• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • My Lovely Little Lumps

idag kom min menskopp!
    min mens ska komma när som helst nu så det lir mycket spännande o se om detta verkligen är så bra som det sägs hehe

♥Min familj♥
  • Robinsyster

åh...min mens dröjer säkert en vecka till..

Vill ju proooova!

• My Lovely Little Lumps

hm min ska komma denna helgen men den har inte blivit normal efter minstingen föddes hehe

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps
    Robinsyster skrev 2006-08-04 11:07:35 följande:
    åh...min mens dröjer säkert en vecka till..Vill ju proooova!
    har du provat in din än?
    jag tänkte göra det snart så man har lite av vanan inne innan mensen kommer så man slipper knöla så mycket först hehe
    ♥Min familj♥
  • Pilllis

men hur plockar man ut den??
    vart in på sidan o kollade det finns inget snöre eller något att dra i.. hur långt in skall den?

• My Lovely Little Lumps

Pillis man tar tag i röret längst ned på koppen o drar tills man får ut lite sen tar man tag i själva nederdelen av koppen o drar o vrider lite så ena kanten kommer ut (kan ploppa till haha) sen tar man ut den o försiktigt s det inte rinner över men en del får klippa av hela piggen men det är bara att typ krysta lite försiktigt asså spänna slidmusklerna så kommer den ned så man får tag i den har testat o ställt in piggen själv nu o det var superlätt!

♥Min familj♥
  • Anonym

Nu är det dags för nästa mens när som helst, får se om det funkar bättre denna gången

• palmblad

Är det inte äckligt att ta ut en kopp full med blod? Är det fortfarande flytande då?

• Ylle

den känns inte om den sitter rätt. den är ett av mina bästa köp ever! min mooncup som jag haft under två mensperioder.

palmblad: jag tycker inte det är äckligt... ja, det är flytande.

• palmblad

Det är inget för mig i alla fall. Vad gör den bättre än tampong?

Svar på tråden Menskopp