-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Tack tjejer för ert stöd..det värmer!!!
Men nej..det är tyvärr inte bara ilskan som rinner över..
Kanske är det tröttheten efter vår inte allt för lyckade semester som talar??
Samtidigt så är jag å J är så himla olika..och tja..så har det alltid varit.
Han är jätte snäll och en super bra pappa...men jag känner att som MIN sambo så är han inge vidare...
Och kanske är det bästa för oss att gå skilda vägar??
Hitta nån som passar oss bättre....
Eller som en god vän sa till mig när jag lassade ur mig en massa dynga för nån timme sen:
"Man ska inte inte nöja sig m ngt annat än det bästa"..eller nåt liknade..minnet sviker mig lite
Jag saknar att ha nån som delar mina intressen & drömmar..
Som gillar att vara ute i naturen, experimentera i köket, resa, umgås m andra mm
Att slippa dra runt på en stoppkloss hela tiden
Ska prata m J när han dyker upp...för han kan bara inte tycka att det vi har just nu ( oss emellan alltså) inte är vidare bra?!
Ang bröllopet..vill hemskt gärna åka själv, samtidigt känns det lite jobbigt då jag inte känner några andra än brudparet?!
Ska fundera lite närmare på det
-
Nitis: gumman,hm vet inte hur jag skall skriva, jag har varit ensam med barn och separerat med barn , jag finns här om du vill... jobbar sista dagen i morrn och sedan är jag ledig hela 3 veckor.....
Lovan då *rodnar ju* japp jag är stor och fet
alldeles riktigt
Snart.. snart endast 1!!!!! arbetsdag kvar sedan är det LEDIGT!!! -
Så sitter man på jobbet igen och gubben gick på sin semester igår...lite tråkigt är det ju kan jag säga...samtidigt som det är urskönt att jobba och tjäna pengar igen, det är ju några år sedan, typ när jag jobbade här sist känns det som..
Fördelen med att jobba är att Philip och jag kommer mycket bättre överens, han är inte lika kinkig och vi har verkligen roligt ihop! Igår var vi till Björklinge utanför Uppsala, där mina föräldrar bor och badade i sjön där...han var inte överförtjust, men han ville å andra sidan inte åka därifrån sen...
Nitis: Jag vet hur jobbigt det är att känns som du gör...jag gjorde det under 8 år innan jag träffade S, det som underlättade för mig var att jag "bara" hade mina djur att ta hänsyn till..
Jag är riktigt avis på er tre som väntar syskon till era telningar, jag vet ju att vi inte kan få några fler..
men ni ska ju veta att jag absolut inte missunnar er detta!!!!)
Nu ska jag jobba vidare....(inte för att det är så mycket att göra..)
Kram Minne -
Minne: Vad skönt att ni kommer bättre överrens du o Phillip! Känner igen det där (fast i liten skala - Tias var ju rätt liten när jag började jobba) med Tias - det blir en helt annan samvaro när man inte finns där 24/7.
Nu är det dags att klä på sig lite grann o sticka iväg till Vikingafestivalen i Stallarholmen. Ska bli SÅÅÅ ROLIGT!
Jag har äntligen börjat använda vår nya bärsele (en Ergo) till Tias så att jag kan bära honom på ryggen. Hade den första gången här i veckan när Midnattssols-rallyt var i stan. Folk trodde först att jag bara bar en ryggsäck.
Tias älskar verkligen att sitta på min rygg i den selen. SKÖNT! Så slipper man ha med sig vagnen konstant hela tiden. *pustar* -
Lovan:
Ha det så jättekul i Stallarholmen! Tänk att även min svägerska bor där...vilket sammanträffande! Fast de flyttar nu och min svärfar flyttar dit istället!
Här händer det inte mycket ska ni veta, tur att man får surfa och titta på tv!
Minne -
Flickor..känns så skönt att ha er!!!!!!!!!!!!
Tack så hemskt mkt för ert stöd
J och jag har pratat..och för engångsskull som vuxna *kors i taket*..
Vi var båda överens om att det bästa för både vår egen skull & för Jonte är att gå skilda vägar...vi funkar helt enkelt inte längre som par...
Men det blir ju inte att han flyttar nästa vecka..och bara lämnar oss i sticket.
Nej, vi var båda överens om att jag ska först hitta ett jobb, och han en lght i närheten, så att vi båda har nära till dagis & varandra, så jonte har nära till oss båda...
Jag kommer behålla den här lghten, och han tänker skaffa sig en 1:a alt 2:a inte allt för långt bort.
