• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Hannamia

En annan sak som jag tycker är ganska äckligt, är att jag inte lyckas spola ner allt blod! Det ligger liksom lite rött kvar i toakröken, även om jag spolar två ggr. Blir det så för er andra också?

• Hannamia

Ja, jag har funderat på det! Det måste man väl kunna?

• helene306
    Hannamia skrev 2006-08-09 16:26:18 följande:
    En annan sak som jag tycker är ganska äckligt, är att jag inte lyckas spola ner allt blod! Det ligger liksom lite rött kvar i toakröken, även om jag spolar två ggr. Blir det så för er andra också?
    Du får spola snabbt Nä, jag vet inte, har samma problem. Någon skrev att lägga papper i toan innan man tömmer koppen så blodet inte fastnar. Jag skrubbar ett tag med toaborsten efteråt.
    Att våga är att leva!
  • My Lovely Little Lumps

hm min pigg är helt borta men jaha kan man klippa i själva koppen med då? måste undersöka det nästa gång jag tömemr den igen

♥Min familj♥
  • Mint

Jag tar med toaborsten om det inte försvinner direkt. Det är något med blodet som gör att det fastnar..

Åh, det är ju förresten SÅ SKÖNT att ha menskopp när man som jag kan ha mens-känningar en dag eller två innan det verkligen börjar blöda. Binda är inget alternativ för mig och tampong vill man ju inte ha uppstoppat i onödan direkt.

• Hannamia

Papper funkar kanske bra, det ska jag prova! Annars får det bli toaborsten för mig också. Det är ju inte så fräscht när det ligger kvar blod... *bläää*

My lovely..., ja, man kan klippa där silikonet fortfarande är tjockt, mellan de två första greppränderna. Men min pigg är inte helt borta, jag börjar nog med att ta bort den nu nästa gång jag tar ut koppen. Hoppas det räcker med det.

• Anonym (Stinky)

Jag har haft min diva-cup i några månader och tycker att jag har börjat lukta väldigt illa där nere. Någon mer som har upplevt samma? Kan det ha något samband med menskoppen?

Jag tror inte jag har haft den inne för länge eller slarvat med tvätt. Men å andra sidan ska man ju kunna slarva med tvätt bara man inte har den inne så länge.

• LyNxQ

Ni som inte får menskoppen att veckla ut sej:

Prova att snurra åt båda hållen. Det är bara första biten som är trögsnurrad, när koppen vecklat ut sej går det ganska lätt..

Stick in ett finger och tryck mot slidväggen så det kommer in lite luft i koppen

Se till att de små lufthålen på koppens överkant inte är igentäppta!

Lyckas ni inte så ta ut koppen och skölj den i kallt vatten och prova igen..

• Anonym

LyNxQ: Tack för tipsen. Dessvärre har jag testat de sakerna, men den vecklar ändå inte ut sig.  Den är "ihopklämd" liksom...

Svar på tråden Menskopp