• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • mkk

robinsyster: Jag har en divacup o det står att man ska koka dem i slutet av mensen, men jag gör det oftare för jag vill att den ska vara ren

• mkk

Är det bara diva cup som har garanti? jag menar att man får lämna tillbaka den.

• My Lovely Little Lumps

det var bara moopcup som inte hade prövotid dom andra hade det

♥Min familj♥
  • Anonym
    Robinsyster skrev 2006-07-13 11:23:10 följande:
    Anonym (Trådstartaren) ahh... jag valde oxå den. men ofräsht att skicka tillbaka jue...min pojkvän tyckte det lät ur skumt att man bara ska skölja av den. Blir den verkligen tillräckligt fräsh och ren?
    Det spelar väl ingen roll om det är ofräscht   De förstör dem på en gång ändå.
    Man ska tvätta den med mild tvål två gånger/dygn och dessutom koka den ibland (kommer inte ihåg hur ofta), så jag tror den blir tillräckligt ren
  • Robinsyster

Trådstartaren.

Nej det är ju sant... min ligger på min hylla....fick den 3 dagar efter min mens var slut...
    så nu väntar jag bara på att jag ska få den igen =)
    Så jag får testa.
    Hoppas det funkar....

• My Lovely Little Lumps

så nu har jag beställt en moon cup istället o betalat den så detta blir intressant! ska snart ha min mens igen

♥Min familj♥
  • mkk

Berätta gärna hur den är. Är den större eller mindre än diva cup?

• My Lovely Little Lumps

ihngen aning om hur stor den är hehe

♥Min familj♥
  • mira

jag tror mooncup ska vara lite kortare men aningen vidare i diameter/omkrets än diva cup.

Svar på tråden Menskopp