• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • My Lovely Little Lumps

Ylle haha ja det är nog frsta gången i mitt liv jag tyckte mensen var kul

Pillis menskoppen kan du ju ha även när du bara har lite mens, eftersom man kan ha den i 8 år så så är det extremt ekonomiskt!

♥Min familj♥
  • Pilllis

men om man sover me den osv är det inte risk för tss eller va det heter . typ tampongsjukan

• Ylle

pillis: nej. en menskopp ger inte bakterierna samma goda förutsättningar dom en tampong... men jag ser till att byta min så fort jag vaknar ifall att.

mitt mensblod rinner ofta inte ut när jag sover, även om jag använder binda (vilket jag aldrig gör längre). inte har jag fått tss för det.

• Pilllis

nä ajg ahr aldrig häller fått det.. läste på bruksanvisningen på tampax att man kunde få det även om man bara använde binda..
    var av min fråga då efter som blodet inte rinner ut ur kroppen..
    tycker koppen verkar vara en bra lösning..

• Ylle

pillis: åhå. det visste jag inte. fast det är klart.. kommer det in bakterier så kan man väl få det även med menskopp. men inte lika lätt som med tampong. fast det är ju inte heller vanligt..

• Pilllis

sant sant det e inte vanligt alls

• Anonym (undrar)

Kan man använda menskopp om man har spiral?

• Ylle

pill:nedre delen sitter precis innanför mynningen. läs mer fakta på länken ovan.

Svar på tråden Menskopp