Robinsyster skrev 2006-08-11 07:34:32 följande:
Ni som har och fått era att funka...Hur lång tid tog det för er innan ni fick in rätta "snitsen"?? och ska den hålla helt tätt eller måste man alltid ha trosskydd eller liknande???Tyckte min hade åkt lite långt upp... (det stod ju at den Inte skulle sitta som en tampong) så jag skulle dra ut den lite men fy fan... det går ju inte....hur ska man få ut den sen? och samtidigt hålla kvar allt blod i den?vette sjutton vad jag gett mig in på.
Jag har aldrig haft direkta problem med min kopp. Det var lite trixigt i början innan jag fick in snitsen, men sen har det gått bra. Andra mensen satt det perfekt, men vid vissa tömningar kan jag få in koppen fel. Då tar jag ut den och börjar om, det går oftast lättare och snabbare än att greja omkring. Jag har aldrig använt trosskydd i samband med koppen, den ska hålla helt tätt.
För att ta ut den får man krysta fram den lite om den kommit långt upp, få tag i botten, sen snurrar jag den samtidigt som jag drar den neråt. När den kommer ut vinklar jag den lite uppåt och tar ut den. Oftast är allt kvar i koppen, är den riktigt full kan det rinna över lite, men det hamnar ju i toan så det är ingen fara.
Ge det lite tid! När jag provade koppen första gången blev jag nästan förbannad för att jag inte fick in den rätt, den vecklade inte ut sig, och jag höll på att skicka tillbaka den. Sen räknade jag till 10 och började om

Du får in tekniken snart!