• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Anonym (Mia)

Min allergi har visat sig på lite olika sätt. Första gången började jag kräkas och må illa varje dag, men läkarna säger att man ju ska fortsätta ett tag, men det var som ett gift i min kropp som jag bara fyllde på tills jag fick en anafylaktisk chock och fick ta ambulans till akuten. De var i sista stund sa dom, så det kan gå illa.

De andra gångerna har jag fått extrem klåda som lett till att jag kliat sönder hela min kropp, och liknande allergisymptom. Det roliga (?) är att det inte kommer i början som biverkningar gör, utan de kommer först efter kanske ett halvår, så nu är läkaren noga med att jag slutar direkt när jag känner symptomen eftersom att jag är så känslig. Men jag vill inte prova fler gånger. När man börjar med dom är det ju vanligt att allt blir tusen gånger värre innan man blir bättre, och det kan ta upp till 2mån. Sen börjar allergin efter ytterligare 4mån och då är det dags för veckor mer abstinensbesvär, och så håller man på fram och tillbaka. Tänker prova hälsokostprodukter nu framöver, hoppas det blir bättre

• Tös

Åh fy attans, det låter inte alls skoj. Klåda fick jag av kåvepenin...o den var hemsk! Helt rabiat galen blev jag o det enda som fanns var att klia. Fick problemen under fötterna, där var det som värst.

Har du fortfarande depp? Har du lagt om kosten?
    Jag har ju utmattningdepp o har lagt om kosten. O för mig har det hjälpt väldigt mkt.

*kram*

• Anonym

Tänk att vi är så många i samma situation, känns skönt att vi kan prata om det...

Jag mår bra nu, men jag är ändå irriterad! Jag blir galen när min 4-åring ställer frågor och "tjatar" hela dagarna, det bara surrar i mitt huvud! Jag tycker det är JOBBIGT! Och jag vill ju inte känna så, jag vill vara pedagogisk när han undrar och undrar. Jag VILL inte känna irritation, speciellt inte när jag är med min familj!!!

Tös, du frågade om kosten, och det är inte därför jag är irriterad. Jag vet hur det känns när man "dalar" när blodsockret går ner, men min irritation har inget med det att göra...

Kram på er alla!

• Anonym (oxå ledsen)

det är inget annat som tynger er??
    som för mig t ex ... så är jag deppig nu, för en massa anledningar!

jag gick upp 24 kg när jag var gravid och har bara gått ner 15 kg (fast det är ju bara 4 veckor sen iof)och magen den ser ut som en död säl eller nåt hängig och dan och med bristningar är van vid att vara vältränad och i form!

värmen gör nog sitt med!jag blir DÖTRÖTT av värmen!!behöver ju sova på dagen, då jag ammar rätt ofta på natten, m värmen gör att jag bara inte kan vila på dagen! Min lille son på 4 veckor blir oxå jättekinkig i värmen!
    och så alla vänner som ringer och undrar om man vill följa med till stranden!! men en 4-veckorsbebis, tror knappast det va!!!

lillen gillar inte vagnen heller jag hade ju hoppats på dagliga promenader!! så vi är inne hela dagarna, känner mig som en dassråtta eller nåt! (vad det nu är )

jag har ju haft cipramil innan i flera år och jag fick ju som sagt biverkningar av dem... så DE skulle jag aldrig börja med!
    men innan jag ens börjar tänka på att ta ngt, så vill jag vänta - tror faktiskt det kan bli bättre! bara jag ger det lite tid, allt är så nytt med!

• Tös

TS - Ah då förstår jag. Kosten kan ju vara en bidragande orsak.

Funderat något mer på läkare o provtagning?

• Anonym

jag var som du, men började att ta antdidepprisiva "Citalopram" lägsta doseringen, märkte inga biverkningar, bara att jag blev gladare, och inte lika förbannad hela tiden

• Anonym

Ja, jag känner mer och mer att det nog är något för mig... Det är så många som har fått positiva effekter av antidepp!

Tös, nej, det känns så knäppt att gå dit nu när allt känns lite bättre! Men jag går på semester idag, och då ska jag se hur det funkar att vara i familjen. Om jag märker att jag bara är irriterad och arg, så ringer jag läkaren!

• Anonym (kontroll)

Kära TS: Har också 4-åring med milj. frågor o. inga begr. på energin trots värmen. Skall kanske få hjälp vad det g. honom ang. adhd etc. Hoppas att det går att utesluta.

• Anonym

Hej hej
    Har inte haft som helst några problem att sluta de gånger jag ätit antidepp. Har ätit Cipramil i ett år, zoloft i ett år och effexor i 1 1/2 år. Visst har jag blivit yr och så när jag slutat men inte så att jag var tvungen att börja igen..yrseln var ju övergående.

• Anonym

Usch, idag har jag haft en jobbig dag igen... Jag tycker att det har funkat jättebra under början av semestern, men idag har jag varit irriterad igen... Min dotter har kompisar här, och jag får ANSTRÄNGA mig för att vara trevlig och som vanligt. Jag vill helst bara dra nåt gammalt över mig...

Jag kände på morgonen att det var en sådan dag, och då tog jag rosenrot, men det hjälpte inte. Det känns likadant ändå. Hoppas att detta bara är ett litet återfall, jag VILL så gärna må bra!

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!