• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Minxy

Tack för era råd och tack för att ni inte blir sur på mig för att jag kastar lite ljus på "den andra sidan"...

• Anonym

Minxy, nej klart vi inte blir!

• Tös

TS - Ingen fara, fråga på du. *L* Jag har varit sjuk hela tiden o är nu sk. pensionär.

Minxy - Nä varför bli sur. Ibland är det bra o få lite motvikt.

• Anonym

Tös, okej. Men skönt att du mår lite bättre nu i alla fall!

Och jag lovar, jag SKA kontakta läkare jag också... Jag kanske väntar till semestern, för jag VILL inte behöva ta ledigt från jobbet... Jag VILL inte att de ska få veta där! Men jag SKA ringa!

• Tös

Men vad säger att de måste få veta? O det är dumt o vänta. Om du ställer dig frågan så här...Vad är viktigast? Din hälsa eller ditt jobb? O ringa kan du ju alltid göra, det är ju ingen som behöver få reda på.

Tack, jo det går åt rätt håll. Men det är ingen trevlig resa o jag vill inte göra om den.

• Anonym

Tös, jag jobbar dagtid, men vissa dagar börjar jag lite senare. Man skulle kunna boka en tid en sån dag, så märks det inte på jobbet...

Nej, jag kan tänka mig att det är jättejobbigt!

• Anonym (En till...)

Hej på er.

Så skönt det var att läsa denna tråd. Känner igen mig mycket i vad TS skriver. Uppfattas, och är, pigg glad alert postitiv osv på jobbet. Och är det verkligen också, inget "spel" alls.
    Men så hemma....irriterad irriterad. På ingenting typ. Varvat med dåligt samvete eftersom det förstör mycket av stämningen, vilken hade varit mycket trevlgare om jag inte haft det här problemet.
    Visst, man kan skylla på massa saker, men sanningen är att jag har sannerligen inget att gnälla eller vara irriterad på. Iallafall inte till denna milda grad.
    Ändå kommer irritationen bara minuter efter att jag vaknat på morgonen. Nästan alltid relaterat till min man...
    Värdelöst faktiskt...känner mig dessutom värdelös mellan varven p g a detta.
    Har tänkt i banorna av depression...men tror faktiskt inte att det handlar om det. Är alldeles för glad och positiv i grunden....men irritationen finns där på ytan när jag är hemma.

Skönt var det att skriva av sig lite....lycka till TS!

• Tös

TS - Boka tid de dagar du inte jobbar. Det syns inte, ingen behöver få reda på något o du kan behålla det hela för dig själv. Glöm inte bort att boka några dagar i förväg...de kan ha mkt o göra. Jag tycker det låter som en smart idé.

Har du vågat fundera över vad som du är irriterad på? Vågar du se grundproblemet? För mkt ansvar? För lite hjälp hemma? Inte känna sig respekterad o omtyckt?

Anonym (En till...) - Har du funderat något mer om varför du är irriterad på din man? Vad är grundproblemet?

• Anonym (En till...)

Tös, jag har funderat och funderat. Tycker egentligen att min man är i det närmaste perfekt, ändå stör jag mig på många saker. Vi har ett bra liv, med bra jobb, friska barn (!) och mycket kärlek. Jag försöker uppskatta allt detta varje ny dag, men ändå blir jag så irriterad ...

Det kan till viss del handla om att vi ser saker på olika sätt. Allt från städning till värderingar ang allt möjligt. Men det står ändå inte i relation till min irritation. Fanns det ett anti-irri-piller skulle jag ta dem!

Kanske ska prova rosenrot eller något...

• Anonym (En till...)

Tös, kan tillägga att jag gick i samtal för ett par år sedan då jag kände att det var hög tid för det. Hade då haft yrsel och vad man kallar "overklighetskänslor" en tid. Hemskt
    Så det är bra att du lyfter fram att man ska lyssna på kroppens signaler i tid! Det är otroligt viktigt!!

Sorry TS, att jag hoppar in i din tråd så här

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!