• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Anonym
    palmblad skrev 2006-08-05 20:08:36 följande:
    Det är inget för mig i alla fall. Vad gör den bättre än tampong?
    Ekonomiskt, för kroppen och miljön är den mycket bättre än tampong!
  • Ylle

palmblad: den är skonsammare mot slemhinnorna, miljövänlig, billigare, man behöver inte byta direkt efter bad, man kan ha i den längre, asbra om man har problem med svamp, behöver inte sitta inne ett visst tag om man vill ta ut den tidigare, den håller i 8 år och alltså är man aldrig utan skydd när man får mens, man glömmer inte ta med den när man har mens efter som man har den i sig... en massa fördelar.

• My Lovely Little Lumps
    palmblad skrev 2006-08-05 20:08:36 följande:
    Det är inget för mig i alla fall. Vad gör den bättre än tampong?
    det är mer ekonomisk, visst det är blod o du kan få det på fingrarna MEN det finns tvål o vatten...
    tamponger är större bakterierisker med.
    ex jag kan inte ha tampong det är obehagligt o det gör ont när den ska ut nu har jag inte testat menskoppen under mensen men utan oo den känns inte alls o det gör inte ont att ta ur den.
    ♥Min familj♥
  • Mint

Jag har inte haft svamp sen jag brjade med menskopp. Det är egentligen tillräckligt argument för mig.

Men utöver det så är det bättre än tampong på så sätt att man kan sätta in den i förebyggande syfte så fort man anar att mensen är på väg, sen kan man ha kvar den även i slutet av mensen när det egentligen kommer för lite för att ha tampong.
    Det är också bättre på så sätt att man inte behöver ha med sig något (när man väl stoppat in koppen)!
    Allla mensskydd man kommer att behöva under dagen finns ju i kroppen. Man behöver aldrig oroa sig för att glömma tamponger eller att man är borta längre än man trott från början.

• My Lovely Little Lumps

woho fick min mens idag! ehm skumm jag é so lngtade efter den bara för att få prova menskoppen haha första försöket läkte det tror inte jag fick i den ordentligt eller den var nog lite vikt.
    andra gången iaf kände jag eftr ordentligt o vred på den så den verklgien skulle hamna rätt o det gjorde den! inget spill

blir intressant o se hur det blir efter natten hehe
    o imorgon för det är andra dagen det brukar komma grymt mycket mens.

♥Min familj♥
  • Ylle

my lovely: jag längtade oxå efter mensen första månaderna bara pga menskoppen. kul att mensk kan vara skoj.

• Pilllis

så man kan sova me den oxså??
    hmm jag kan inte använda tamponger för att jag blöder så lite..
    knappt äns att ajg akn ha mini stl på ob eller tampax när jag blör dom första två dagarna.. kan menskoppen va något för mig då eller e det bara onödigt?

• Ylle

pillis: nej, det är väl inte ett dugg onödigt. om du nu inte bara klarar dig med trosskydd, fast det kanske du inte vill ha. japp. man sover med den.

• Pilllis

nä ajg använder bindor vanliga bindor men jag blöder inte mycke alls va bara så jag menade.

Svar på tråden Menskopp