• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Heobaldia

JAg är helnöjd..... och soms agt man känner på sig när den är full och behöver tömmas. JA det är som alla andra icke men dagar ungefär. Och ja den är itne speciellt stor om man gämför med att barn huvud ska kunna komma ut!!! (eller så) JA den en ytterligare aspekt eller kanske två. Jisses vad billigt det blir och MILJÖVÄNLGT.....
    // JOA

• Anonym

Menskoppen är stor om man jämför med tamponger tycker jag, man kan ju inte jämföra ett mensskydd med en fölossning :-d

Är det någon som kan hjälpa mig, jag tror inte att jag lyckats veckla ut min menskopp när jag satt in den, för den läcker hela tiden, allt hamnar utanför!
    Jag vrider den som det står att man ska göra, men det verkar inte funka. Känns det på något särskilt sätt när den är utvecklad, eller hur vet ni andra när den sitter rätt?

• rasajj

Det låter som om den kanske halkar snett? Känn med fingrarna rut om efter att den är på plats. Du borde kunna känna om den är helt öppen. Den måste också sitta så hela tappen är innom koppöppningen, om du förstår vad jag menar...

Det är nog bra om du först känner efter var tappen sitter innan du för in koppen. Enklast mellan mensdagar, då det inte är så kladdigt...

Jag tyckte det var lättast i början att ligga ner och föra in den, men enklare att känna om den sitter rätt när jag satt på huk...
    Lycka till!

• mkk

Jag har fått hem min nu o har provat den. Jag har nästan som molande mensvärk, har jag gjort fel. Sedan får jag inte riktigt in den(tror jag), för den sitter nästan utanför slidan trots att jag klippt av hela piggen varför gör den det? Jag har en diva cup

• Anonym

Sitter den lite utanför så har du inte satt in den tillräckligt långt in. Hade själv det problemet i början.
    Jag har tyvärr själv inte fått riktig kläm på hur den ska sitta för att inte läcka

• Anonym (zozo)

men ni som har menskopp... HUR får ni ut den?!

• rasajj

Jag nyper tag i botten och vrider lite sa vakumet bryts, sedan drar jag bara ut den..

• mkk

Jagfår inte in den riktigt, men när den sedan ska veckla ut sig känns det som om hela underlivet ska dras med. Det gör så j...a ont. Det var inte så lätt som jag trodde det här, men skam den som ger sig det är en ny dag idag så det är bara att försöka igen

• Anonym

Min mens är slut, och jag har fortfarande inte lyckats få den att veckla ut sig, tror jag.

Det mesta hamnar utanför koppen i alla fall

Svar på tråden Menskopp