• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Ylle

ts: står på hemsidan att det kan läcka om dom är ojämna.. vet inte om det stod att man kunde göra nåt åt det. kolla igen.

• Ylle

fast jag fick oxå inre bristningar "ett fåtal inre stygn". men det läcker inte för mig. tror det ska vara rätt rejäla ärr på rätt (eller snarare fel) ställe för att det ska ställa till problem.

• Anonym

Ylle: Men jag tror inte det är ärren från förlossningen som gör att den läcker, utan att de kanske sitter fel eller något...
    Det verkar inte som att den vecklar ut sig riktigt, fast jag vrider den ett helt varv.
    Nyss testade jag, och då tror jag att jag fick den att veckla ut sig helt, men då kändes den obehaglig, och åkte ut igen. Att det ska vara så svårt

• My Lovely Little Lumps

sitter den så långt in som den ska då? sitter den för långt ut ploppar den ut på mig med o känns obehagligt.  men när du vecklar ut den eller vrider på den gör flera vara o dra ut den lite grann sen trycker jag inn den när jag känner att min vecklat ut sig

♥Min familj♥
  • Ylle

ts: i början hade jag lite trubbel att få den att veckla ut sig. men eftersom du också fött barn lyckas du säkert också med följande övning:

sätt in koppen och vrid den ett varv. kör in ett finger så att fingret kommer mellan koppen och slidväggen, fingertoppen ska vara minst lika långt in som översta kanten på koppen. pressa fingret mot väggen så får koppen chans att veckla ut sig ordentligt. funkar det fortfarande inte så testa att dra fingret ett varv runt koppen, med trycket mot slidväggarna. känns lite läskigt, men var effektivt på mig. då känner man om den vecklat ut sig som den ska...

• Anonym

Tack för tipsen! Ska testa det...

• moontrip

Vad använder ni för tvål när ni tvättar era menskoppar?
    Jag vågar inte använda vanlig tvål, gör ni det?
    Däremot använder desinfektion när jag tömmer.
    Funkar bra tycker jag.

• Ylle

jag är lite försiktig. använder helst intimtvål eller mild tvål... får svamp så lätt.

• helene306

Jag använder vanlig tvål när jag är lat, Lactacyd när jag är ordentlig

Att våga är att leva!
  • Anonym

Vanlig tvål, men ska nog köpa en annan snart.

Svar på tråden Menskopp