• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • My Lovely Little Lumps

kör ni alla med diva cup eller?
    haha funderar på o testa en nanna för jag får vänta en månad till innan jag har råd o köpa en nu... attans

♥Min familj♥
  • helene306

Ts: Man kan nästan känna på formen (botten) av koppen när den är inne, sitter rätt och att den har vecklat ut sig, den ska vara rund och slät. Om din läcker fast den är rundad måste den ju hamnar snett och då läcker det. Ibland har även jag svårt att få den att veckla ut sig. Oftast gör jag en egen variant och drar ut den nästan helt så vakumet försvinner och koppen nästan är utvecklad, då för jag in den igen och snurrar något varv tills det känns att den sitter bra. Ibland känner jag att den hamnar snett och fel, då tar jag ut den igen och börjar om, det är oftast lättast. Det är ett litet pyssel att få in rätt teknik, men det kommer!

• Robinsyster

Tycker verkligen att det här verkar intressant. Ska genast gå in och kolla på sidan ni skrivit upp tidigare.
    Det är väl som med alla skydd... allt kan inte passa alla.
    Många som inte tycker om tamponger tex...

Men hur visste ni vilken ni skulle köra med?
    Det är ju olika material och storlekar....
    svårt att veta jue...

• Anonym

helene306: Ok. Jag ska ge den en ny chans nästa månad

Robinsyster: Jag valde diva cup eftersom man får skicka den tillbaka om man inte är nöjd (tre mån har man på sig).

Storleken är inget svårt att välja, storlek 1 är för de som är inte fött barn eller är under 30 år. Storlek 2 är för de som fött barn eller är över 30 år.

• mkk

Nu har jag använt min i några dagar o första dagen tänkte jag skicka tillbaka den. Men nu är den helt suverän, jag har kunnat bada hela dagen. Det ända som är lite jobbigt är att jag inte riktigt litar på den än, för det läcker lite nu när jag blöder så mycket.

• Robinsyster

Anonym (Trådstartaren)

ahh... jag valde oxå den. men ofräsht att skicka tillbaka jue...
    min pojkvän tyckte det lät ur skumt att man bara ska skölja av den. Blir den verkligen tillräckligt fräsh och ren?

• Matriark

jag har en moon cup som jag hunnit pröva på en omgång nu. Det var lite nervöst innan jag visste om det skulle fungera men när jag blivit vän med den har den funkat jättebra Fördelarna som en tambong att den inte känns, men dessutom blir det billigare och den gav mig inte huvudvärk och ont i magen som tyvärr tamponger börjat göra de senaste åren, och jag kunde sova med den hela natten

• mkk

robinsyster: Jag kokar min minst 1 gång om dagen, känner lite som du tänk om den inte blir riktigt ren.

• My Lovely Little Lumps

men jag vågar inte beställa mooncup den kan man ju inte skicka tillbaka står det eller det var ingen prövotid med den som dom andra.
    vad händer då om den inte skulle funka

♥Min familj♥
  • Robinsyster

mkk .

jaha kokar? Har du en sån silikon då? så man kan koka de?

Svar på tråden Menskopp