• Anonym

Menskopp

Har precis fått hem min menskopp, har inte fått tillfälle att testa den än.
    Jag undrar om den verkligen inte känns?  Jag trode att den skulle sitta som en tampong ungefär, men den ska ju sitta längre ner.
    Ni som testat, känns den verkligen inget alls?

• Svar på tråden Menskopp
  • Ylle

eftersom du har svårt att veckla ut den skulle en diva kanske passa dig bättre? dom är lite smalare. kanske tom den mindre storleken...

• Anonym

Det är Diva jag har!
    Men om man ska byta till mooncup, så är det ju ingen retur, om den inte heller skulle funkaFundersam

• Ylle

ts: tror inte du ska ha moon om du har svårt att veckla ut divan. moon är större åt det hållet. testa byt till den mindre divan istället.

• Anonym

Ylle: Men jag har ju den storleken man ska ha om man fött barn?
    Tror du det skulle passa bättre med den mindre?
    Jag tror inte jag lycktas veckla ut den ordentligt, det känns inte så när jag känner i alla fall, och jag tror det är därför den läcker. Det känns som att sidorna är lite "inklämda", fast jag snurrat den flera varv Fundersam

• My Lovely Little Lumps

ts när du snurrar den drar du den nedåt lite samtidigt? för vissa gånger jag inte får den o veckla ut sig genom o bara vrida så dra jag nedåt samtidigt som jag vrider

♥Min familj♥
  • Vicryl

Har använt min för första gången nu. Det var som ni andra skriver lite pilligt att sätta i den och ta ut den och läckage har jag haft av och till hela tiden. Har problem med att koppen vandrar inåt, får kämpa jättelänge för att få ut den (gränsfall till panik). Men jag tänker inte ge upp, nästa månad ska jag öva mera. Fick den tät på slutet men den vill fortfarande vandra uppåt, särskilt på natten eller de dagar då jag rör mig mycket. Nån med samma problem?

• Anonym

My Lovely Little Lumps: Nej, det har jag inte gjort. Får  testa det.

Vicryl: Så här står det på menskopp.se: "Prova följande tips om koppen vandrar uppåt i slidan:
    När koppen glider uppåt beror det ofta på att slidmusklerna inte fått ett riktigt grepp om koppen. Ett tips vid insättning är att du sätter in koppen (kom ihåg: den ska sitta vid slidmynningen och inte långt upp i slidan!), kontrollerar att den vecklat ut sig, och sedan kniper ordentligt om koppen och sedan drar i piggen tills du känner stoppläget*. Då får musklerna ett bra grepp och gör att det blir tätt"

Fast det kanske du redan läst?

• Vicryl

TS:

Jo, jag hade nog läst det för länge sen... det känns bekant. Jag tycker ju att jag gjort allt rätt, har känt efter att den vecklat ut sig, roterat och vinklat den... Jag brukar alltid dra lite i piggen efter att jag satt in den och då känns det liksom som ett vakuumsug som håller emot. När man nyss satt den på plats så sitter den ju bra men rör jag mig mycket så drar den sig lika förbaskat uppåt. Kanske jag har fel storlek... Nåja, jag har bestämt mig för att testa en månad till innan jag förkastar konceptet.

• Ylle

ts: det står klart och tydligt på sidan att en del kan behöva den andra storleken - trots att man fött barn, speciellt om man har svårt att få den att veckla ut sig.

Svar på tråden Menskopp