• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Anonym

Inte för att förvärra saken....men jag känner igen mig mycket....men jag lider av struma och just nu spelar mitt tsh-värde mig ett spratt...sover ofta...är jätteirriterad....
    Det kan vara så att struma och spiral kan ha vissa samband....be din distriktsläkare kolla strumaprov, jätte enkelt med ett vanligt blodprov på ett par dagar bara. Har en kompis som var på väg att ta livet av sig av depression som de upptäckte struma hos och som de geneast plockade spiralen på.

• Tös

Men ring du till läkaren iaf o be om tid. Gå dit o be dem kolla upp värdena i din kropp.

• Anonym

Ja, det låter som att det är lika bra att ändå kolla upp alla värden!

Men jag fattar inte det här med spiralen, ni som skriver om det, menar ni att kopparspiral OCKSÅ kan verka så??

Det har i alla fall känts ok idag också, skönt! Men det känns som att jag går och väntar, väntar på hur länge jag får vara glad...

• Tös

Jag kan inget om spiraler..men som alltid...man kan alltid söka på nätet eller ringa sjukvårdsupplysningen o kolla. *L*

• Anonym (En till...)

Hej igen...
    Blir glad för din skull TS att du känner dig bättre!

Själv har jag haft det hemskt i natt. Vaknade och började irritera mig mer och mer på en oväsentlig sak. Började skrika hemskheter till maken, dottern vaknade och snyftade, orolig och ledsen. Mitt dåliga samvete nu är så stort så jag vill bara gråta i flera dagar...hon ska inte behöva höra sådant....

Känner mig så ledsen...det var länge sedan jag tappade humöret så himla mycket. Och den det till slut drabbade var min lilla älskling....Om man ändå kunde backa bandet...snyft

• Anonym

Anonym (En till), kram till dig! Jag vet precis hur det känns! Man ångrar sig så himla mycket efteråt! Det är ju inte deras fel...

• Anonym (En till...)

Hej igen, nu är det mycket bättre
    Behövde mig en riktig läxa kanske, med dåligt samvete och ångest. Hela dagen igår mådde jag så pyton!
    Dottern frågade också varför jag hade skrikit på natten osv. Försökte förklara utan att förstora upp det mer än nödvändigt...

Nu är det nya tag igen...försöker hålla mig balanserad, och jag känner mig riktigt lycklig faktiskt Får väl se hur länge det håller i sig då...

Ha det så bra allihopa. Det är/var skönt att få skriva av sig!

• Anonym

Anonym (En till), härligt att det känns bättre! Barn är ju som tur är bra på att förlåta!

Ja, nu tar vi nya tag, jag känner mig också bättre just nu! Men jag funderar ändå på att ringa till läkaren och kolla upp alla värden...

• Anonym (En till...)

TS, klart du ska kolla dina värden! Alltid bra att ha gjort det, det är i den änden man ska börja anser jag.

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!