Nu undrar jag; Minja du borde veta; måste jag ha ensam vårdnad för att få underhåll/bostadsbidrag eller??
Underhåll får man det fastän man inte är gifta & skiljer sig??
Jag kan känna att det känns super sorgligt att Jonte blir ett "skilsmässo barn"..men varför skulle han lida om både jag å J anser att det är för det bästa och att vi på köpet kanske får en bättre "relation" än vad vi har nu...
Vi kommer ju inte skiljas som ovänner..det gjorde vi inte förrra gången heller..och nu när vi har en skrutt, så kommer vi vara ännu mera måna om att förbli vänner.
Å ni anar inte, känns som ett helt berg trillat från hjärtat
Men det trista är att datorn är ju J´s
..så jag kommer vara rätt frånvarande från FL efter separationen...
Får hitta ett jobb där jag har tillgång till en dator *s*
Bamsekram till er alla! -
Men va skönt endå att ni är överrens och att no går skilda vägar som vänner!!!!! starkt gjort!!!!
tragiskt är det ju endå...aldrig kul att ta ett sådant beslut...och det måste ju vara 100000 gånger svårare när man har barn ihop!!???
även om du inte kommer ha dator sen så finns ju telefoner!!!!! tveka aldrig att ringa!!! även om vi inte kanske är de närmaste vänner så vill jag endå att du ska veta att jag finns!!!! så det så!!
-
Nitis: vad tråkigt
men ibalnd är det det bästa som sker och att skiljas i "lugn" och ro är bra....
Tänk bara på att det kan bli jobbigt även om det låter bra att bo ihop tills allt ordnar sig.. det är lång väg att vandra både ensam och tillsammans för nu skall ni hitta nya vägar.
MEN gumman jag finns alltid här om du vill prata.
Så till dina frågor: Ni kan fortsätta att ha gemensam vårdnad om lillen, och du får både bostadsbidrag och underhåll men om du vill ha det via Fk så måste du anmäla det och J får betala det dit.(men inte förren ni på pappret bor på skilda håll)
Ett underhåll ligger idag på 1273 om ni betämmer er för att han betalar dig direkt, sedan kan ni ju bestämma tex att han bet en mindre summa men är med vi större inköp av grejer och lägger lite extra då
Om ni vill ha växelvisboende, börja inte med det förren han är äldre är min rek av det jag sett, annars tycker väl jag att ett boende som fast punkt är det bästa (och jag har växelvis)
Sätt er ner och skriv ett litet avtal om hur ni vill ha det tex varannan födelsedag , m.m alltid bra att falla tillbaka på.
Nitis det är bara att fråga på jag finns här och kanske kan svara.... -
Nitis: Hm, gummsigummsan! Jag är hemma i morgon så slå en liten plingis om du kan!!! *Kramar hårt*
Lovan: Hoppas att ni haft skojsigt på vikingafestivalen!!! Min kära sambo frågade mig var det var för haklapp som låg i lådan i går...hm, det är ju Tias, jösses det är ju evigheter sedan.har ni saknat den *ler*
Minne: Skoj att du är med i tråden!!!
Kramisar till er alla! -
Tack Minja för svaret på alla dessa frågor som surrar i huvudet just nu
J har lovat betala fullt underhåll samt fortsätta att betala Jontes försäkring ( ca 2000/år)...
Sen vet jag att om det är nåt, kommer han inte vara omöjlig att hjälpa till..
Och tro mig, det blir han som får köpa "värsting leksakerna" *s*...
Det är därför som det är så himla skönt att vi kommer skiljas som vänner, för då vet jag att han ställer upp om det skulle krisa sig på nåt vis
För han vill ju han med att Jonte ska få det så bra som möjligt.
Vi har redan bestämt att Jonte kommer bo hos mig, för jag behåller ju ju den här lghten..och här har han ju redan ett rum.
Men varannan vecka ha en långhelg hos J..typ från torsd-sönd alt lämnar på dagis på månd morgon?
För jag känner att J måste ju även han få rå om Jonte på tu-man-hand...
Sen det där m födelsedagar/jul..det ordnar sig.., får som du säger kanske bli vartannat år var?!
Så bra som det var mellan oss igår efter vår pratstund..har det inte varit på ett bra tag
Vi betedde oss som vuxna HELA dagen *s*
Hörrni, nog dryftat om detta..
Är det inte dags för en liten ko dejt i gröngräset..typ nästa vecka?!