigt! Jaså, de märker av det på jobbet också? Själv är jag hopplös, visar aldrig nånting där, och så kommer allt hemma på dem jag älskar istället...

Idag känns det som att det kommer bli en bättre dag, hoppas det håller i sig!

• Anonym (irriterad)

Nu ska jag åka och umgås med svärmor! hoppas jag kan uppföra mig...

• Anonym

Precis så känner jag också... Jag står inte min svärfar och -mor särskilt nära, och då är det JÄTTETUNGT att umgås med dem. Då blir jag ännu mer lättirriterad, jag KAN bara inte anstränga mig och vara trevlig! Blä...

Lycka till Anonym (irriterad)!

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!