• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Anonym (jag med)

...och det gör mig alltså till en gnällig surtant här hemma. Det var dit jag ville komma.

• Anonym (Lika)

Hej jag har oxå ett fruktansvärt humör å är fruktansvärt lätt irreterad Lider av det...

• Anonym (oxå ledsen)

jo jag är oxå väldigt lättirriterad!
    och tål INGENTING! har nog blivit lite deppig - igen!
    men jag vill inte börja med medicin igen
    fast tröttheten gör nog sitt med! min är ju bara så liten, 4 veckor!det är en stor omställning och värmen tär både på mig och lillen, han blir mer gnällig! och jag får mer och mer panik!
    har gråtit idag och lillen märker ju det!
    hade besök ikväll "vad sliten du ser ut" sa hon!
    skoja inte att jag GRÄT när hon gått! det räckte alltså!
    jag VET att jag gör det! jag sover ju ingenting om nätterna knappt! "man får sova på dagen, när bebisen sover" säger folk!
    jaha!!!men om man inte kan sova då då?det är VARMT i lgnheten!!!
    och sen måste lillen vaggas för att somnas och ligga i famnen!

men jag hoppas det blir bättre, bara värmen försvinner så är jag nöjd!

• Anonym (Mia)

Tös - det är en biverkning, vet inte hur vanlig den är. Men om man får den biverkningen så funkar oftast en annan sort bra. Problemet är att många inte tar upp det med sin läkare, och då blir det svårt att hitta en som är riktigt bra. De tror kanske att det är så man ska bli av dom, men det är det verkligen inte. Jag har blivit avtrubbad utav en av mina sorter (har haft 8 olika :-O) En annan blev jag värre av, blev riktigt aggressiv, med de övriga gav precis den effekt jag önskade. Jag kände och fungerade precis som alla andra, och det gör jag tyvärr INTE utan mediciner.

• Tös

Anonym (Mia)

Ja det är väl så, den vanligaste orsaken till att folk slutar...just pga biverkningarna. O de jag vet om har visst berättat om hur de mår o så..men möts av noll förståelse. Mentaliteten har varit 'det blir bättre'. O det är ju knappast bra.

• Anonym (Mozilla)

Jag är också lättirriterad gjorde ett depressions test och visar att jag är deprimerad. Har ätit anti-depressiv medicin förut och börjat nu, för ca 1 vecka sen. Det tar ett tag för den att verka, men sen blir jag normal, ingen berg & dal bana. Jag blir inte "på nålar", edgy som förut. Oros känslor minskas. Det som är så knäppt är att jag tidigare depressioner har jag varit bara nere så grymt nere..nu är jag mest irriterad..Men det ska lättas om någon/några veckor. Håller inte med om att det påverkar min relation med min fästman. Inte alls. Snarare förbättras den. Men alla påverkas olika av olika mediciner. För mig har inte seroscand, efexor, cipramil eller fontex funkat. Man kan få gå igenom mängder med preparat innan man hittat "sin" medicin.

• Anonym (Mia)

Tös - ja alltså man kan inte veta den riktiga effekten förrän efter ett par veckor, kanske det de menade? De flesta biverkningar ska ju försvinna, men gör de inte det är ju medicinen helt klart fel, så ska man inte behöva ha det. Dåligt att läkarna inte lyssnat. Jag har nog haft tur med läkare..

• Tös

anonym (Mia)

Men är det inte så också att man inte förstår själv hur svårt det är sedan att sluta. Att många får ett rent h-vete när de skall trappa av?

Men visst kan det vara så som de menar..att man måste låta pillren ha sin biverkanperiod innan den visar vad den går för.

Jag är som du förstår helt anitpiller, inget jag tycker man skall hålla på med. Det finns andra sätt. Men som alltid så hänger det ju mkt på vilken typ av omgivning man har. Iaf vad jag tror.

• Anonym (Mia)

Tös - de pillerna räddade mitt liv, så jag äääälskar dom Fast jag utvecklar allergi mot alla sorterna efter någon månad så nu äter jag inga mediciner mer.

Jo för många är det ett helvete att sluta faktiskt. De säger att de inte är beroendeframkallande, men om man får grova abstinensbesvär när man slutar så är de väl beroendeframkallande?
    Jag försökte sluta med mina senaste i 3månader, fick sån otrolig abstinens så fort de var borta att jag började lika snabbt igen, stod inte ut... Det är väl en stooor nackdel... Men det blir inte så för alla

• Tös

Ja exakt...de säger att de är lugnt o käka dem...inga problem o sluta osv. Pytt heller! Folk blir ju helt utslagna. O ingen verkar bry sig heller, läkarna är jättesnabba på att skriva ut o 'starta'..men att avsluta o hjälpa patienten..det finns inte.

Hur märkte du av allergin?

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!