• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Anonym

Solen, nej jag oroar mig inte för allting... Mer då att jag blir stressad över saker... Jag menade att jag inte ville gå dit, för att de INTE skulle hitta nåt fel, typ: Nej du är helt frisk, vi kan inte göra nåt för dig, försök vara lite gladare bara!

Ja, biomedbonus, det stämmer ganska bra! Kanske lite kontrollbehov?

Sannive och Tös, ja, ni har nog rätt. Det är lika bra att söka upp en doktor... Jag VILL ju ha hjälp. Tös, du frågade om andra saker, och då kan jag tala om att jag har ett "burr" i bakhuvudet, som kommer när jag är trött, sjuk eller stressad. Jag märker direkt när jag mår sämre, för då "burrar" det nästan hela dagarna... Och så är jag ofta sötsugen, och har svårt att koppla av. Men inte orolig eller rädd för att träffa folk.

Tack, ni är så snälla som försöker hjälpa!

• Anonym

Jobbigt, KRAM till dig!

• Tös

Ja sötsuget vet jag allt om. Jag vill ha kolhydrater...bakelser, bullar mm. Gott! O varför jag vill ha kolhydrater hänger ihop med att i det finns seratonin, må bra ämne som är görviktigt. Som vi deppade har för lite av.

Som jag ser det har du de första signalerna till depp. Så du MÅSTE ta hand om dig själv. Jag lovar...denna resa är inte skoj!

Så...bums iväg till läkaren!

*kram*

• Anonym

Tack Tös, jag tror att jag följer ditt råd! Måste bara samla lite mod först...

• Tös

Tänk så här...du gör det för ditt eget bästa. Innerst inne vill du ju vet varför du är som du är. Det är ju knappast något man gillar o knappat något man vill leva med resten av sitt liv.

Det du skall göra innan du träffar läkaren är att skriva ned vad du vill ta upp. Räkna inte med att det löser sig när du kommer dit. Det gör inte det, tro mig jag vet. Fundera också vad det är du vill ha ut av mötet med honom/henne.

*kram*

• Anonym

jag är lika själv. slutade med p-piller för hormonerna och inte bättre. läste på aftonbladet häromdan att de kan bero på att man är trött och stressad och då söker man problem som inte finns och muckar fast man egentligen inte har nåt att bråka om. lika det med vitaminerna....läste nånstans att om man äter de man ska håller humöret på topp och de kanske stämmer för under graviditeten åt jag apotekets vitaminer....hmm kvinna nånting och har då aldrig varit så glad som då kanske dags för burken igen

• Anonym

Tös, tack för råden! Jag ska skriva upp vad jag har för symtom också, för det är så lätt att glömma nåt när man väl sitter där....

Ja, jag SKA våga ta tag i det! Det är ju helt klart värt det, att få ett bättre liv!

• SysterHedvig

Knäpp fråga kanske, men TS, rent kroppsligt, känner du dig annorlunda än förr? Har det här kommit nyligen? Känner du dig ovanligt varm, svettig (ignorera det fantastiska sommarvädret ), värmekänslig, skakig?

• Anonym

SysterHedvig, nej, det gör jag inte... Förutom det där "burret" i huvudet känns allt ganska som vanligt, fysiskt.

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!