• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Anonym

Nu har jag testat menskoppen, men det var inte helt problemfritt

För det första så halkar den ner, och känns längst ner, trots att jag klippt borta nästan hela piggen. Har jag satt in den fel kanske?  Hur ver man om den sitter rätt, och om den har vecklat ut sig helt?  Jag tror att den vecklar ut sig innan jag hunnit få in den tillräckligt långt in.

För det andra så gör det ont när jag ska ta ut den, känns riktigt obehagligt.

• helene306

Halkar den ner ska du föra in den lite längre. När du fått den på plats ska du snurra den så den vecklar ut sig helt. Om min kopp vecklar ut sig innan den är på plats, brukar jag försiktigt trycka upp den och snurra. Klart!

Ge det lite tid! Jag fattade inte helt tycke för koppen förrän ca 3:e mensen. Eller rättare sagt, jag gillade koppen när den väl var på plats, men inte grejandet vid insättning/tömning. Man var lite öm efter allt meckande

• SandvikenMamma

När du tar ut den:
    Håll ihop denså den blir lite mindre därupptill. Se till så att det kommer in lite luft innan du drar ut den.

Lycka till

• mkk

Jag har inte läst alla inlägg, så jag vet inte om det är förklarat hur en menskopp fungerar. Jag är intresserad av en men vet inget om dem. Är den säkrare än tamponger? Jag blöder ganska mycket o är rädd för att jag ska få mens nu när jag ska utomlands. Kan man bada med den? Hur länge ska den sitta inne? Vore jätteglad för svar

• mkk

Var finns de att köpa? hur mycket kostar en? Hur lång tid tar det innan man får den?

• My Lovely Little Lumps

mkk du har en länk några medelande ovanför dig tillderas sida

♥Min familj♥
  • cocacarro

fick hem min menskopp för ett litet tag sen och har nu testat den, men den hamnar snett hela tiden så det läcker igenom på sidan...nån som har något tips på hur jag ska göra?

• mkk

jag har nu beställt en, hoppas nu bara att det kommer att fungera när jag får den. Det skulle vara super om den fungerade som det står, för då kanske jag kan få en dräglig semester iår. Blöder så mycket, litar inte på tamponger de läcker så mycket.

Svar på tråden Menskopp