• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • My Lovely Little Lumps

isch inte ha sex vid mens

sunny har du riklig mens?
    hur ofta tömmer du den normalt?

♥Min familj♥
  • CamoMillan
    Jag har en Diva Cup. är SÅ himla nöjd! Jag glömmer bort att jag har mens. Man kan leva som man gör annars. Bada mm. Jag har den långt upp, det passar bättre för mej för då känner jag den inte alls. Jag har aldrig blödigt igenom. Jag tömmer den 3 gånger om dagen första dagarna ungifär och på slutet av mensen bara morgon & kväll.
     Den är det bästa köp jag nånsin gjort!
  • Megalomania

jag vill också ha en, men jag är tveksam till vilken man ska välja...

• SandvikenMamma

Jag brukar tömma min en gång på natten dom två nätter jag blöder som mest. Dem andra nätterna tömmer jag den en gång på kvällen, sen direkt på morgonen.

Hehe, man kan inte ha sex när man har koppen i, den märks

• Anonym

jag hade en men den kastade jag. det var så att efter jag använt den så kom inte min mens tillbaka på typ 4månader. så jag vågade inte testa den igen. tycker man ska vara lite föriktig med att använda den.

• SandvikenMamma

Anonym:
    Och det beror såklart bara på menskoppen?

Har svårt att tro på det faktiskt.

• Anonym

Det är en diva cup jag har köpt.  Jag har ju inte testat den än, så jag vet inte än hur den känns, men jag tycker det verkar så otroligt att den inte känns alls, den var större än jag trodde. Men man har ju tre månader på sig att testa, är man inte nöjd så får man ju skicka den tillbaka.  Fast jag kommer säkert bli nöjd, det verkar ju som att de flesta är det

Senaste anonym: Det har nog inte med menskoppen att göra att du inte fick mens på fyra månader, mensen styrs ju av annat än vad man använder för mensskydd.

• sunny73

Jag har ganska riklig mens dom tre första dagarna och då tömmer jag morgon,middag och kväll.

• rasajj

Nej, jag kanner inte min divacup heller, Sa nojd!! fattar inte varfor man inte har hort om dessa koppar tidigare??? Jag tror att man inte kanner av den bl a for att man har nerver bara i slidoppningen egentligen. Hogre upp/langre in, sa kanner man inget alls... Min sitter ganska hogt upp, nastan som vid "botten" av tampongen... Om ni forstar.. Jag har klippt bort nastan hela piggen, och nu kanns piggen med fingrarna precis i slidoppningen..

Na, det gar inte att ha sex med koppen i ...

• Tina B

Man lär sig faktiskt känna när den behöver tömmas. Det är svårt att beskriva känslan men jag känner när det är dax. Jag brukar inte tömma på natten men nu senast gjorde jag det för att det kändes så. Flummigt - jag vet!

Svar på tråden Menskopp