• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • LyNxQ

Jag hoppas att ni får bukt med problemen, för det är verkligen en jättesmart produkt!!

(Kul att det var fler än jag som tänkte 'Herregud var stor den är! Hur ska man få in den??' när jag öppnade paketet)

Jag har satt fast 'pinset' på min väska, nån mer som är lika töntig som jag??

• helene306
    Ylle skrev 2006-08-09 13:25:20 följande:
    "pinset"? vad är det?
    På den lilla tygpåsen man fick koppen i sitter ett pin fast. Det är "pinset"
    LyNxQ skrev 2006-08-09 13:24:01 följande:
    Jag hoppas att ni får bukt med problemen, för det är verkligen en jättesmart produkt!!(Kul att det var fler än jag som tänkte 'Herregud var stor den är! Hur ska man få in den??' när jag öppnade paketet)Jag har satt fast 'pinset' på min väska, nån mer som är lika töntig som jag??
    Jag har nog slängt mitt pin, vet inte varför, men den åkte Och visst var den STOR när man fick hem den Trodde aldrig jag skulle få in den där saken i mig
    Att våga är att leva!
  • Ylle

min mooncup hade ingen pin. hade nog inte satt den på väskan ändå.

• Hannamia

Idag har jag också börjat använda Mooncup! Koppen kom för några dagar sen, och idag fick jag mensen. Jag fick börja med att klippa av hela piggen, för den skavde massor.

Men jag tycker ändå att jag känner av den ganska mycket! Jag har snarare problemet att min åker NER för långt, nån som vet vad det beror på?

• My Lovely Little Lumps

Hannamia jag har med det problemet fick klippa hela min pigg med o endå känns det som om den åker ned hela tiden för långt ned

♥Min familj♥
  • Robinsyster

åh...kommer få min mens inatt så imorgon blir det stora testet...är nervööös.....

• Kodjuret

Jag har oxå en som jag tycker funkar jättebra!
    Jag blev lite nervös när jag såg hur stor den var men det gick ju bra och jag tycker inte att den känns nånting!

• Hannamia

My lovely..., ja, jag läste nu på menskopp.se att man kan prova att klippa in koppen lite, mellan greppränderna. Men jag fattar inte riktigt vad de menar?

Jag har klippt min pigg så långt jag vågar, men det är ändå ca 0,5 cm kvar. Jag vet inte om man kan klippa mer, jag är så rädd att jag klipper hål i den???

Svar på tråden Menskopp