• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Anonym

Jag tror inte menskopp är något för mig. Synd egentligen, för den verkade väldigt praktisk och bra!

• LyNxQ

Det står att man ska använda oparfymerad tvål... (i engelska bruksanvisningen (för DivaCup) står det om nåt som heter typ 'Divaclean', det är väl nån specialrengöring.. verkar dock inte finnas i Sverige..

Kanske apoteket har någon liiiten flaska med oparfymerad tvål som man lätt kan ha med sej, eller så får man väl fylla på själv...
    Jag använde dotterns oparfymerade duschcreme, och så kokade jag menskoppen när mensperioden var slut..

• LyNxQ

Förresten, jag har en DivaCup och är HELNÖJD! Kul att nästan längta efter mensen så man får lite övning..
    Jag har bara hunnit använda min menskopp under en mens, men det funkade jättebra!
    Hade provat den ett par gånger 'mensfritt, första gången gick det inte alls, men sen fick jag in snitsen!

(och ja, jag tjatar på alla väninnor att de ska köpa sej en de också )

• Anonym

LyNxQ: vad kul att det funkar för dig! *avundsjuk*

För mig funkar den inte alls. Funderar starkt på att skicka tillbaka den.

• Ylle

ts: det står ju att man ska testa 3 månader innan man ger upp... testa igen nästa månad?

du kanske har fel storlek. har du den större?

• Anonym

Ylle: Ja, jag har den större. Man har väl tre månader på sig att skicka tillbaka den? Jag kommer inte ha hunnit få min tredje mens innan det gått tre månader.
    Jag har för ont för att testa mer nu på ett tag känner jag, det blir så ömt när man bökat runt därinne  

• mira

om man inte hinner ha tre menser på tre månader så tror jag det stod att man kunde ringa och få tiden förlängd. för att man skulle hinna använda den tre gånger.

"Återbetalning vid retur Om menskoppen (gäller ej MoonCup) inte fungerat tillfredsställande kan den returneras inom tre månader. Men vi ber dig GE MENSKOPP EN CHANS! Utnyttja alla tre månader innan du gör en retur! Tre månader är tänkt att täcka tre menstruationer. Har du längre tid mellan mensen, kontakta oss om detta, så kan vi förlänga din prövotid."

• mira

och så stod också att om storleken var fel kan man få byta den mot mindre eller mot mooncup om man har diva.

• Anonym

mira: ja, jag har läst det Men tack ändå...
    Moon cup är det ju ingen retur på dessvärre...

Svar på tråden Menskopp