• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • kela81

Hej! Jag har en divacup och den känns verkligen inte alls, jag har klippt av piggen lite på min, och när den sitter som den ska så är det ingenting man känner. *
    Den är helt fantastisk! Hoppas du blir nöjd med den ochså!
    Kändes lite lustigt första gångerna innan man fick in vanan att använda den bara

• SandvikenMamma

Den känns inte alls för mig!

• Tina B

Den är fantastisk!!

När du väl har provat ut och klippt bort "pinnen" till rätt längd så känns den inte. Jag har aldrig kunnat ha tamponger men min menskopp är ett underverk! Det tog några gånger innan jag fick in rätta knycken. De senaste gångerna jag har haft mens har jag fått in rätt teknik på en gång. Ge inte upp! Fick en arbetskollega att testa också, även hon är "frälst" nu

• Anonym (Anonym1)

Hur ofta måste ni tömma den?
    Var det inte nervöst att blöda igenom i början innan man visste säkert att man satt den rätt?

Det känns lite märkligt tycker jag...

Får man ut den utan att det kladdar?

• sunny73

Jag har också en och är SUPERNÖJD!!!

• My Lovely Little Lumps

funderar starkt på att köpa en men jag har väldigt riklig mens funkar det bra iaf? o hur är det på natten? rinner det igenom?

♥Min familj♥
  • Anonym (Anonym1)

Vad händer om man glömmer plocka bort den vid sex? :)

• sunny73

Om du tömmer innan du lägger dig så klarar du säkert hela natten,förut bytte jag alltid tampong mitt i natten men det behövs inte längre:)Nu kan jag sova gott!

Svar på tråden Menskopp